Gå til innhold

Hvem har ansvar. Meg eller skole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå ja er mest irriterede å måtte skaffe mye på nytt.  briller koster over 3000 kr så jippi. også om jeg må betale for de tapte skolebøkene?  De var ca 11 på tur en halvdag tur . Og det var 1 lærer og 1 assistent med. Prøver ikke legge skyld eller noe må bare finne ut hvor mye dette kommer til å svi..

Anonymkode: 37a7f...2ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, atropos skrev:

Når man har stilt opp 25 unger og skal telle opp, ser man ikke nødvendigvis om ungene har sekk på ryggen. Ihvertfall ikke nå når det er tykke jakker og hetter som dekker sekkene. Hvis barnet hadde en assistent med seg, burde assistenten sørge for at alt var med, men hvis det er en lærer og 25 unger, er det urimelig å forvente at denne skal passe på at alle barna husker alt.

Jeg sier ikke at læreren skal se, jeg sier at læreren kan si for eksempel 'har alle sekken sin og jakka si? Hvis noe mangler så hent det nå'.

Anonymkode: be3d6...4fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier ikke at læreren skal se, jeg sier at læreren kan si for eksempel 'har alle sekken sin og jakka si? Hvis noe mangler så hent det nå'.

Anonymkode: be3d6...4fe

Joda, det kan man. Men om man ikke gjør det/glemmer det, er jeg fremdeles ikke enig at skolen skal være erstatningspliktig for gjenglemte ting. Det er til syvende og sist elevens ansvar. 

Men nå viste det seg at det var to voksne på 11 barn her, og da setter jeg mer spørsmål rundt omstendighetene. En såpass liten gruppe barn burde man klare å etterse ift saker og ting... Får håpe Ts finner igjen sekken på hittegods.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noe dekkes av forsikringen? Feks reiseforsikring? 

Anonymkode: fa649...f4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta med ungen å dra dit de var på tur og lete etter sekken da? Den må jo være en plass

Anonymkode: 943c8...9da

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var den i røkelse?

Var den i myrra?

 

(takk for seriøst kveldens latter, minister-mio :fnise: Men kanskje inhalatorer er dyrt for de som bruker det ofte, og kanskje TS ikke har så mye penger? Da er selv små utgifter som her og der irriterende :) )

Anonymkode: 8e180...289

Briller kan jo fort være en betydelig utgift, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde dratt tilbake for å se etter sekken. Evt ringt for å høre om noen har funnet den hvis det er en mulighet der de har vært. Hvis den ikke blir funnet ville jeg bedt skolen om å i det minste dele ansvaret, de ordner med nye bøker og materiell som er nødvendig for skolen og du selv får stå for briller, inhalator osv.

Anonymkode: c75ed...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor drar du ikke til det stedet å henter sekken?

Anonymkode: 09f16...d8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Nå ja er mest irriterede å måtte skaffe mye på nytt.  briller koster over 3000 kr så jippi. også om jeg må betale for de tapte skolebøkene?  De var ca 11 på tur en halvdag tur . Og det var 1 lærer og 1 assistent med. Prøver ikke legge skyld eller noe må bare finne ut hvor mye dette kommer til å svi..

Anonymkode: 37a7f...2ef

Så fort du eller barnet ditt går ut av døren/hagen hjemme, og mister noe, kan du ta det på reiseforsikringen! Så da kan du gjøre det, og det vil lønne seg tross egenandel, da barnet blant annet hadde briller i sekken til flere tusen kroner. Merkelig at skolen ikke passet bedre på, da de vet om barnets utfordringer, for de forsvinner ikke på tur, tvert imot så forsterkes enkelte utfordringer på tur, fordi det er andre omgivelser enn i klasserommet! Dersom du tar saken på reiseforsikringen, kan du be om/forhandle deg til at skolen dekker egenandelen? Ellers har jo skolen forsikringer også, men usikker på det er noe som gjelder utover ulykke/skade. Jeg syns det er rart at barnets assistent ikke ble med på tur? (Assistenten som hjelper barnet i skoletimer) Forstår godt din frustrasjon! Uansett hvem som dekker nytt utstyr, er det ekstra bry å kjøpe alt nytt! Der er faktisk ikke alle som har like god anledning økonomisk heller, å måtte hoste opp tusenvis av kroner umiddelbart, og både skolesekk, utstyr, medisiner og briller, er jo ting barnet trenger å få på plass så raskt som mulig! Selv om man skulle få dekket av forsikring el skole, må man fortatt legge ut kr i forkant, som regel. Og er økonomi ingen utfordring, er hele situasjonen likevel frustrerende på mange ulike måter! Hvis det viser seg at skolen har null ansvar, ville jeg likevel forsøk å få de til å dekke egenandelen til reiseforsikringen! Mange skoler er flinke til å ta ansvar, og ordne opp, selv om de evt ikke skulle ha juridisk har et ansvar. Mens andre skoler igjen, er flinke på å fraskrive seg ansvaret, selv om de også faktisk er juridisk ansvarlig. Håper du har barnet ditt på en skole som først nevnt, og at du du føler at denne saken løses på en ok måte! :klem::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.3.2018 den 18.29, AnonymBruker skrev:

Men er det urimelig å ha oppstilling med sjekk av at sekken er med når de avslutter turen? 

Anonymkode: be3d6...4fe

Å sjekke at alle har sekken sin burde de vel klare. Men at en lærer skal ha oversikt over alle elevenes votter, drikkeflaske, penal etc kan man ikke forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...