Mons Skrevet 20. mars 2018 #41 Skrevet 20. mars 2018 All min støtte til deg, TS. Dette må ha vært en skrekkelig opplevelse, både for hunden, deg og barnet. Ikke bry deg om mennesker som mangler empati. Du har møtt en hund som langt i fra er normal. Bittene, og plasseringen av de tyder på at den hadde til hensikt å skade. Jeg har en del erfaring med å skille hunder som sloss. Normale hunder. Jeg anmeldte en episode til politiet, og krevde hunden avlivet. I mitt tilfelle la jeg ulovlig (og kamptrent) rase til grunn. Sekundært farlig hundehold. Hunden ble tatt i politiets varetekt i flere uker. Jeg fikk flere anonyme telefoner med drapstrusler i denne perioden. Jeg hadde en stor hund, men dyrlegen sa at en hund på 20 kg aldri ville overlevd bittene, så skadene var alvorlige. Saken ble henlagt pga bevisets stilling. Før du oppsøker politiet er det en fordel om du setter deg inn i Hundeloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-74#KAPITTEL_6 Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #42 Skrevet 21. mars 2018 44 minutter siden, Mons said: All min støtte til deg, TS. Dette må ha vært en skrekkelig opplevelse, både for hunden, deg og barnet. Ikke bry deg om mennesker som mangler empati. Du har møtt en hund som langt i fra er normal. Bittene, og plasseringen av de tyder på at den hadde til hensikt å skade. Jeg har en del erfaring med å skille hunder som sloss. Normale hunder. Jeg anmeldte en episode til politiet, og krevde hunden avlivet. I mitt tilfelle la jeg ulovlig (og kamptrent) rase til grunn. Sekundært farlig hundehold. Hunden ble tatt i politiets varetekt i flere uker. Jeg fikk flere anonyme telefoner med drapstrusler i denne perioden. Jeg hadde en stor hund, men dyrlegen sa at en hund på 20 kg aldri ville overlevd bittene, så skadene var alvorlige. Saken ble henlagt pga bevisets stilling. Før du oppsøker politiet er det en fordel om du setter deg inn i Hundeloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-74#KAPITTEL_6 Lykke til! Du er klar over at vedkommende som eide hunden du hadde ubehagelig opplevelse med er MISHANDLET AV EIEREN om den er trent til kamp?!? Det er FELONY i USA å torturere hunder ved kamp, flere har blitt dømt for denne torturen og fått 20-30års fengslet Jeg håper eieren av den hunden brenner et vist. Anonymkode: 0134b...03f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #43 Skrevet 21. mars 2018 Jeg har ikke erfaring selv, men en venns hund ble angrepet på tur (han hadde hunden i bånd, og den andre var løs). Det var ikke snakk om alvorlige skader som på din hund, men eieren til den som angrep var frekk og nektet å ta ansvar. Han ble anmeldt, og han måtte betale for alle utgifter hos dyrlege og lege (min venn ble klort, men ikke bitt og fikk en sprøyte + måtte betale egenandel). Så det er kanskje et sted du kan starte om han ikke har betalt. Vet også at mattilsynet kan omplassere hunder mot eiers vilje nå framfor å avlive, så kanskje du kan kontakte de og spørre om råd? Om de kan få hunden omplassert til noen som tar mer ansvar, holder den i bånd etc er kanskje det et alternativ du kan vurdere? Anonymkode: 57504...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #44 Skrevet 21. mars 2018 Om alle hunder hadde vært kastert vedder jeg en milliard på at antall angrep etc hadde vært betraktelig redusert. Færre som sliter seg ut av bånd etc også, sniker seg lynraskt ut døren feks Anonymkode: 0134b...03f
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #45 Skrevet 21. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjedde mellom hundene før din ble angrepet? Personlig er jeg er totalt i mot avliving av friske dyr, og det skal mye til før jeg er enig i at det er det beste og at det ikke høres ut som en hevnaksjon, men de bittskadene på hunden din tilsier at den hunden var ute etter å skade, og hunder som går uprovosert til angrep på den måten kan umulig ha det noe bra. Det er også et stort faresignal at hunden går løs i hagen der den fint kommer over dagen etter... Slike hunder er farlige for de aller fleste angrep skjer provosert, men provosert eller ei, den hunden hadde ikke gode hensikter. Anonymkode: 9e8e9...9c5 Hei. Jeg gikk tur med barnevogn og hund, det var ingenting i forkant den kom bakfra og jeg rakk ikke å se den før den satt i rumpa på min hund. De hadde ikke hilst. Anonymkode: 756fe...ead
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #46 Skrevet 21. mars 2018 9 timer siden, Julie skrev: molosserblanding som angrep? Nei. Dette er en blanding som ikke er anerkjent, to raser som er meget potente og ikke bør blandes. Vil ikke skrive hvilken rase for det er veldig identifiserbart. Er ikke mange av den blandingen. Anonymkode: 756fe...ead
Edie Skrevet 21. mars 2018 #47 Skrevet 21. mars 2018 Ryddet for personangrep, brukerdebatt og oppfordring til lovbrudd samt svar til disse. Edie, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #48 Skrevet 21. mars 2018 16 timer siden, Mons skrev: All min støtte til deg, TS. Dette må ha vært en skrekkelig opplevelse, både for hunden, deg og barnet. Ikke bry deg om mennesker som mangler empati. Du har møtt en hund som langt i fra er normal. Bittene, og plasseringen av de tyder på at den hadde til hensikt å skade. Jeg har en del erfaring med å skille hunder som sloss. Normale hunder. Jeg anmeldte en episode til politiet, og krevde hunden avlivet. I mitt tilfelle la jeg ulovlig (og kamptrent) rase til grunn. Sekundært farlig hundehold. Hunden ble tatt i politiets varetekt i flere uker. Jeg fikk flere anonyme telefoner med drapstrusler i denne perioden. Jeg hadde en stor hund, men dyrlegen sa at en hund på 20 kg aldri ville overlevd bittene, så skadene var alvorlige. Saken ble henlagt pga bevisets stilling. Før du oppsøker politiet er det en fordel om du setter deg inn i Hundeloven. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-74#KAPITTEL_6 Lykke til! Takk for det😊 ja, jeg har skilt min og andre før, men de har jo ikke holdt på sånn. Anonymkode: 756fe...ead
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå