AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #21 Skrevet 20. mars 2018 Du kan vel kreve hva du vil, men hva politiet kommer til å opprette/kreve er en annen sak. Så det blir litt vanskelig å svare på siden alle anmeldelser er forskjellig. Jeg synes du burde ringe en hundeinstruktør for å få hjelp til videre sosialisering av hunden din. Anonymkode: b4f10...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #22 Skrevet 20. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan vel kreve hva du vil, men hva politiet kommer til å opprette/kreve er en annen sak. Så det blir litt vanskelig å svare på siden alle anmeldelser er forskjellig. Jeg synes du burde ringe en hundeinstruktør for å få hjelp til videre sosialisering av hunden din. Anonymkode: b4f10...d5a Ja, tenker å ta kontakt med en hundeskole når det er leget.Må jo trene opp igjen. Anonymkode: 756fe...ead
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #26 Skrevet 20. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Vanlige folk vill tilkalt politiet, sikret spor med bilder og levert anmeldelse, fremfor å opprette en trådn på internett. Anonymkode: ff78a...0a1 Hvorfor går du ut fra at Ts ikke allerede har gjort dette? Og er det virkelig et problem at hun rådfører seg med andre som kan ha opplevd lignende? Ved å spørre så kan hun på tips om ytterligere ting å foreta seg. Anonymkode: cfaec...04d 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #27 Skrevet 20. mars 2018 Han har ca 20 bitt, 3 av de alvorlig med konsekvenser for ledd og bevegelighet. Grunnen til at han ikke er død? Jeg gikk imellom. Det kom hjelp.. Anonymkode: 756fe...ead
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #28 Skrevet 20. mars 2018 Er det bittene, de bildene du poster? Ja da skjønner jeg at du lurer på om du kan få den avlivet, for det der er ikke bitt fra en hund som "biter for å drepe". Jeg så jo for meg det blodbadet! Hvaslags bitt fikk du selv? Anonymkode: 0c6ba...510
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #29 Skrevet 20. mars 2018 Det er så enkelt at uten noen politianmeldelse så vil ingen ta stilling til om hunden skal eller bør avlives. Saken må og etterforskes, og journaler fra lege og veterinær fremlegges for politiet. Det er ikke bare å hevde at du er angrepet av en hund for så å kreve hunden avlivet, det er poenget i svarene. At ingen har fortalt deg gangen i en slik sak er heller uvanlig. Både veterinær og lege er pålagt å informere om at voldssaker ol. med personskade skal anmeldes om man vil ivareta egne rettigheter. Anonymkode: ff78a...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #30 Skrevet 20. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er så enkelt at uten noen politianmeldelse så vil ingen ta stilling til om hunden skal eller bør avlives. Saken må og etterforskes, og journaler fra lege og veterinær fremlegges for politiet. Det er ikke bare å hevde at du er angrepet av en hund for så å kreve hunden avlivet, det er poenget i svarene. At ingen har fortalt deg gangen i en slik sak er heller uvanlig. Både veterinær og lege er pålagt å informere om at voldssaker ol. med personskade skal anmeldes om man vil ivareta egne rettigheter. Anonymkode: ff78a...0a1 Det har de ikke informert om faktisk, men var på legevakt da. Kanskje det har noe å si? 🤔 Blir uansett anmeldelse til uken da jeg måtte møte opp personlig og de hadde ikke kapasitet før da. Anonymkode: 756fe...ead
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #31 Skrevet 20. mars 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har de ikke informert om faktisk, men var på legevakt da. Kanskje det har noe å si? 🤔 Blir uansett anmeldelse til uken da jeg måtte møte opp personlig og de hadde ikke kapasitet før da. Anonymkode: 756fe...ead Og stivkrampevaksine hvordan er det med det? Fikk du ikke påfyll av den heller? Anonymkode: ff78a...0a1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #32 Skrevet 20. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og stivkrampevaksine hvordan er det med det? Fikk du ikke påfyll av den heller? Anonymkode: ff78a...0a1 Det står at Ts fikk stivkrampe sprøyte.... 🙄 se innlegg 6 Anonymkode: e568e...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #33 Skrevet 20. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står at Ts fikk stivkrampe sprøyte.... 🙄 se innlegg 6 Anonymkode: e568e...2e2 Jeg har sydd og fått stivkrampe sprøyte. Kan du ikke lese? Anonymkode: 756fe...ead
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #34 Skrevet 20. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har sydd og fått stivkrampe sprøyte. Kan du ikke lese? Anonymkode: 756fe...ead Sorry, siterte feil. Har bedt om sletting av tråden. Takk til alle som har bidratt med tips! Anonymkode: 756fe...ead
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #35 Skrevet 20. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sorry, siterte feil. Har bedt om sletting av tråden. Takk til alle som har bidratt med tips! Anonymkode: 756fe...ead Skjønte det håper du kommer noen vei med detta. Sånne hunder er ikke noe man vil ha i nabolaget Anonymkode: e568e...2e2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #36 Skrevet 20. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønte det håper du kommer noen vei med detta. Sånne hunder er ikke noe man vil ha i nabolaget Anonymkode: e568e...2e2 Takk for det! Håper det selv. Kjipt å tenke på om det er et barn som går forbi med hund neste gang😏 Anonymkode: 756fe...ead
NewInTown Skrevet 20. mars 2018 #38 Skrevet 20. mars 2018 Herregud så fælt!! Det der er seriøst min største frykt. Stakkars hunden din, og riktig god bedring til den. Aner ikke om du kan kreve avliving, men tror det? Skjønner at det er veldig trist å skulle bestemme skjebnen over et annet hundeliv som er mye verdt, men enig i at det høres ut som en farlig hund dersom den angriper uprovosert bakfra. Da er det ikke så lett å skylde på frykt heller. Håper hunden din kommer seg godt gjennom dette, og blir trygge på andre hunder etter hvert. Men det er sikkert ikke uvanlig at hunden får varige mèn pga. en slik situasjon. Bare vær tålmodig med den, sosialiser med hunder du vet har en god, rolig energi, og ta det derfra.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #39 Skrevet 20. mars 2018 Hva skjedde mellom hundene før din ble angrepet? Personlig er jeg er totalt i mot avliving av friske dyr, og det skal mye til før jeg er enig i at det er det beste og at det ikke høres ut som en hevnaksjon, men de bittskadene på hunden din tilsier at den hunden var ute etter å skade, og hunder som går uprovosert til angrep på den måten kan umulig ha det noe bra. Det er også et stort faresignal at hunden går løs i hagen der den fint kommer over dagen etter... Slike hunder er farlige for de aller fleste angrep skjer provosert, men provosert eller ei, den hunden hadde ikke gode hensikter. Anonymkode: 9e8e9...9c5
Gjest making.a.mess Skrevet 20. mars 2018 #40 Skrevet 20. mars 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min hund samt mitt barn ble angrepet av en stor blandingsrase på tur. Den hadde rømt og var løs. Den skambet hunden min(over 20 bitt) og bet meg slik at det gikk hull og jeg måtte sy. Eier viser liten forståelse av alvoret... Den angrep bakfra, uprovosert. Hva gjør jeg? Kan jeg kreve at den blir avlivet? Anonymkode: 756fe...ead Det kan du. Hunden er farlig og må avlives. Anmeld straks så det ikke skjer med flere!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå