AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #41 Skrevet 27. mai 2019 Jeg har en hest oppstallet på stall, med flis, grovfôr og noe kraftfôr ink. Dette betaler jeg 3600 kr for, også må vi rullere på stalljobben (foring, ta inn hester osv). I tillegg bruker jeg nok rundt 1000 kr ekstra i kraftfôr. Utenom det, er tannrasp (to kontroller i året) og vaksine, ca 3000 i året. Skoing ca 1000 kr hver andre måned. Min forsikring koster 6000 kr i året. Utstyr og diverse kostnader, kommer utenom. Så er nok ute med fort og gæli rundt 5000/6000 kr i måneden, i gjennomsnitt. Ormkur 4 ganger i året. (Vår, sommer, høst, vinter). Ca 200 kr pr gang (kommer litt an på hvilken kur). Nå var hesten min syk, og det kom på 8000 (bruker forsikringen, men egenandel er på 4000, så koster fordet). Anonymkode: 45a49...6a4
Gjest B_K_W Skrevet 28. mai 2019 #42 Skrevet 28. mai 2019 En normal mnd med kun stallplass, grovfor, kraftfor, flis og forsikring koster meg ca 4000,-. Jeg er hovslager, så har ingen utgifter til hovstell, annet enn sko og søm. Hesten får vaksine og tannstell en gang i året. Det kommer på ca 2000,-. I fjor var jeg uheldig og ble sittende en periode med skadet hest. Forsikringen dekket en del, men det ble likevel ganske kostbart. Hest er en dyr hobby og det er veldig viktig å sette seg inn i hva det innebærer å eie hest, før man begir seg ut på det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå