Gå til innhold

Trygt i Syria igjen nå!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå mener faktisk representanter for tyske myndigheter at det er så trygt i store deler av Syria, at syriske "flyktninger" og asylsøkere nå kan vende tilbake til hjemlandet sitt! 

Men det er vel heller tvilsomt at myndighetene i for eksempel Norge eller Sverige faktisk tørr å følge opp om dette. Hylekoret fra venstrepopulistene kommer mest sannsynlig til å gå fullstendig bananas dersom noen foreslår å sende syrere hjem igjen nå.  

Anonymkode: f8c0d...32a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Optimo
Skrevet

Er du morsom? Rett over artikkelen din er det en ticker med siste nytt, der kom det opp et varsel om rakettangrep i Damaskus med 35 døde. 

Trygt i Syria, ja jøss. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Guile skrev:

Er du morsom? Rett over artikkelen din er det en ticker med siste nytt, der kom det opp et varsel om rakettangrep i Damaskus med 35 døde. 

Trygt i Syria, ja jøss. 

Artikkelen jeg lenket til nevner jo selvfølgelig at visse enklaver fremdeles har bråk og uro. 

Men Syria er faktisk ett ganske stort land, og store deler av landet er altså trygt... 

Gjest Optimo
Skrevet

Du hadde ikke hatt noe problem med å bo i Trondheim hvis det var borgerkrig i Oslo? 

Skrevet
1 time siden, Guile skrev:

Trygt i Syria, ja jøss. 

Jeg flyttee ikke fra Norge hver 17. mai.

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, Guile skrev:

Du hadde ikke hatt noe problem med å bo i Trondheim hvis det var borgerkrig i Oslo? 

Jeg hadde ikke hatt noe problem med det, annet enn at jeg ikke liker dialekta i Trøndelag. Et land har ansvar for sine innbyggere. Om det er trygt i deler av landet burde de heller flykte dit enn over halve jordkloden.

Anonymkode: 6e7d1...ff9

AnonymBruker
Skrevet

Håper det blir fredelig der igjen snart, det er et vakkert land og så mye å se på ♡ 

Anonymkode: 1f254...e3f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå mener faktisk representanter for tyske myndigheter at det er så trygt i store deler av Syria, at syriske "flyktninger" og asylsøkere nå kan vende tilbake til hjemlandet sitt! 

Men det er vel heller tvilsomt at myndighetene i for eksempel Norge eller Sverige faktisk tørr å følge opp om dette. Hylekoret fra venstrepopulistene kommer mest sannsynlig til å gå fullstendig bananas dersom noen foreslår å sende syrere hjem igjen nå.  

"Representanter for tyske myndigheter" er vel en ganske misvisende beskrivelse. Det er politikere fra AfD, et ytre høyre-parti som sitter i opposisjon og som samtlige andre partier nekter å samarbeide med. Motstykket til Die Linke. De representerer i så fall "tyske myndigheter" på samme måte som Bjørnar Moxnes representerer norske.

Ikke at jeg ikke er åpen for at deler av Syria er relativt trygge nå, altså. Der det er ille er det virkelig, virkelig ille, men i deler av landet (da stort sett enkelte områder kontrollert av Assad eller kurdiske styrker) går livet tross alt sin skjeve gang uten en voldsom fare for liv og helse rundt hvert hjørne. Jeg tror man skal vente og se an situasjonen lengre før man kan konkludere med at det er trygt, med det tempoet frontlinjene og alliansene forandrer seg der nede, men i deler av de stabilt regjerings- eller kurdiskontrollerte områdene går det ikke så aller verst. Men at representanter for et ytre høyre-parti er mest tilbøyelige til å mene at det er trygt å sende asylsøkere tilbake til hjemlandet er like overraskende eller interessant som at representanter for et ytre venstre-parti nok blir de siste som mener det samme.

Anonymkode: 690f1...5d0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...