Gå til innhold

Angrepet av hund

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og min hund samt mitt barn ble angrepet av en stor blandingsrase på tur. Den hadde rømt og var løs. Den skambet hunden min(over 20 bitt) og bet meg slik at det gikk hull og jeg måtte sy. Eier viser liten forståelse av alvoret...

Den angrep bakfra, uprovosert. Hva gjør jeg? Kan jeg kreve at den blir avlivet?

Anonymkode: 756fe...ead

Videoannonse
Annonse
Gjest Springfjær
Skrevet

Du anmelder eier tvert! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Springfjær skrev:

Du anmelder eier tvert! 

Det skal jeg selvsagt gjøre, har fått time til uken hos politiet. Men kan jeg kreve avliving? Hadde det ikke kommet hjelp til så hadde den drept hunden min. Hva hvis et barn lufter en hund i nabolaget? Jeg er redd for at det skjer igjen.

Gjest Springfjær
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal jeg selvsagt gjøre, har fått time til uken hos politiet. Men kan jeg kreve avliving? Hadde det ikke kommet hjelp til så hadde den drept hunden min. Hva hvis et barn lufter en hund i nabolaget? Jeg er redd for at det skjer igjen.

En sånn hund vil nok mest sansynlig bli avlivd når de får historien. Ta vare på alt du får fra dyrlegen (kvitering på det som måtte gjøres med hunden din osv) og sørg for at det hos legen står at det var hundeangrep som var grunnen til såret du fikk.

Skrevet

Du må anmelde! Politiet vet hva som må gjøres. Den hunden er farlig! Håper ikke hunden din fikk helt skrekk for andre hinder nå. Hadde en som fikk det da den ble angrepet som valp av en stor hund. Håper det går bra med dere alle tre. For en fæl oppleve.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Springfjær skrev:

En sånn hund vil nok mest sansynlig bli avlivd når de får historien. Ta vare på alt du får fra dyrlegen (kvitering på det som måtte gjøres med hunden din osv) og sørg for at det hos legen står at det var hundeangrep som var grunnen til såret du fikk.

Ja, har fått utskrift av det, samt tatt bilder av alle skader. Og har vitner som kom til etterhvert. Fikk også stivkrampe sprøyte.

Har aldri opplevd noe så skremmende i hele mitt liv. Var sånn at vitner begynte å gråte. Stakkars hunden min som er skikkelig kvestet. Og barnet mitt som måtte se og høre noe så forferdelig. 

Hva gjør jeg med min egen hund? Han er mellomstor, møtte en større hund under en kjapp lufting idag(Han skal være mest mulig i ro) og da la han halen mellom bena Og begynte å skjelve. Jeg er redd for at han endrer personlighet drastisk pga dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Du må anmelde! Politiet vet hva som må gjøres. Den hunden er farlig! Håper ikke hunden din fikk helt skrekk for andre hinder nå. Hadde en som fikk det da den ble angrepet som valp av en stor hund. Håper det går bra med dere alle tre. For en fæl oppleve.

Takk, han er ungfole så redd han blir litt påvirket av dette. Jeg tenker å jobbe mye med sosialisering når han blir bedre. 

Utrolig skremmende og den andre hunden var typ 50 kg som skulle drepe. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har fått utskrift av det, samt tatt bilder av alle skader. Og har vitner som kom til etterhvert. Fikk også stivkrampe sprøyte.

Har aldri opplevd noe så skremmende i hele mitt liv. Var sånn at vitner begynte å gråte. Stakkars hunden min som er skikkelig kvestet. Og barnet mitt som måtte se og høre noe så forferdelig. 

Hva gjør jeg med min egen hund? Han er mellomstor, møtte en større hund under en kjapp lufting idag(Han skal være mest mulig i ro) og da la han halen mellom bena Og begynte å skjelve. Jeg er redd for at han endrer personlighet drastisk pga dette.

Så grusom opplevelse! 

Det beste er nok å ikke gjøre en stor greie av det når han møter andre hunder, ikke trøst han når han blir redd. Kan være greit at han bare får møte hunder som du har fått bekreftet på forhånd er rolige og snille hunder. Ta en dag av gangen og la han hilse på så mange hunder som mulig, i hans tempo. Lykke til ❤️

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og min hund samt mitt barn ble angrepet av en stor blandingsrase på tur. Den hadde rømt og var løs. Den skambet hunden min(over 20 bitt) og bet meg slik at det gikk hull og jeg måtte sy. Eier viser liten forståelse av alvoret...

Den angrep bakfra, uprovosert. Hva gjør jeg? Kan jeg kreve at den blir avlivet?

Vanlige folk vill tilkalt politiet, sikret spor med bilder og levert anmeldelse, fremfor å opprette en trådn på internett.

Anonymkode: ff78a...0a1

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, han er ungfole så redd han blir litt påvirket av dette. Jeg tenker å jobbe mye med sosialisering når han blir bedre. 

Uff! Jeg skjønner veldig godt at det var en skremmende opplevelse! Går det bra med barnet ditt? Jeg tenker at det må ha vært noe traumatisk for dere alle tre. Ja, jobb med det sosiale. Var veldig med hunden jeg hadde da jeg hadde flere venner med hunder, så det gikk bra heldigvis. Takk og lov at ingen barn var med i bildet.  Lykke til og så håper jeg det går bra med dere alle tre! 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlige folk vill tilkalt politiet, sikret spor med bilder og levert anmeldelse, fremfor å opprette en trådn på internett.

😀

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å gi deg! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Anmeld og krev hunden avlivet

Anonymkode: ce955...fdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra at du vil sosialisere han. Etter et sånt angrep, er dette det viktigste du kan gjøre for han. Ta gjerne kontakt med en hundeskole

Anonymkode: ce955...fdf

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, vanlige folk hadde nok prioritert å komme seg til veterinær med bikkja og legen med seg selv... 

Anonymkode: 706c3...b07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, SoWhat? skrev:

Uff! Jeg skjønner veldig godt at det var en skremmende opplevelse! Går det bra med barnet ditt? Jeg tenker at det må ha vært noe traumatisk for dere alle tre. Ja, jobb med det sosiale. Var veldig med hunden jeg hadde da jeg hadde flere venner med hunder, så det gikk bra heldigvis. Takk og lov at ingen barn var med i bildet.  Lykke til og så håper jeg det går bra med dere alle tre! 

Det går bra med barnet, men h*n har delt litt i barnehagen og syntes nok at dette var skremmende. 

Tingen var jo at vi var alene og at det tok tid før vi fikk hjelp, du tar ikke opp telefonen når 50 kg hund biter for å drepe... Alt handlet om å stoppe det og få oss alle i trygghet. 

Tiden leger forhåpentligvis alle sår, men mannen min er ute og reiser og jeg kjenner jo at det tar på. Hunden vår trenger medisiner og ro, barnet trenger og få snakket ut frykten og jeg er egentlig helt i sjokk. 

Hunden som gikk amok er en ganske potent blanding, samt av voksen størrelse. Jeg ser at de ikke har lært og at den står løs i hagen idag og(bare å gå over gjerdet pga snø). 

Har et veldig ambivalent forhold til avliving, synes synd på bikkja. Men samtidig tenker jeg at den er for farlig til å ha løs.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går bra med barnet, men h*n har delt litt i barnehagen og syntes nok at dette var skremmende. 

Tingen var jo at vi var alene og at det tok tid før vi fikk hjelp, du tar ikke opp telefonen når 50 kg hund biter for å drepe... Alt handlet om å stoppe det og få oss alle i trygghet. 

Tiden leger forhåpentligvis alle sår, men mannen min er ute og reiser og jeg kjenner jo at det tar på. Hunden vår trenger medisiner og ro, barnet trenger og få snakket ut frykten og jeg er egentlig helt i sjokk. 

Hunden som gikk amok er en ganske potent blanding, samt av voksen størrelse. Jeg ser at de ikke har lært og at den står løs i hagen idag og(bare å gå over gjerdet pga snø). 

Har et veldig ambivalent forhold til avliving, synes synd på bikkja. Men samtidig tenker jeg at den er for farlig til å ha løs.

Jeg skjønner at du er i sjokk jeg. Og Nei,en tenker ikke alltid på å ringe politiet der og da fordi det oppleves så traumatisk. Se bort fra idiotiske innlegg. De har nok ikke opplevd selv ser du. Jeg har, og jeg bare kan ane det forferdelige i å oppleve dette med barnet og hunden og alt. Men så går det ofte bra også. Håper det beste for dere . Mange klarer sånne opplevelser uten varige men. Tommel opp fra meg!

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Både dyrlege og legen sa at jeg måtte anmelde. Men ingen av de kunne svare på det jeg lurte på. Om jeg kan kreve å få den avlivet. Men nei, hverken lege eller dyrlege spør om navnet på eier, det er en politisak! 

De kunne ikke svare på om du kunne få den avlivet? Det tror jeg ikke mye på.

Anonymkode: 0c6ba...510

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kunne ikke svare på om du kunne få den avlivet? Det tror jeg ikke mye på.

Om man har rett til det, og om man får gjennomslag for det kunne de ikke svare på nei.. Hvorfor er du i denne tråden egentlig?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Om man har rett til det, og om man får gjennomslag for det kunne de ikke svare på nei.. Hvorfor er du i denne tråden egentlig?

Og vi kan ikke svare deg noe mere enn politiet kan. Hvorfor opprettet du denne tråden egentlig? Trodde du at vi kunne svare deg på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...