AnonymBruker Skrevet 16. mars 2018 #1 Skrevet 16. mars 2018 Jeg sliter med en mild form for angst og depresjon. På de dagene jeg merker det orker jeg ikke å forholde meg til folk, alt gjør vondt, jeg gråter, orker ikke å være inne på den lille hybelen min, men kan heller ikke gå ut fordi det er folk over alt. Jeg får ikke laget noe særlig mat fordi jeg bor i kollektiv og kan risikere å møte på folk på kjøkkenet. Jeg er rastløs og får ikke gjort en dritt. Det gjør vondt å smile eller å late som om ting er greit. På disse dagene tenker jeg at jeg må oppsøke hjelp. Jeg vet at samskipnaden har et lavterskeltilbud og tenker at jeg må sende de en epost for time. Samtidig vet jeg at det går over, så hva er poenget. Jeg klarer uansett ikke å sette ord på det som er vondt. Også har du de dagene (som er i flertall) der ting er fint. Jeg er flink til å studere, jeg trener, har struktur i hverdagen, planlegger fremover, forholder meg greit til andre og føler meg generelt ganske lykkelig. På disse dagene er alt det vonde bare borte og jeg klarer ikke å fremkalle et riktig minne over hvor ille jeg faktisk føler det på de dårlige dagene. Da tenker jeg at det ikke er noe poeng i å oppsøke hjelp. Jeg vet jo at det går over, jeg har jo egentlig ingen grunn til å ha det ille og jeg vil uansett ikke ha noe å formidle dersom jeg skulle kontakte samskipnaden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, for jeg føler meg fanget i et slags dilemma eller hva jeg skal kalle det.. Jeg har veldig selektiv hukommelse og det hjelper ikke egentlig. Anonymkode: 4841c...f51
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #3 Skrevet 17. mars 2018 Jeg ville fått tak i en psykolog, selvom de fleste dager er fine, skal man ikke ha det sånn. Håper det løser seg etterhvert❤️ Anonymkode: a5acb...6a3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 Jeg synes du beskriver dette bra, ts. Har du prøvd å skrive ned hvordan du har og føler det de dagene du er langt nede? Dette med å ikke huske hvor ille det faktisk er når man tenker tilbake på det på gode dager, kjenner jeg meg igjen i. Du burde søke hjelp og det kan du gjøre i en god eller en dårlig periode. Hvis du føler du ikke har noe å formidle i en god periode, så kan du f.eks ta med deg noe du har skrevet i en dårlig periode eller så kan du rett og slett si at du periodvis har det vondt og vanskelig og ønsker hjelp selv om du der og da synes det er vanskelig å fortelle nøyaktig hvordan det er når du er lengst nede. Da kommer du i hvert fall i gang med noe. Håper du får det bedre. Anonymkode: 98485...4e9
Gjest aell Skrevet 17. mars 2018 #5 Skrevet 17. mars 2018 Jeg ville oppsøkt hjelp hvis jeg var deg. Kontakt samskipnaden, og fortell dem det du skriver i innlegget, jeg syns det var godt beskrevet. Du kan få hjelp til å håndtere de vonde følelser når de kommer, uten å ha det vondt der og da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå