Gå til innhold

Er jeg urimelig ?


Nelica

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe du kan bestemme vel.

Anonymkode: da778...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for alle dere som skjønner hva jeg  er ute etter, tror ikke det er normalt å ha 3 barn i samme seng. Jeg kontrollerer ikke hans samvær med barn men reagerer kraftig når de spiser kun pizza/burger/ kebab hver eneste gang de er på besøk og at de må sove i samme seng ....

Hva skal jeg gjøre da? Det blir for dumt å kontakte familiekontoret ? Orker ikke den tanke en gang. Men når han ikke forstår at dette er unormalt?! 

Noen der lurte på hva barna syns om det? De synes det er gøy å ikke må sove til riktig tid og at de få lov å se horor filmer. De ler masse og ha det gøy men sånn hver helg ?? Dette er noe jeg kommer ikke til å akseptere . 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Nelica skrev:

Takk for alle dere som skjønner hva jeg  er ute etter, tror ikke det er normalt å ha 3 barn i samme seng. Jeg kontrollerer ikke hans samvær med barn men reagerer kraftig når de spiser kun pizza/burger/ kebab hver eneste gang de er på besøk og at de må sove i samme seng ....

Hva skal jeg gjøre da? Det blir for dumt å kontakte familiekontoret ? Orker ikke den tanke en gang. Men når han ikke forstår at dette er unormalt?! 

Noen der lurte på hva barna syns om det? De synes det er gøy å ikke må sove til riktig tid og at de få lov å se horor filmer. De ler masse og ha det gøy men sånn hver helg ?? Dette er noe jeg kommer ikke til å akseptere . 

 

 

Du vil ikke at de skal kose seg og ha det moro de helgene de er hos faren?

Tuller du nå????? :bond:

Anonymkode: 47a56...9f1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo å kjøre bil og bruke narkotika kan også være gøy... tillater du dine barn alt de ønsker bare fordi de syns det er gøy ?

ingen nektet dem samvær !!!! Jeg liker ikke at 3 tenåringer sover i samme seng !!!

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nelica skrev:

Jo å kjøre bil og bruke narkotika kan også være gøy... tillater du dine barn alt de ønsker bare fordi de syns det er gøy ?

ingen nektet dem samvær !!!! Jeg liker ikke at 3 tenåringer sover i samme seng !!!

 

Narkotkabruk er ulovlig. Det er også ulovlig å kjøre i ruspåvirket tilstand. Det er lovlig å kjøre bil, men å bryte trafikkreglene er ulovlig.

For barn å sove i samme seng, er ikke ulovlig

Anonymkode: 47a56...9f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nelica skrev:

 

og hvorfor ikke bruke helger med sine barn og uke dagenene med kjæreste ? Han prioriterer feil 

Greit nok at du foreslår en ekstra madrass til barn nr 3. 

Dette derimot, har du ikke noe med. 

Anonymkode: bdd80...872

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nelica skrev:

Takk for alle dere som skjønner hva jeg  er ute etter, tror ikke det er normalt å ha 3 barn i samme seng. Jeg kontrollerer ikke hans samvær med barn men reagerer kraftig når de spiser kun pizza/burger/ kebab hver eneste gang de er på besøk og at de må sove i samme seng ....

Hva skal jeg gjøre da? Det blir for dumt å kontakte familiekontoret ? Orker ikke den tanke en gang. Men når han ikke forstår at dette er unormalt?! 

Noen der lurte på hva barna syns om det? De synes det er gøy å ikke må sove til riktig tid og at de få lov å se horor filmer. De ler masse og ha det gøy men sånn hver helg ?? Dette er noe jeg kommer ikke til å akseptere . 

 

 

Jøss. Det er jo tenåringer! Ikke en 2-åring. 

Hadde blitt gal om min eksmann skulle blandet seg i leggetider og hva vi spiser de ukene tenåringen er hos meg. 😅

Anonymkode: 9fb3a...f81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barna ikke klager så skjønner jeg ikke helt hvorfor du klager.

Anonymkode: 5ee46...ac4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når mine tenåringer er hos faren sin så stoler jeg fullt og helt på hvordan han/de ting gjøres der. Jeg trenger ikke å blande meg oppi det. Ærlig talt. 

Anonymkode: 9fb3a...f81

Det er nok ikke alle fedre der ute som er like oppegående, desverre.. Jeg støtter Ts- Har ingenting med å være kontrollerende.. Dette er en oppegående mor, som reager helt riktig. Jeg vil mene at de av dere, som mener at far handler riktig her, har en moralsk feil tankegang. Barna bør da absolutt få en egen seng eller madrass å sove i, herlighet, Vi lever i 2018 og ikke i 1940. I tillegg snakker vi tenåringer her, absurd å tvinge tenåringer til å sove i samme seng. Jeg vil mene, at far egentlig ikke har plass til overnatting for kjæresten og barnet, på samværshelgen. Hans egne barn burde vært prioritert først. 

 

Anonymkode: e8251...494

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier barna selv da? Det er jo det som er viktig her, ikke hva du mener om saken... 

Anonymkode: 8f8d7...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenåringer har sex.

Tenåringer liker å utforske.

Bare sier det...

Anonymkode: 194d5...96d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nelica skrev:

Takk for alle dere som skjønner hva jeg  er ute etter, tror ikke det er normalt å ha 3 barn i samme seng. Jeg kontrollerer ikke hans samvær med barn men reagerer kraftig når de spiser kun pizza/burger/ kebab hver eneste gang de er på besøk og at de må sove i samme seng ....

Hva skal jeg gjøre da? Det blir for dumt å kontakte familiekontoret ? Orker ikke den tanke en gang. Men når han ikke forstår at dette er unormalt?! 

Noen der lurte på hva barna syns om det? De synes det er gøy å ikke må sove til riktig tid og at de få lov å se horor filmer. De ler masse og ha det gøy men sånn hver helg ?? Dette er noe jeg kommer ikke til å akseptere . 

 

 

Det er jo ikke så unormalt at de spiser sånn mat når de er hos faren i og med at han har de på helg... :rolleyes: 

Da jeg var tenåring så jeg også mange horrorfilmer, syns det var kjempespennende! Så lenge de syns det er gøy, syns jeg ikke du skal legge deg borti det. Det høres ut som om at barna dine har det fint og morsomt hos faren, og det syns jeg du skal være takknemlig for. Ikke prøv å ødelegge det! Men du kan jo alltids gå til familievernkontoret, sannsynligvis er det deg de vil prøve å snakke fornuft til. 

Blir det ubehagelig for barna å dele seng, kan de sikkert skaffe seg madrasser, så kan de ligge på samme rom, men på ulike enheter. Det kan du alltids drøfte med eksen din. Det koster ikke så mye for madrasser. 

Anonymkode: 8f8d7...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle nøyaktig er disse barna som ligger i samme seng da?

Anonymkode: ac337...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Nelica skrev:

Takk for alle dere som skjønner hva jeg  er ute etter, tror ikke det er normalt å ha 3 barn i samme seng. Jeg kontrollerer ikke hans samvær med barn men reagerer kraftig når de spiser kun pizza/burger/ kebab hver eneste gang de er på besøk og at de må sove i samme seng ....

Hva skal jeg gjøre da? Det blir for dumt å kontakte familiekontoret ? Orker ikke den tanke en gang. Men når han ikke forstår at dette er unormalt?! 

Noen der lurte på hva barna syns om det? De synes det er gøy å ikke må sove til riktig tid og at de få lov å se horor filmer. De ler masse og ha det gøy men sånn hver helg ?? Dette er noe jeg kommer ikke til å akseptere . 

 

 

Jeg er enig med deg at denne sovesituasjonen er merkelig men barna dine er store nok til å si fra selv. 

Men du må slutte å henge deg opp i at de spiser burger og pizza hos far. Det er flisespikkeri. 

Anonymkode: 5c0c5...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er 14 og 12 år gamle 

jeg kan ikke akseptere om 2-3 år at jenter skal ligge i samme seng med en gutt bare fordi de kjenner hverandre godt!!!De har møt hverandre 2 ganger på en kort besøk før de blir stabla i samme seng ( 2 enkle seng som er flytta inntil hverandre ‘ kjempe komfortabelt ‘ for den som skal ligge i midten !!!

jeg er ikke sjalu eller er ute etter bråk . Har snakket med han første gang når dette skjedd og han sagt at deg kommer ikke til å skje igjen , så skjedde det neste helg allerede ..... han respekter ikke mine meninger og tolker det som at jeg er sjalu ...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for de som sier at barna er store nok til å bestemme selv .... nei !!! 

Det er de ikke , skulle de bestemme hva de ønske så ingen av dem ville jo gått på skole og tatt undervisning . De ville jo vært hjemme og spilte spill hele dag, spist goteri og vært Nav-ere.... :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør velge dine kamper, TS. Jeg er 100% enig når det gjelder å få ha sin egen seng evt madrass. At unge jenter skal måtte dele seng med en gutt er helt uakseptabelt. Og dette med at de derfor må legge seg med klærne på er jo også helt uhørt. Jeg har en god venninne som ble misbrukt av sin stebror gjennom flere år, så dere som benekter at dette er mulig må være bra naive. Litt privatliv må man forvente. Filmer og kosthold, derimot - det får du bare leve med, så lenge det kun dreier seg om annenhver helg.

Anonymkode: 993fe...b58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nelica skrev:

Og for de som sier at barna er store nok til å bestemme selv .... nei !!! 

Det er de ikke , skulle de bestemme hva de ønske så ingen av dem ville jo gått på skole og tatt undervisning . De ville jo vært hjemme og spilte spill hele dag, spist goteri og vært Nav-ere.... :-)

Herregud. Jeg er enig med deg angående flere madrasser/senger, men jo mer du svarer, dess mer svada kommer du med. Jeg konkluderer med at du er sjalu og ønsker å kontrollere hvordan barna har det hos far. Prøver du å finne noe og ta ham på? 

Anonymkode: b10dd...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså at tre søstre i tenårene deler seng en gang i blandt og sover med pysj hadde jeg ikke reagert på, eller at tre brødre gjorde det, men at det er snakk om jente/gutt som IKKE er søsken og / eller kjenner hverandre særlig godt syns jeg ikke er helt greit. OG jeg tror ikke noen andre ville syns det var greit at jenta på 13 skulle dele seng med en ny partners gutt på 15 heller om de tenkte seg om før de svarte.. 

Så nei TS - jeg syns ikke du er urimelig, men jeg syns du kan foreslå for far å kjøpe feltseng til ungene som de kal re opp på stua om nødvendig :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes TS overdriver: Tenk tilbake til da dere var tenåringer. Hadde det vært greit for dere å dele seng med jevnaldrende folk dere ikke kjente? Og hadde dette vært greit hvis det gjaldt deres tenåring og ukjente jevnaldrende? Av motsatt kjønn også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...