AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Sitat Til syvende og sist bunner vel denne saken om vi ønsker å være et multikulturelt samfunn eller ikke. I så fall fall fortjener dette å være gjenstand for stor debatt både i storting og blant folket. Anonymkode: 92e08...647 Skrev en anonym bruker. Og hva ønsker dere her inne, hva er argumentene for et multikulturelt samfunn? Personlig ønsker jeg ikke det, da det øker konfliktnivået innad i samfunnet. Det beste er om alle i et land har den samme kulturen. Vi må gjerne hjelpe flyktninger! Det føler jeg vi plikter, vi skal gi dem husrom og legehjelp. Vi skal være gode mot dem. Men samtidig bør Norge bevare sin egen kultur, for for mange flyktninger er det nettopp ukultur som gjør at de må flykte. Anonymkode: 69cc7...8d0
Riu Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 (endret) Spørs hva slags ideer de bringer ifra landet. Jeg tviler på at kinesere som lager vårruller vil være et så stort problem som Allahu Akbar jihadister. Tror ordet er mer sellektiv multikulturalisme kan gå greit nok, men så må man også respektere kulturen som man selv bor i. Uansett ser ikke noe problemer med slike folk siden de er ganske greie utifra min opplevelse. Endret 19. mars 2018 av Riu 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #3 Skrevet 19. mars 2018 Det er urealistisk å ikke ha flere kulturer. Se bare hvor mange forskjeller det er mellom etniske nordmenn og hvor mye vi har endret vår kultur i løpet av f.eks siste 100 år. Anonymkode: 32b04...fb7 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 Kulturer vil alltid være i forandring og slik har det alltid vært uansett om dere liker det eller ikke. Det er bare til å sette seg inn i verdenshistorien. Norsk kultur er i dag veldig påvirket av blant annet USA, og har hatt samtaler med norske menn i 60-årene som forteller meg hvor annerledes ting var når de var yngre. Min familie flyktet ikke pga ukultur, men pga myndighetene og krig. Jeg er født i Norge, og hvis noen har noe imot mitt ikke-nordiske utseende og kulturen til min familie, er det ikke mitt problem. Anonymkode: ae11f...545 3
Riu Skrevet 19. mars 2018 #5 Skrevet 19. mars 2018 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er urealistisk å ikke ha flere kulturer. Se bare hvor mange forskjeller det er mellom etniske nordmenn og hvor mye vi har endret vår kultur i løpet av f.eks siste 100 år. Anonymkode: 32b04...fb7 Men man kan vrake drittkulturer og endre på det gode og ikke motsatt. Dermed ikke innvitere folk som har elendige verdier ifra deres land og religiøsekulturer er en start. Endret 19. mars 2018 av Riu 3
Riu Skrevet 19. mars 2018 #6 Skrevet 19. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kulturer vil alltid være i forandring og slik har det alltid vært uansett om dere liker det eller ikke. Det er bare til å sette seg inn i verdenshistorien. Norsk kultur er i dag veldig påvirket av blant annet USA, og har hatt samtaler med norske menn i 60-årene som forteller meg hvor annerledes ting var når de var yngre. Min familie flyktet ikke pga ukultur, men pga myndighetene og krig. Jeg er født i Norge, og hvis noen har noe imot mitt ikke-nordiske utseende og kulturen til min familie, er det ikke mitt problem. Anonymkode: ae11f...545 USA er helt alreight. eneste jeg ikke liker er våpenkulturen. Utenom det er USA helt ok land. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #7 Skrevet 19. mars 2018 Jeg ønsker ikke såkalt multikultur. Jeg ønsker å bo i en nasjon, ikke bare være borger i et land. Jeg syns det er veldig trist hvordan landet har forandret seg de siste 20-30 årene og jeg håper vi kan få innvandringsstopp og heller begynne å sende folk tilbake Europa, USA og vesten generelt er de mest oppegående samfunnene vi har i verden. Ved å ødelegge disse kan man gå inn og overta kontrollen. Noen må stå bak dette for det er systematisk. Hva skjer når Europa har kollapset, både økonomisk og med tanke på uroligheter? Hva skjer når hvite etniske europeere er i mindretall? Har du lyst å ende opp som bøndene i Sør-afrika? Multikultur, blanding av ulike folk, bringer aldri noe godt med seg. Anonymkode: 04b42...024 1
Drizzt Skrevet 19. mars 2018 #8 Skrevet 19. mars 2018 Hvis multikulturen ikke bringer med seg negative konsekvenser for samfunnet, har jeg ikke noe imot. Alltid spennende med ny mat, ny musikk, dans eller teater, andre arrangementer. Men ikke spennende med kriminalitet, trygdesvindel, trakassering av lokalbefolkningen, ikke-bærekraftig økonomi, svekket sikkerhetsfølelse i samfunnet generelt og andre negative og uønskede følger, 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #9 Skrevet 19. mars 2018 31 minutter siden, Riu said: Men man kan vrake drittkulturer og endre på det gode og ikke motsatt. Dermed ikke innvitere folk som har elendige verdier ifra deres land og religiøsekulturer er en start. Så hvordan vil du hindre uheldige sider ved amerikansk kultur i å påvirke osd? Anonymkode: 32b04...fb7
Riu Skrevet 19. mars 2018 #10 Skrevet 19. mars 2018 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker ikke såkalt multikultur. Jeg ønsker å bo i en nasjon, ikke bare være borger i et land. Jeg syns det er veldig trist hvordan landet har forandret seg de siste 20-30 årene og jeg håper vi kan få innvandringsstopp og heller begynne å sende folk tilbake Europa, USA og vesten generelt er de mest oppegående samfunnene vi har i verden. Ved å ødelegge disse kan man gå inn og overta kontrollen. Noen må stå bak dette for det er systematisk. Hva skjer når Europa har kollapset, både økonomisk og med tanke på uroligheter? Hva skjer når hvite etniske europeere er i mindretall? Har du lyst å ende opp som bøndene i Sør-afrika? Multikultur, blanding av ulike folk, bringer aldri noe godt med seg. Anonymkode: 04b42...024 Problemet mitt er ikke så mye at kulturen forandrer seg siden sjokk kultur har eksistert siden 60 tallet. Det jeg hater er folk med objektive forferdelige ideer, at vi må ta imot folk med forferdelige syn som er styrt av religiøse ledere i andre land for å derimot forandre verdiene som er bedre med værre. Japan tar ikke imot noen ifra muslimske land. Hvorfor kan ikke vi gjøre som dem? Det er jo helt fornuftig å hate objektive dårlige ideer i andre kulturer, å være god er ikke noe å føle seg skyldig i etter min mening Endret 19. mars 2018 av Riu
Riu Skrevet 19. mars 2018 #11 Skrevet 19. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvordan vil du hindre uheldige sider ved amerikansk kultur i å påvirke osd? Anonymkode: 32b04...fb7 Vel for det andre så kommer ikke amerikanere å sprenger norske skoler. Det er en start. Hva med deg?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #12 Skrevet 19. mars 2018 33 minutter siden, Riu said: USA er helt alreight. eneste jeg ikke liker er våpenkulturen. Utenom det er USA helt ok land. Vel noen av oss er ikke enig. Amerikansk kultur har vært mer begrensende for min frihet enn innvandring foreløbig. Anonymkode: 32b04...fb7
Riu Skrevet 19. mars 2018 #13 Skrevet 19. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel noen av oss er ikke enig. Amerikansk kultur har vært mer begrensende for min frihet enn innvandring foreløbig. Anonymkode: 32b04...fb7 De har vel en ganske streng innvandrings prosess eller vetting. Om jeg ikke tar feil når det kommer til å bli en amerikansk statsborger
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #14 Skrevet 19. mars 2018 1 minutt siden, Riu said: Vel for det andre så kommer ikke amerikanere å sprenger norske skoler. Det er en start. Hva med deg? Det var ikke en gang et forsøk på å svare på spørsmålet. Anonymkode: 32b04...fb7
Gjest Bøff Eløff Skrevet 19. mars 2018 #15 Skrevet 19. mars 2018 (endret) Ja, jeg vil bo i et multikulturelt land. Heller det enn et kaldt land der enkelte tror seg bedre en andre. Endret 19. mars 2018 av Bøff Eløff
Riu Skrevet 19. mars 2018 #16 Skrevet 19. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var ikke en gang et forsøk på å svare på spørsmålet. Anonymkode: 32b04...fb7 Vel la meg svare med et bedre eksempel. Amerikanere går ikke til andre land og sier "gud være lovet" og prøver å påtvinge religion i samfunn eller vrake objektive gode ideer. Muslimer derimot gjør det motsatte og holder på sin tro selv om de har objektive elendige verdier, barneekteskap eller steining er en av det. For det andre er oftest vestlige land sekulære og ikke religiøst styrt, i muslimske land er det allah her og allah der. Muslimer er ikke opplyst og mangler moralske verdier.
Gjøksuppe Skrevet 19. mars 2018 #17 Skrevet 19. mars 2018 39 minutter siden, Riu skrev: USA er helt alreight. eneste jeg ikke liker er våpenkulturen. Utenom det er USA helt ok land. Våpenkulturen er jo ikke noe i veien med, heller drapskulturen det burde gjøres noe med...
tussi680 Skrevet 19. mars 2018 #18 Skrevet 19. mars 2018 Hvorfor ikke? Alles gener stammer sørfra en gang i tiden. Det tar tid med sånt, det må læres gjennom holdninger og flere generasjoner tror jeg.
Riu Skrevet 19. mars 2018 #19 Skrevet 19. mars 2018 Akkurat nå, Gjøksuppe skrev: Våpenkulturen er jo ikke noe i veien med, heller drapskulturen det burde gjøres noe med... Er bare at jeg personlig ikke er glad i våpen. Om det er grunn til å ha våpen er jeg ikke sikker på. De snakker oftest om at om de ikke har våpen vil kriminelle ha de osv. Jeg bare på et personlig syn hater våpen bare at ideen om å bo i et samfunn der du kan bli skøtet på er ikke veldig tankefult.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #20 Skrevet 19. mars 2018 5 minutter siden, Riu skrev: Vel la meg svare med et bedre eksempel. Amerikanere går ikke til andre land og sier "gud være lovet" og prøver å påtvinge religion i samfunn eller vrake objektive gode ideer. Muslimer derimot gjør det motsatte og holder på sin tro selv om de har objektive elendige verdier, barneekteskap eller steining er en av det. For det andre er oftest vestlige land sekulære og ikke religiøst styrt, i muslimske land er det allah her og allah der. Muslimer er ikke opplyst og mangler moralske verdier. http://www.independent.co.uk/news/world/americas/bush-god-told-me-to-invade-iraq-6262644.html Anonymkode: e37d1...328
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå