Gå til innhold

SÅ skuffet over min Bugaboo!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny bugaboo buffalo i vinter. Valgte å ikke vente på den nye fox da jeg ble advart mot mindre fremhjul på den. Ser nå at den har demping men hjulene er fremdeles mindre. 

Nå innser jeg at buffaloen ikke eier demping eller gyngefunksjon. Er det noen fordel å ikke ha dette som jeg ikke har tenkt på? Føler at jeg kjører en handlevogn på brostein når jeg kjører på snø. Var så fornøyd med valg av vogn før jeg tok den på mer ulent terreng (utseende, lett, funksjoner, kalesje osv). Føler meg rett og slett lurt! Nå er jo vintersesongen snart over men ser for meg at det samme gjelder på grus og skogsveier?? Skal sant sies har jeg ikke vært på så mange turer med den og det er kanskje noe jeg blir vandt med..

Angrer sårt på at jeg ikke tok emmaljunga nxt90 2018 modellen der det visst skal være mer demping? Noen som har denne? Vurderer å selge buffaloen å kjøpe denne med outdoor understell. 

Har ingen erfaring med vogn fra tidligere å kan knapt huske å ha trillet tur før. Kjøpte bare den som skulle være best og passet oss.. 

 

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har emmaljunga og angrer. Svær vogn som er nesten umulig å stable i bagasjerommet. Ser ikke noe ut av bakvinduet. Viber nå på utkikk etter en trille til kjøpesentre, handling o.l., så vil vi bare bruke emmaljunga til lengre turer/i terreng.

Kan forresten anbefale bæresele i det verstr terrenget/snøføret. 

Anonymkode: 223af...bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva slags trillebehov du har. Bugaboo er uslåelig som byvogn, er utrolig praktisk å ha med seg i bil, på shopping, på kollektivtransport, kan snu på en femøring inne i den trange garderoben i barnehagen etc. Jeg hadde mange vogner, men var mest fornøyd med buggisen. MEN når det er sagt, om man har planer om å trille milevis med turer på grus- og skogsvei, så er kanskje en annen vogn bedre. Evt. ha to vogner :P

Når det gjelder vinterføre så er det helt tragisk for tiden, vet ikke om det finnes noen vogner som er bra på slikt føre som det er nå..... hålke, grus og issvuller overalt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Britax Go Big har fantastisk demping, og er ikke så stor og tung som mange av Emmaljunga-vognene. :) Kan også fås med vinterhjul hvis nødvendig. 

Mange vogner er med dårlig demping, de er vel ikke skapt med tanke på norske forhold og nordmenns forhold til å trille tur i terrenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har emmaljunga og angrer. Svær vogn som er nesten umulig å stable i bagasjerommet. Ser ikke noe ut av bakvinduet. Viber nå på utkikk etter en trille til kjøpesentre, handling o.l., så vil vi bare bruke emmaljunga til lengre turer/i terreng.

Kan forresten anbefale bæresele i det verstr terrenget/snøføret. 

Anonymkode: 223af...bf1

ts her.

Er det nxt90 du har da? trodde den var liten jeg!

Bæresele er et godt poeng :D

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte ny bugaboo buffalo i vinter. Valgte å ikke vente på den nye fox da jeg ble advart mot mindre fremhjul på den. Ser nå at den har demping men hjulene er fremdeles mindre. 

Nå innser jeg at buffaloen ikke eier demping eller gyngefunksjon. Er det noen fordel å ikke ha dette som jeg ikke har tenkt på? Føler at jeg kjører en handlevogn på brostein når jeg kjører på snø. Var så fornøyd med valg av vogn før jeg tok den på mer ulent terreng (utseende, lett, funksjoner, kalesje osv). Føler meg rett og slett lurt! Nå er jo vintersesongen snart over men ser for meg at det samme gjelder på grus og skogsveier?? Skal sant sies har jeg ikke vært på så mange turer med den og det er kanskje noe jeg blir vandt med..

Angrer sårt på at jeg ikke tok emmaljunga nxt90 2018 modellen der det visst skal være mer demping? Noen som har denne? Vurderer å selge buffaloen å kjøpe denne med outdoor understell. 

Har ingen erfaring med vogn fra tidligere å kan knapt huske å ha trillet tur før. Kjøpte bare den som skulle være best og passet oss.. 

 

Anonymkode: c42b0...3d7

Et godt eksmepel på å følge motevalg uten å tenke over dte viktigste kjørekomfort for både triller og passasjeren. 

Anonymkode: c109b...34e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Gravity skrev:

Det kommer jo an på hva slags trillebehov du har. Bugaboo er uslåelig som byvogn, er utrolig praktisk å ha med seg i bil, på shopping, på kollektivtransport, kan snu på en femøring inne i den trange garderoben i barnehagen etc. Jeg hadde mange vogner, men var mest fornøyd med buggisen. MEN når det er sagt, om man har planer om å trille milevis med turer på grus- og skogsvei, så er kanskje en annen vogn bedre. Evt. ha to vogner :P

Når det gjelder vinterføre så er det helt tragisk for tiden, vet ikke om det finnes noen vogner som er bra på slikt føre som det er nå..... hålke, grus og issvuller overalt. 

Ja, dette med bil var et viktig moment når vi kjøpte vognen. Dog har vi i ettertid innsett at vi må kjøpe ny større bil uansett men jeg elsker hvor lett den er å legge sammen og hvor liten den er. Vi kommer til å bruke den desidert mest på asfalt og noe på kjøpesentere. Men vi har også mange fine grusveier og turstier i nærheten som kommer til å bli noe brukt.

Har fått tilbud om å kjøpe en meget pent brukt simo duo 2013 mod til 1000 kr hos en god venninne. Hun var veldig fornøyd med denne og sier understellet er av de bedre. Vurderer å slå til å evt bruke den til bhgvogn når den tid kommer. Men litt råflott med to vogner kanskje??

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et godt eksmepel på å følge motevalg uten å tenke over dte viktigste kjørekomfort for både triller og passasjeren. 

Anonymkode: c109b...34e

Du har nok dessverre helt rett i dette :( 

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har nok dessverre helt rett i dette :( 

Anonymkode: c42b0...3d7

TS

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Babyjogger City Elite da? God på all slags terreng. 

Brio har god demping på de gamle vognene (fantastisk demping på happy duo!). Emmaljunga har også god demping. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neinøff skrev:

Babyjogger City Elite da? God på all slags terreng. 

Brio har god demping på de gamle vognene (fantastisk demping på happy duo!). Emmaljunga har også god demping. 

Kan absolutt tenke meg city elite :) har den håndbremse? Den er også mye billigere enn bugabooen.. Men den har ikke vendbar sportsdel? 

Har fått tilbud om å kjøpe en gammel simo hos en venninne. Vet du noe om demping på denne? Brio og Simo var jo det store før i tiden. Bør jo være god på terreng/snø når de er norskproduserte tenker jeg.

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan absolutt tenke meg city elite :) har den håndbremse? Den er også mye billigere enn bugabooen.. Men den har ikke vendbar sportsdel? 

Har fått tilbud om å kjøpe en gammel simo hos en venninne. Vet du noe om demping på denne? Brio og Simo var jo det store før i tiden. Bør jo være god på terreng/snø når de er norskproduserte tenker jeg.

Anonymkode: c42b0...3d7

Den har håndbrems ja :) Men ikke vendbar sportsdel :(

Tror simo er bra. Ikke prøvd, men sett endel av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med lite demping? Min baby elsker at jeg triller med bugabooen på brostein, sovner på et blunk! 

Anonymkode: 736f8...664

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Et godt eksmepel på å følge motevalg uten å tenke over dte viktigste kjørekomfort for både triller og passasjeren. 

Anonymkode: c109b...34e

Nja, det kan kanskje skje, men samtidig er det vanskelig å vite hva slags behov man har, og hvordan kjørekomforten er i praksis, når man ikke har hatt barn eller vogn før. Jeg endte opp med bugaboo (bruktkjøp) som siste vogn med siste barn, etter å ha prøvd ulike vogner og aldri vært helt fornøyd. Elsket den vognen, til tross for at det var "motevalg" :)

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Men litt råflott med to vogner kanskje??

Anonymkode: c42b0...3d7

Det synes jeg ikke. Det viktigste er hvorvidt man har plass. Mange har jo både "storvogn" og paraplytrille. Det går fint an å ha Simo og Bugaboo :). Så lenge man kjøper brukt og selger videre etterpå, så er det jo ikke noe spesielt "flott" å ha to vogner, hvis man har ulike behov som skal dekkes. 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er problemet med lite demping? Min baby elsker at jeg triller med bugabooen på brostein, sovner på et blunk! 

Anonymkode: 736f8...664

Det kan være at trilleren synes det er ubehagelig at det rister i vogn/håndtak på brostein, jeg syntes iallefall det - følte det vibrerte helt opp i skallen. Barna derimot, klagde aldri :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emaljunga veier et tonn og er håpløs i skog og mark. Og uten svingbare hjul, grøss

Bugaboo er favoritten ,særlig med sportsdel. At den ikke har gynging visste du vel før kjøp?

Anonymkode: 06f71...173

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke velg city elite. Den er håpløs bred over bakhjulene, har lite demping og barnet må snus fremover alt for tidlig. Ville sett på nxt90 evt nxt90f om du vil ha flat liggestilling. Og outdoor understell. Evt nritax go next. Bugaboo og babyjogger er triller, ikke hovedvogner. Har selv en buggis, ikke fornøyd med den. Har hatt to elite, de forsvinner like fort som de kommer i hus. Jeg har en hovedvogn, emmaljunga mondial og to triller, en babyjogger city versa og en babyjogger city mini gt. Skal du ha en reisetrille og shopping trille ville jeg sett på babyjogger city premier. Evt versa om du kjøper brukt. Denne kan barnet sitte begge veier i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Emaljunga veier et tonn og er håpløs i skog og mark. Og uten svingbare hjul, grøss

Bugaboo er favoritten ,særlig med sportsdel. At den ikke har gynging visste du vel før kjøp?

Anonymkode: 06f71...173

Det er nxt90 i forbedret 2018 utgave jeg spørr om :-) ikke de store tunge uten svingbare hjul. 

Var klar over at den ikke kunne gynge men var ikke klar over konsekvensene med at den ikke hadde demping. Har nok dessverre ikke tenkt nok over det :-( 

Anonymkode: c42b0...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Gravity skrev:

Nja, det kan kanskje skje, men samtidig er det vanskelig å vite hva slags behov man har, og hvordan kjørekomforten er i praksis, når man ikke har hatt barn eller vogn før. Jeg endte opp med bugaboo (bruktkjøp) som siste vogn med siste barn, etter å ha prøvd ulike vogner og aldri vært helt fornøyd. Elsket den vognen, til tross for at det var "motevalg" :)

Det synes jeg ikke. Det viktigste er hvorvidt man har plass. Mange har jo både "storvogn" og paraplytrille. Det går fint an å ha Simo og Bugaboo :). Så lenge man kjøper brukt og selger videre etterpå, så er det jo ikke noe spesielt "flott" å ha to vogner, hvis man har ulike behov som skal dekkes. 

Det kan være at trilleren synes det er ubehagelig at det rister i vogn/håndtak på brostein, jeg syntes iallefall det - følte det vibrerte helt opp i skallen. Barna derimot, klagde aldri :)

Dette med demping er det eneste jeg ikke liker med bugabooen. Men syns det var en så stor del av vogna at jeg ble skuffet. 

Har plass til en til vogn. Må nok bare innse at forventningene mine om at en vogn skulle dekke alle mine behov ikke gikk. 

Jeg syns det er veldig ubehagelig og tungt å trille når det rister sånn. Dette er jo nå på vinterføre men regner med det samme gjelder på grus og tursti? 

TS.

Anonymkode: c42b0...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri hatt en vogn uten demping. Men nå kjører jeg utelukkende i skog og mark og vi har mye snø hele vinteren.

Bugaboo fungerer nok fint i by, men ikke til mitt bruk..

Anonymkode: d58c5...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har emmaljunga og angrer. Svær vogn som er nesten umulig å stable i bagasjerommet. Ser ikke noe ut av bakvinduet. Viber nå på utkikk etter en trille til kjøpesentre, handling o.l., så vil vi bare bruke emmaljunga til lengre turer/i terreng.

Kan forresten anbefale bæresele i det verstr terrenget/snøføret. 

Anonymkode: 223af...bf1

Hvilken modell har du? Vi har NXT90F og har ikke noen problemer med å få den inn i vår lille Leaf. Den stikker ikke opp og vi får plass til vesker på hver side osv. Baggen kan slås sammen. Vi er utrolig fornøyde med NXT90 hvertfall og vurderte aldri Bugaboo. Den er ikke laget for norske forhold og er nok helt klart best i by (vi bor litt utenfor Oslo)

Anonymkode: 943ee...d80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...