Gå til innhold

Er jeg urimelig ?


Nelica

Anbefalte innlegg

Trenger en råd desperat ! 

Barnefar har fått seg kjæreste og hun har en sønn som er kunn 2 år yngre en mine barn. Tenåringer .Han ser dem ( barna våres) kun i helgene og nå er de overnattet der 2 ganger sammen med den nye kjæreste og sønn hennes. 

Jeg reagerte kraftig at han lot alle tre barn sov i samme seng ?? Han har kun 1 soverom. Jeg snakket med han og sagt at det er noe jeg kommer ikke til å godta og han lovte meg at det vil ikke skjer mere. Men så kjede det igjen !! Ikke minst de har lagt seg kl 3. på natta de, så på film ... og dagen etter har de aktiviteter ...

Han sier at jeg skaper problemer uten grunn og at jeg er bare sjalu ....  Det stemmer ikke fordi jeg kastet han ut og søkte om separasjon ...

Hva skal jeg gjøre da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du overdriver noe kolossalt. Er det ikke flere rom og senger, så er det ikke flere rom og senger. Hva forventer du? Han kan ikke trylle. Hvis barna synes det er ok å dele seng, finnes det ikke noe som helst problem

Anonymkode: 47a56...9f1

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan sove med sitt barn i stua foresksempel ..

og hvorfor ikke bruke helger med sine barn og uke dagenene med kjæreste ? Han prioriterer feil 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bestemme hva som skjer hos far egentlig? Sjalu? Bitter?

Anonymkode: 9fb3a...f81

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nelica skrev:

Han kan sove med sitt barn i stua foresksempel ..

og hvorfor ikke bruke helger med sine barn og uke dagenene med kjæreste ? Han prioriterer feil 

Enda en bitter eks ja 🙉

 

Anonymkode: 9fb3a...f81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger vel ikke være en bitter eks for å ikke like at  tenåringer sover i samme seng. Det må da kunne gå an å skaffe en feltseng eller re opp med madrasser på gulvet. Synes ikke ts overreagerer. Man kan da prøve å legge ting til rette sånn at alle synes det er ok.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal du bestemme hva som skjer hos far egentlig? Sjalu? Bitter?

Anonymkode: 9fb3a...f81

Fordi barna hennes er der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en bitter eks ja 🙉

 

Anonymkode: 9fb3a...f81

Bitter ex? 

Jeg har gått videre med mitt liv for lenge siden. Ønsker han aller det beste. Er han lykkelig så er barna lykkelig å være sammen med han. 

Jeg bare skjønner ikke at han tenker å si til barna at de må sove med klærne på og da er det alt i orden ... 

 

han skjønner ikke at om et par år hun skal nekte å være sammen med far sin fordi da er hun eldre og kommer ikke å akseptere at å sove i samme seng med en som er 15/16 år av motsatt kjønn ....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du bestemme hva som skjer hos far egentlig? Sjalu? Bitter?

Anonymkode: 9fb3a...f81

Fordi jeg kommer alltid til å bry med hvordan mine barna har det, uansett om de er 2/12/52 år gammle 

og jeg kommer alltid til snakke med dem hvordan de ønsker at vi foreldere skal gjøre ting for dem enda bedre 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Muskath skrev:

Fordi barna hennes er der. 

Det må da være fryktelig slitsomt og måtte ha denne kontrollen hele tiden. Når barna er hos far så må hun nesten la han ta avgjørelsene. 

 

Anonymkode: 9fb3a...f81

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det må da være fryktelig slitsomt og måtte ha denne kontrollen hele tiden. Når barna er hos far så må hun nesten la han ta avgjørelsene. 

 

Anonymkode: 9fb3a...f81

Ja, men siden det er et problem med overnattingene må hun da få lov å bry seg. Det er ikke å ha kontrollen hele tiden å ønske at tenåringer ikke sover i samme seng. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du sier jo ikke noe om hva barna dine syntes om dette? Var det greit for dem? Jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Det er to voksne og tre barn. Du mener det ene barnet (jenta?) skal sove med sin far. Men hvor skal da den nye kjæresten sove? Hos de andre to barna?

Anonymkode: bdd80...872

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nelica skrev:

Fordi jeg kommer alltid til å bry med hvordan mine barna har det, uansett om de er 2/12/52 år gammle 

og jeg kommer alltid til snakke med dem hvordan de ønsker at vi foreldere skal gjøre ting for dem enda bedre 

Når mine tenåringer er hos faren sin så stoler jeg fullt og helt på hvordan han/de ting gjøres der. Jeg trenger ikke å blande meg oppi det. Ærlig talt. 

Anonymkode: 9fb3a...f81

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når mine tenåringer er hos faren sin så stoler jeg fullt og helt på hvordan han/de ting gjøres der. Jeg trenger ikke å blande meg oppi det. Ærlig talt. 

Anonymkode: 9fb3a...f81

Men nå tror jeg ikke det er DIN ex barna til TS overnatter hos...? Jeg ville også synes at dette er alarmerende, TS. Overgrep er ikke uvanlig blant jevnaldrede.

Anonymkode: 993fe...b58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå tror jeg ikke det er DIN ex barna til TS overnatter hos...? Jeg ville også synes at dette er alarmerende, TS. Overgrep er ikke uvanlig blant jevnaldrede.

Anonymkode: 993fe...b58

Gud bedre 

Anonymkode: 9fb3a...f81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du overreagerer IKKE. Hadde jeg aldri tillatt.

Anonymkode: 608eb...dd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå tror jeg ikke det er DIN ex barna til TS overnatter hos...? Jeg ville også synes at dette er alarmerende, TS. Overgrep er ikke uvanlig blant jevnaldrede.

Anonymkode: 993fe...b58

I alle dager!!! Snakker om å mistenke barna.

Har ikke hørt på maken :frkk:

Anonymkode: 47a56...9f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier barna om dette da? De er jo store nok til å ha en mening. Kjenner de hverandre godt? Synes de det er ubehagelig å måtte dele seng? 

For å være helt ærlig så er jeg enig med TS i dette tilfellet. Det blir for dumt å stappe 3 tenåringer i samme seng. Det er jo mye som skjer i den akderen. Morrabrød? Nysgjerrighet? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nei, du er ikke urimelig hadde aldri latt 3 tenåring fulle av hormoner sovet i samme seng. Greit at søsken sover sammen men ikke sammen med sønnen til den nye dama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det faktum at de må legge seg fullt påkledd (!) og dele seng med to andre, hvorav den ene er fremmed, vil jo føre til at barna etterhvert vil vegre seg for å dra til sin far, så her gjør du også faren en tjeneste ved å gripe inn.

Anonymkode: 993fe...b58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...