Gå til innhold

Vil vi ha et multikulturelt samfunn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Ja, jeg vil bo i et multikulturelt land. Heller det enn et kaldt land der enkelte tror seg bedre en andre.

Enkelte kulturer er objektivt sett bedre enn andre. Kristendommen er ene og alene årsaken til at vi har det gode velferdssystemet vi har idag, og de lovene vi faktisk har.

Anonymkode: 69cc7...8d0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke såkalt multikultur. Jeg ønsker å bo i en nasjon, ikke bare være borger i et land. 

Jeg syns det er veldig trist hvordan landet har forandret seg de siste 20-30 årene og jeg håper vi kan få innvandringsstopp og heller begynne å sende folk tilbake 

Europa, USA og vesten generelt er de mest oppegående samfunnene vi har i verden. Ved å ødelegge disse kan man gå inn og overta kontrollen. Noen må stå bak dette for det er systematisk. Hva skjer når Europa har kollapset, både økonomisk og med tanke på uroligheter? Hva skjer når hvite etniske europeere er i mindretall? Har du lyst å ende opp som bøndene i Sør-afrika?

Multikultur, blanding av ulike folk, bringer aldri noe godt med seg.

Anonymkode: 04b42...024

Hva negativ har mulatter gjort med Norge?  Eller 50/50 norsk-kinesiske? 

Mener du vi skal forby at folk fra andre raser får barn sammen? 

Tror du de første menneskene på jorda var hvite? 

Anonymkode: 74461...f14

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

USA er litt spesielt. Jeg mener fleste vestlige land er oftest objektivt moralske og opplyste som ikke prøver å blande religion i folks private liv eller samfunn. Muslimer er generelt Allah 100% i samfunn. Beklager men hva noen politikere gjør er ikke samme nivå i autoritære muslimske land, det kan ikke sammenlignes. Jeg bryr meg ikke om USA er en super makt. De har bedre ideer uansett selv med deres feil.

Endret av Riu
Skrevet
3 minutter siden, Riu skrev:

Er bare at jeg personlig ikke er glad i våpen. Om det er grunn til å ha våpen er jeg ikke sikker på. De snakker oftest om at om de ikke har våpen vil kriminelle ha de osv. Jeg bare på et personlig syn hater våpen bare at ideen om å bo i et samfunn der du kan bli skøtet på er ikke veldig tankefult.

Har ikke lyst å bo i et samfunn hvor jeg trenger bekymre meg stadig for å bli knivstukket, nedkjørt, steinet eller skutt jeg. Men slikt skyldes en kulturell aksept for drap som virkemiddel, ikke metall eller stein.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er ikke inspirasjon fra andre kulturer og multikultur, som er naturlig for et hvert samfunn, problemet er  mengden med mennesker fra kulturer som er veldig ulik vår egen. 

Motstand mot dette fenomenet har har lite å gjøre med fremmedhat og rasisme, tvert i mot er det en fare for at masseinnvandring fører til økt fremmedhat og rasisme. 

Rasister og fremmedhatere er stort sett mennesker som er i mental ubalanse og søker etter et hatobjekt.

Anonymkode: 0d652...7b0

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Riu skrev:

Er bare at jeg personlig ikke er glad i våpen. Om det er grunn til å ha våpen er jeg ikke sikker på. De snakker oftest om at om de ikke har våpen vil kriminelle ha de osv. Jeg bare på et personlig syn hater våpen bare at ideen om å bo i et samfunn der du kan bli skøtet på er ikke veldig tankefult.

Vet du hvor mange våpen som finnes i norske hjem? 

https://www.aftenposten.no/norge/i/44MnG/Na-er-det-over-1_3-millioner-private-skytevapen-i-Norge-To-distrikter-troner-klart-overst-pa-vapenstatistikken

I Norge har vi mange jegere, og også mange som driver hobbyskyting (meg selv inkludert). Likevel hører vi skjelden om at noen blir skutt. En kan spekulere i hvorfor det er sånn, uten at jeg har forskning å støtte meg til, tenker jeg at vi har en rimelig god våpenkultur her i Norge. 

Anonymkode: b4ee5...a29

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du dum, eller? Tenk å lure av seg 4 setninger utifra en setning man har misforstått med vilje. 

Å blande folk vi si at man lever sammen i et samfunn med ulike kulturer. Det fungerer ikke. 

Hvilken hudfarge folk har eller hvor foreldrene kommer fra er uvesentlig, Norge kan gjerne være lysebrunt eller helt sort for min del så lenge kulturen er riktig.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mange våpen som finnes i norske hjem? 

https://www.aftenposten.no/norge/i/44MnG/Na-er-det-over-1_3-millioner-private-skytevapen-i-Norge-To-distrikter-troner-klart-overst-pa-vapenstatistikken

I Norge har vi mange jegere, og også mange som driver hobbyskyting (meg selv inkludert). Likevel hører vi skjelden om at noen blir skutt. En kan spekulere i hvorfor det er sånn, uten at jeg har forskning å støtte meg til, tenker jeg at vi har en rimelig god våpenkultur her i Norge. 

Ja men jaktvåpen er brukt til jakt og du trenger lisens til det. I USA har du vanlige håndvåpen som er mer populært fordi det andre vedlegget i USAs grunnlov eksisterer. Så har på følelsen at det er sykt lett å skaffe seg våpen der bare, nyhetene om skoleskyting er jo et bevis på det

Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er ikke inspirasjon fra andre kulturer og multikultur, som er naturlig for et hvert samfunn, problemet er  mengden med mennesker fra kulturer som er veldig ulik vår egen. 

Motstand mot dette fenomenet har har lite å gjøre med fremmedhat og rasisme, tvert i mot er det en fare for at masseinnvandring fører til økt fremmedhat og rasisme. 

Rasister og fremmedhatere er stort sett mennesker som er i mental ubalanse og søker etter et hatobjekt.

Anonymkode: 0d652...7b0

Problemet er at folk som tror på barneekteskap, steining, uopplyst moralske meninger kan ikke og bør ikke få en plass her bare og de vil ha med seg religion og erstatte gode ideer i et samfunn med værre. Det er ikke noe men for meg, det er noe jeg mener på alvor ikke hører her.

Endret av Riu
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel noen av oss er ikke enig. Amerikansk kultur har vært mer begrensende for min frihet enn innvandring foreløbig.

Anonymkode: 32b04...fb7

Hvordan?

Amerikanere er av europeisk herkomst. I hvertfall den hvite delen. Jeg ser ikke hvilke negative påvirkninger vi har fått.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har jeg skrevet noe av dette?

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg vil ha et multikulturelt Norge. Noe annet er heller ikke realistisk. Kulturen i Norge har forøvrig endret seg mye de to-tre siste generasjoner, mer på grunn av økonomi og Internett enn innvandring. Det er heller ingen grunn til å tro at dette ikke stadig endrer vår kultur mer enn innvandring. Barn av i dag vokser opp under helt andre forhold enn jeg og mine foreldre gjorde, og dette påvirker selvfølgelig hvilke holdninger og verdier de får. Så kulturen er under endringer, uansett. Kontinuerlig. 

Som nordmann tar jeg det som en selvfølge at jeg er velkommen i de fleste land i verden, og å oppleve verden er en berikelse. Andre verdier og levemåter enn vår lærer meg mye, både i Norge og på reiser. 

Men ja, det er grobunn for ukultur i Norge nå, som skyldes at velferdssystemet vårt er for lett å utnytte. Både fra nordmenn som ikke gidder å jobbe, eller som mottar trygd selv om de jobber, og for innvandrere med samme holdning. Vi må styrke kontroll på dette feltet, og ikke være dumsnille. Jeg er også enig i at mennesker som får opphold i Norge, men som benytter dette til å fremme interesser som undergraver våre lover og verdier, skal kunne fratas oppholdstillatelse /statsborgerskap. 

Vi bør også innføre regler som fremmer integrering, ikke hindrer det. For eksempel synes jeg at barnetrygd burde være begrenset til tre barn. Da må folk tenke selv om de har råd til flere enn tre barn, og innvandrerkvinner vil komme i jobb, istedenfor å være fødemaskiner. Det må være større kontroll med at de som mottar trygdeytelser faktisk befinner seg i Norge, og at de ikke jobber parallelt med at de mottar trygd. 

Anonymkode: ac16c...fa7

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Riu skrev:

Ja men jaktvåpen er brukt til jakt og du trenger lisens til det. I USA har du vanlige håndvåpen som er mer populært fordi det andre vedlegget i USAs grunnlov eksisterer. Så har på følelsen at det er sykt lett å skaffe seg våpen der bare, nyhetene om skoleskyting er jo et bevis på det

Jeg har håndvåpen (pistol) liggende i mitt våpenskap. Hvis du kan vise til et rent rulleblad og blir medlem i en pistolklubb vil du kunne kjøpe ulike håndvåpen etter en periode med aktiv trening. Jeg opplever at trening og eierskap tas alvorlig hos sportsskyttere her i Norge. Det er hobbyen vår. Vi har lagt mye tid og penger i å få lov til å eie et våpen - det er ikke noe som skal tas lett på. 

Det er nok mye lettere å få våpen i USA, det stilles mer krav i Norge. Jeg kjenner ikke godt nok til våpenkulturen i USA til å uttale meg om akkurat det, utover hva en kan tenke seg :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har håndvåpen (pistol) liggende i mitt våpenskap. Hvis du kan vise til et rent rulleblad og blir medlem i en pistolklubb vil du kunne kjøpe ulike håndvåpen etter en periode med aktiv trening. Jeg opplever at trening og eierskap tas alvorlig hos sportsskyttere her i Norge. Det er hobbyen vår. Vi har lagt mye tid og penger i å få lov til å eie et våpen - det er ikke noe som skal tas lett på. 

Det er nok mye lettere å få våpen i USA, det stilles mer krav i Norge. Jeg kjenner ikke godt nok til våpenkulturen i USA til å uttale meg om akkurat det, utover hva en kan tenke seg :)

Hmm vel hvem vet. Skulle ikke forundre meg. Bare tror ikke vi har så stor kjærlighet til våpen i Norge bare er bare det jeg tror bare. Men kult å høre, er bare noe jeg ikke har tenkt så mye over.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som nordmann tar jeg det som en selvfølge at jeg er velkommen i de fleste land i verden, og å oppleve verden er en berikelse. Andre verdier og levemåter enn vår lærer meg mye, både i Norge og på reiser. 

Jeg er enig i at det er ålreit å lære om nye kulturer når man reiser. Derfor er det viktig at alle land og nasjoner får beholde sin kultur og sitt særpreg. Man reiser ikke til Japan for å oppleve indisk kultur. Ei heller reiser man til London for å oppleve indisk kultur, men sjansen for å oppleve indisk kultur er mye større i London enn i Japan. Hvorfor det?

Jeg liker også å oppleve andre mennesker og kulturer. Derfor mener jeg også at hvert land skal få beholde sitt folk og sin kultur. Alle er unike!

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at det er ålreit å lære om nye kulturer når man reiser. Derfor er det viktig at alle land og nasjoner får beholde sin kultur og sitt særpreg. Man reiser ikke til Japan for å oppleve indisk kultur. Ei heller reiser man til London for å oppleve indisk kultur, men sjansen for å oppleve indisk kultur er mye større i London enn i Japan. Hvorfor det?

Jeg liker også å oppleve andre mennesker og kulturer. Derfor mener jeg også at hvert land skal få beholde sitt folk og sin kultur. Alle er unike!

Men ikke alle er gode!

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange stemmer fikk FrP, kontra for eksempel Arbeiderpartiet eller Venstre ved forrigr Stortingsvalg?

Etthvert oppegående og avis-lesende menneske har vel for lengst fått med seg hva slags politikk som de forskjellige politiske partiene står for. Ettersom partier og politikere som stiller seg veldig positive til strømmen av migranter som kommer til Europa, får så mange stemmer ved stortingsvalget - ja da må vi vel gå utifra at en stor andel av det norske folk også er veldig positive til denne strømmen av migranter...

Anonymkode: d8023...ef6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...