Gå til innhold

SÅ skuffet over min Bugaboo!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samme som Buffalo* (stoffet på kalesjen)

Anonymkode: ad03c...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.3.2018 den 9.49, AnonymBruker skrev:

Jeg har emmaljunga og angrer. Svær vogn som er nesten umulig å stable i bagasjerommet. Ser ikke noe ut av bakvinduet. Viber nå på utkikk etter en trille til kjøpesentre, handling o.l., så vil vi bare bruke emmaljunga til lengre turer/i terreng.

Kan forresten anbefale bæresele i det verstr terrenget/snøføret. 

Anonymkode: 223af...bf1

Vi har Emmaljunga og med stor nok bil (stasjonsvogn) er det god plass i bagasjerommet. Vipper man ned håndtaket og kalesjen helt er det heller ikke noe problem å se ut av bakvinduet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 11.23, AnonymBruker skrev:

Emaljunga veier et tonn og er håpløs i skog og mark. Og uten svingbare hjul, grøss

Bugaboo er favoritten ,særlig med sportsdel. At den ikke har gynging visste du vel før kjøp?

Anonymkode: 06f71...173

Sportsdelen til Bugaboo er jo en vits.

Anonymkode: 19926...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Hadde bugaboo donkey og den var super å få i bilen, glimrende på byturer og kjøpesenter. Elendig i skogen, på grus og på snø, udugelig som sovevogn i bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superfornøyd med min emmaljunga superviking chassis med city cross bagdel. Vendbare fremhjul og jeg har både sånne harde hjul og lufthjul. 

Har i tillegg en City Elite som jeg har brukt som sportsvogn og den har vært gull å bruke på ulendt føre. Bugaboo passet ikke oss da jeg synes den er for lav.

Synes den nye til Emmaljunga virker veldig fin!

 

Anonymkode: 17532...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Emmaljunga nxt 90 og Bugaboo Buffalo. Min erfaring er at buffaloen er best i snø og lettest å trille 😊  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor vurderer du ikke britax go big eller go next? 

Anonymkode: ef528...73b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2018 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Ja enig med deg. Jeg er en av de få damene som ikke skjønner at det er mulig å snakke så mye om vogn. Jeg vet at vogna vår heter emmaljunga men vet ikke noe mer enn det 😂 har ikke flere ord til å beskrive eller snakke om den. 

Kriteriet mitt var at det var plass til ungen og at den gikk fremover. Alt annet var uinteressant. 

Anonymkode: 16327...bd1

Tror ikke du er en av få damer... Kjenner svært få som bryr seg om det, men mange som ikke namedropper vogner! Mens de som bryr seg virker nærmest nerdete på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan si mangt og mye om "før i tiden", men valget om barnevogn var i hvert fall adskillig enklere. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min svintunge emmaljunga uten svingbare hjul. Den er en drøm i ulendt terreng, sørpe, snø som ikke er skikkelig måkt og grus. Masse demping, masse bagasjeplass, solid understell som vi hadde søskensete på og godt innkjørt til tre unger og det uten noe reprasjon eller vedlikehold annet enn å vaske trekket i bagen og madrassen noen ganger og å bytte slangen i et dekk da den var fem år gammel. 

Jeg har forsøkt mange barnevogner gjennom jobb i barnehage, og elsker den fortsatt, selv om jeg kunne fått hva som helst annet gratis. 

Så det noen anser som enorme bakdeler er fordeler for andre. 

Dette er et valg basert på smak, behov og mange faktorer som størrelse på bil, størrelse på vindfang, om man har utebod eller mange trapper osv. 

Anonymkode: 3d2de...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britax er lett og deilig, men den er vel ikke trendy nok?

Anonymkode: 8f98c...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.3.2018 at 11:35 AM, Minlillelykke said:

Ikke velg city elite. Den er håpløs bred over bakhjulene, har lite demping og barnet må snus fremover alt for tidlig. Ville sett på nxt90 evt nxt90f om du vil ha flat liggestilling. Og outdoor understell. Evt nritax go next. Bugaboo og babyjogger er triller, ikke hovedvogner. Har selv en buggis, ikke fornøyd med den. Har hatt to elite, de forsvinner like fort som de kommer i hus. Jeg har en hovedvogn, emmaljunga mondial og to triller, en babyjogger city versa og en babyjogger city mini gt. Skal du ha en reisetrille og shopping trille ville jeg sett på babyjogger city premier. Evt versa om du kjøper brukt. Denne kan barnet sitte begge veier i. 

Var selv superfornøyd med city elite, ungen satt og snudde seg for å se fremover hele tiden likevel før hun var seks måneder (satt henne opp støttet med dyne da hun bare skrek når hun kun så opp mot himmelen). Den er litt bred men kom meg inn på trikk og der jeg ville. 

Har nå urban jungel fra moubtain buggy, den er litt smalere bak enn city elite, marginalt tyngre - men begge lette vogner som er lett å slå sammen. Mulig ulempe at dekkene kan punktere (har ikke skjedd meg da, men venninne). Begge går som stridsvogner på all slags underlag, har vært veldig bra denne snøringen vinteren. 

Anonymkode: d7da4...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen

Jeg tror det er vanskelig å finne en vogn som passer til absolutt alt av føre og terreng. Vi har Babyjogger city elite, Bugaboo Buffalo og Emmaljunga city cross. Sistnevnte er grusom. Den brukes til sovevogn. Jeg hadde aldri orket å ha en vogn med fire faste hjul som hovedvogn. I tillegg sitter gutten vår utrolig mye bedre i Bugabooen. Babyjoggeren er kjekk som ekstravogn, men jeg ville aldri hatt den som hovedvogn. Mulig at jeg også heller ville valgt den mindre modellen om jeg skulle velge på nytt. Jeg bruker den i alle fall på grusvei osv, men synes egentlig den er skuffende dårlig på vinterføre. Til mitt bruk er jeg hovedsakelig superfornøyd med Bugaboo. Den er fantastisk å trille på asfalt, og vi går mest på asfalt. Den er lett å legge sammen, og barnet har en god sittestilling i den. 

Jeg har dog ikke testet Britax eller Emmaljunga NX90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Britax er lett og deilig, men den er vel ikke trendy nok?

Anonymkode: 8f98c...4c9

Britax go next var vår første vogn. Synes den er nydelig og den vogna med best trillekomfort. Men jeg synes sportsdelen var helt grusom uten verken full sitte eller liggestilling. Så da ble det Emmaljunga nxt90. Bedre sportsdel, men ikke like god å trille. Tror dessverre ikke det finnes en vogn som har alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var selv superfornøyd med city elite, ungen satt og snudde seg for å se fremover hele tiden likevel før hun var seks måneder (satt henne opp støttet med dyne da hun bare skrek når hun kun så opp mot himmelen). Den er litt bred men kom meg inn på trikk og der jeg ville. 

Har nå urban jungel fra moubtain buggy, den er litt smalere bak enn city elite, marginalt tyngre - men begge lette vogner som er lett å slå sammen. Mulig ulempe at dekkene kan punktere (har ikke skjedd meg da, men venninne). Begge går som stridsvogner på all slags underlag, har vært veldig bra denne snøringen vinteren. 

Anonymkode: d7da4...5ac

Som jeg skrev, jeg har hatt elite to ganger. Den er så bred over bakhjulene at den ikke egner seg hverken som reisevogn eller handlevogn. Jeg har testet begge deler. Og det å snu barnet tidlig kan gå bra, men det kan også bli katastrofalt, jeg ville tenkt meg nøye om før jeg gikk bort i fra en vogn med begge muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
6 hours ago, Stella84 said:

Britax go next var vår første vogn. Synes den er nydelig og den vogna med best trillekomfort. Men jeg synes sportsdelen var helt grusom uten verken full sitte eller liggestilling. Så da ble det Emmaljunga nxt90. Bedre sportsdel, men ikke like god å trille. Tror dessverre ikke det finnes en vogn som har alt. 

Britax go big har full liggestilling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Minlillelykke skrev:

Som jeg skrev, jeg har hatt elite to ganger. Den er så bred over bakhjulene at den ikke egner seg hverken som reisevogn eller handlevogn. Jeg har testet begge deler. Og det å snu barnet tidlig kan gå bra, men det kan også bli katastrofalt, jeg ville tenkt meg nøye om før jeg gikk bort i fra en vogn med begge muligheter.

Hvordan kan det bli katastrofalt? Det var da et voldsomt utsagn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lumos skrev:

Hvordan kan det bli katastrofalt? Det var da et voldsomt utsagn. 

Veldig mange barn blir veldig redde når de sitter vendt vekk fra mor eller far. Katastrofalt var nok litt voldsomt ja. Men i forhold til tilknytning og trygghet for barnet ville jeg hatt en vogn med vendar sittedel. Min minste på 4 mnder er allerede utvokst babyjogger bagen og trives ikke når hun ikke ser meg, min eldste ville heller ikke sitte den veien før han var nesten halvannet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.3.2018 at 4:50 PM, AnonymBruker said:

Britax er lett og deilig, men den er vel ikke trendy nok?

Anonymkode: 8f98c...4c9

Vi har smile, og er veldig fornøyd :) Veldig glad vi ikke endte med Buffalo når vi ser de andre i barselgruppen 

Anonymkode: 64a1e...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med BOB revolution pro? Vi er to aktive kommende foreldre som vurderer den sterkt :)

Anonymkode: 6cca7...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...