Gå til innhold

Gave til datteren til min eksmann - konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke sy på ting på tursekker ol. Det blir ikke brukt- samme med smykker. Hadde gått for kniv, sovepose, pent ulltøy. Kjøp noe som kan brukes nå. Ingen som sparer konf. Presangene til siden lenger. 

Anonymkode: 60c97...ad1

Takk. Jeg er heller ikke så glad i disse navnede tingene, men mange gode forslag - uten navn - også 😊

Anonymkode: 69a28...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk koffert til min konfirmasjon for 17 år siden. Fortsatt mye brukt og en gave jeg har satt stor pris på. 

Kjekt med bruksting som ikke er moteavhening og som varer over mange år. Kokkekniv syns jeg således var et godt forslag. 

Anonymkode: 1c680...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 9.25, Cocosa skrev:

Skinnfell, Rørospledd, bunadring, medlemskap i OBOS eller lignende, gavekort på spa, kakespade.

Gavekort på spa? Er vel ikke så moro for en femtenåring å gå alene. Og jevnaldrende venninner har vel kanskje ikke råd til å betale seg med. Sååå...

Anonymkode: 89989...7b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.3.2018 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et flott sett med kofforter til konfirmasjon og det bruker jeg enda. En stor, en weekendstørrelse og en håndbagasje fra Samsonite. Flott kvalitet og faktisk litt spennende å få som fjortis siden det er litt symbolsk på at man snart er voksen og skal «ut i verden». 

Anonymkode: 29686...b1c

Dette synes jeg var en god ide. En liten trillekoffert er noe de fleste har bruk for. De koster vel i utg.pkt en del, men vi har også funnet på tilbud til rundt 500kr.

Anonymkode: 9c74f...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes en god kokkekniv er det aller beste rådet du har fått til nå! Spørs litt på prisklasse, men kan også kombineres med en god skjærefjøl forresten. Kjøkkenutstyr er generelt en god konfirmasjonsgave - det er faktisk veldig fint å ha noe som er litt flottere enn det fra startpakken fra IKEA når man skal starte for seg selv.

Smykkeskrin kan også være en idé. Selv bruker jeg nesten ingen av smykkene jeg fikk til konfirmasjonen(fikk dog veldig mange smykker som var veldig moderne akkurat da og masse små hjerter, som virkelig ikke er min stil nå), MEN jeg fikk også et flott smykkeskrin i skinn og det er fremdeles i bruk.

Sølvbestikk synes jeg også er et godt forslag! Selv hadde jeg allerede begynt å samle på et spesielt mønster da jeg ble konfirmert. Men det å ha en skje eller en kakespade i et annet mønster spiller ingen rolle, og kan være et fint minne fra dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes forslaget om en litt ordentlig koffert er veldig bra. Det trenger ikke være den største, men en litt ordentlig en. Det hadde jeg satt veldig pris på, både som konfirmant og nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cocosa
44 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor gi noe til ungen til en eksmann?

Fordi hun er søsteren til Ts sitt barn, kanskje? Jeg synes det er en naturlig måte å inkludere henne på, selv om Ts og mannen har gått fra hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Cocosa skrev:

Fordi hun er søsteren til Ts sitt barn, kanskje? Jeg synes det er en naturlig måte å inkludere henne på, selv om Ts og mannen har gått fra hverandre. 

Jenta kan få en femhundrings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cocosa skrev:

Fordi hun er søsteren til Ts sitt barn, kanskje? Jeg synes det er en naturlig måte å inkludere henne på, selv om Ts og mannen har gått fra hverandre. 

Helt riktig. Og fordi jeg bryr meg masse om jenta selv om forholdet mellom faren hennes og meg ikke varte. Jeg er den voksne her og forsøker å oppføre meg deretter 😊

Anonymkode: 69a28...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...