Gå til innhold

Gave til datteren til min eksmann - konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Datteren til min eksmann skal konfirmeres i mai og jeg ønsker å gi henne en liten oppmerksomhet/gave. Ikke penger. Hun er også storesøster til min sønn, og har alltid vært veldig glad i han til tross for at det er stor aldersforskjell.

Men, jeg vet ikke hvilket beløp jeg skal legge meg på, og er veldig usikker på hva jeg kan finne på. Gjerne noe hun kan bli glad i også som voksen.

Dessverre ser jeg henne svært sjelden, i grunn aldri, men hun ser lillebroren sin innimellom, men han er for liten til å kunne fortelle meg hva hun ønsker seg. 

Er det noen som har tips? Hun har ikke hull i ørene og jeg tror ikke hun bruker noe særlig smykker heller. Tidligere har hun sunget i kor og gått i speideren, men opplever ikke at hun er noe utpreget sportsinteressert ei veldig interessert i friluft 🤔

Alle forslag tas i mot med takk.

Anonymkode: 69a28...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst? Voksne folk ja, 14-åringer nei.

Anonymkode: 6526b...9e3

Hva mener du?

Jeg fikk noen tusen i gave og kjøpte slede til hunden og kano og en bok for pengene.

Mente jo ikke at man skal fylle opp en brudekiste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Voksne folk ja, 14-åringer nei.

Anonymkode: 6526b...9e3

Har du noe tips selv? Jeg synes forslaget ikke var så verst, men ser de prismessig trolig koster rundt 1500-1600 kroner og så dyr gave hadde jeg ikke tenkt å gi. Rundt 500-750, kanskje...?

Anonymkode: 69a28...7fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Gavekort på iTunes

Det er vel ikke så varig akkurat 🤔

Anonymkode: 69a28...7fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du noe tips selv? Jeg synes forslaget ikke var så verst, men ser de prismessig trolig koster rundt 1500-1600 kroner og så dyr gave hadde jeg ikke tenkt å gi. Rundt 500-750, kanskje...?

Anonymkode: 69a28...7fd

Hvilke interesser har hun?

Kjøp ikke noe som blir lagret i et skap. Hvis du er i tvil ville jeg gitt penger, så kan hun spare til det hun ønsker seg. Spør sønnen din hva han tror, hvis du har lite kontakt med henne i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gaven være fra både deg og sønnen din, eller kun fra deg mens eksmannen din ordner med gave fra sønnen deres? I konfirmasjonsgave er det vanlig å gi noe som tenåringen vil ha i mange år, og kan sette pris på også som voksen. Jeg ville vurdert en fin bok med kloke ord/dikt, et smykke (selvom hun ikke bruker smykker nå kan det endre seg når hun blir eldre), et fotoalbum eller en innrammet akvarell e.l. til å henge på veggen. Jeg fikk en god kokkekniv av min eks-stemor og tenker på henne hver gang jeg bruker den. 

Anonymkode: 7f4f4...169

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til Fjelltind nettbutikk. Der kan du bestille f.eks kniv eller turkopp med gravering. Det er personlig, det tar man vare på og det kommer i bruk på et eller annet tidspunkt. Det er innenfor den summen du tenker.

Anonymkode: dfa20...41a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal gaven være fra både deg og sønnen din, eller kun fra deg mens eksmannen din ordner med gave fra sønnen deres? I konfirmasjonsgave er det vanlig å gi noe som tenåringen vil ha i mange år, og kan sette pris på også som voksen. Jeg ville vurdert en fin bok med kloke ord/dikt, et smykke (selvom hun ikke bruker smykker nå kan det endre seg når hun blir eldre), et fotoalbum eller en innrammet akvarell e.l. til å henge på veggen. Jeg fikk en god kokkekniv av min eks-stemor og tenker på henne hver gang jeg bruker den. 

Anonymkode: 7f4f4...169

Takk skal du ha for gode tips! Gaven vil være fra sønnen min og meg, men antar at eksmannen også inkluderer sønnen vår i gave fra seg. Jeg likte tanken om bok med fine dikt og ord, og også kokkekniv da hun er glad i å lage mat. Så får jeg se hva det blir, takk igjen 😊

Anonymkode: 69a28...7fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå til Fjelltind nettbutikk. Der kan du bestille f.eks kniv eller turkopp med gravering. Det er personlig, det tar man vare på og det kommer i bruk på et eller annet tidspunkt. Det er innenfor den summen du tenker.

Anonymkode: dfa20...41a

Tusen takk, dette skal jeg sjekke ut 😊

Anonymkode: 69a28...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en tursekk med navnet hennes påsydd? Kan nok finne en god 'dagstursekk' for aktuell sum? Er ikke bevandret i symaskin-verden, men vet ei sydame i min by som syr navn/ord på håndklær, dongeribukse osv, så det lar seg sikkert gjøre å sy navn på en sekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noe tips selv? Jeg synes forslaget ikke var så verst, men ser de prismessig trolig koster rundt 1500-1600 kroner og så dyr gave hadde jeg ikke tenkt å gi. Rundt 500-750, kanskje...?

Anonymkode: 69a28...7fd

Men da vet du jo hvilket beløp du skal legge deg på. Litt rart, i og med at du skrev at du ikke visste. Hvorfor spør du da?

Anonymkode: 2bc0c...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sy på ting på tursekker ol. Det blir ikke brukt- samme med smykker. Hadde gått for kniv, sovepose, pent ulltøy. Kjøp noe som kan brukes nå. Ingen som sparer konf. Presangene til siden lenger. 

Anonymkode: 60c97...ad1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:Ikke sy på ting på tursekker ol. Det blir ikke brukt- samme med smykker. Hadde gått for kniv, sovepose, pent ulltøy. Kjøp noe som kan brukes nå. Ingen som sparer konf. Presangene til siden lenger. 

Anonymkode: 60c97...ad1

Hvor har du dette fra? Smykker som mine barn fikk til konfirmasjonen blir brukt nesten daglig, og et av barna begynte å samle på sølvbestikk da det ble konfirmert.

Anonymkode: de416...0d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg  bruker noen smykker jeg fikk til konfirmasjonen daglig fortsatt og jeg er langt over 40.  

 

Ellers synes jeg at forslag om sekk eller f.eks håndduk med navn er en fin gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et flott sett med kofforter til konfirmasjon og det bruker jeg enda. En stor, en weekendstørrelse og en håndbagasje fra Samsonite. Flott kvalitet og faktisk litt spennende å få som fjortis siden det er litt symbolsk på at man snart er voksen og skal «ut i verden». 

Anonymkode: 29686...b1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men da vet du jo hvilket beløp du skal legge deg på. Litt rart, i og med at du skrev at du ikke visste. Hvorfor spør du da?

Anonymkode: 2bc0c...dfe

Ha, ha... det var vel for å høre hvilket nivå som en kanskje bør legge seg på. Men ingen som egentlig har svart på det så da var ikke det jeg tenkte selv så galt likevel kanskje 😊

Anonymkode: 69a28...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...