Gå til innhold

Kvinner og kjønn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er kvinner seg bevist forskjellene på kjønnene? Det virker som kvinner stort sett vurderer ting subjektivt fra sitt ståsted- enten ut i fra sitt kjønn, venninner (litt barneskole flokkpreg) eller jeg'et osv. Det gjelder seksualitet, det gjelder hjemmet, karriere, barn, samlivsbrudd og mer. Mannen skal alltid forstå, sette seg inn i, være tålmodig i alle deler av kvinnens liv og fysikk. Det kommer klart frem i KG blant annet. Tørr å påstå at 60% av kvinner gjør ikke dette selv i forhold til mannen.

Noen eksempler:

Når det gjelder seksualitet så er det "alltid" mannens skyld - for lite oppmerksomhet (for lite kjærtegn, pirring osv i hverdagen) , for høy libido, er kjedelig, sexlivet dør ut og mye mer. Tror dette gjelder kvinner også, mannen gir masse oppmerksomhet osv i førsten av forholdet, men det er mye enveis. Mannen blir ikke strøket, strøket på rompa eller annen oppmerksomheten i hverdagen. Da går han lei til slutt å fortsette selv. Mhp sex også så gjør nok mannen 80% av arbeidet under akten. Kvinner rir litt, men gir seg fort fordi de blir slitne. Men mannen skal holde på i evigheten (nå gar ikke jeg det problemet og kan atbeide i timesvis).

Menn kan også ha problemer på jobb, stress, bekymringer for barn, familie med mer. Dette kan han ikke "prate" om for mye. Selv om dere sier dete vil ha mer kommunikasjon. Jeg tørr å påstå at dere vil ha kommunikasjon om dere, det som opptar dere osv. Mannen skal da være interessert, selv mister dere interessen fort når det ikke er innenfor deres interessesfære.

Økonomi: Hvis en mann har hus fea før, så skal det ikke betales noe ekstea fof å bo utover felleskostnader. Selv om kvinnen sparer penger på det. F.eks  sparer 50% på det i forholdet til å leid og bo alene. Da utnytter man økonomisk. Skal mannen (kvinne for den saks skyld svi for at man er gjeldfri og har stått på når man treffer hverandre som godt voksen (ref. En tråd her på KG).

Ting taes raskt som personangrep, når det er snakk om å finne gode objektive løsninger.

Statistisk er også kvinner mer utro enn menn. 

Listen er lang, men hvor er objektiviteten i vurderingene av ulike situasjoner. Er dette noe typisk for kjønnet. La oss diskutere ulike eksempler (ikke bare eksemplene nevnt ovenfor siden dette bare var et utsnitt av problematikken). 

PS. Dette er ikke noe hets mot kvinner eller deres kjønn. Bare legger merke til dette her på KG og i det virkelige liv. Savner objektivitet i forskjellige situasjoner. Menn har også mangler basert på kjønnet, men det har vi i årevis erkjent ref. Gjennom likestilling osv.

Anonymkode: 7ca39...c3b

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg skulle spørsmålsstillingen inneha om dere kvinner er bevist på mennskjønn, deres ulike behov og væremåte? 

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinner seg bevist forskjellene på kjønnene? Det virker som kvinner stort sett vurderer ting subjektivt fra sitt ståsted- enten ut i fra sitt kjønn, venninner (litt barneskole flokkpreg) eller jeg'et osv. Det gjelder seksualitet, det gjelder hjemmet, karriere, barn, samlivsbrudd og mer. Mannen skal alltid forstå, sette seg inn i, være tålmodig i alle deler av kvinnens liv og fysikk. Det kommer klart frem i KG blant annet. Tørr å påstå at 60% av kvinner gjør ikke dette selv i forhold til mannen.

Noen eksempler:

Når det gjelder seksualitet så er det "alltid" mannens skyld - for lite oppmerksomhet (for lite kjærtegn, pirring osv i hverdagen) , for høy libido, er kjedelig, sexlivet dør ut og mye mer. Tror dette gjelder kvinner også, mannen gir masse oppmerksomhet osv i førsten av forholdet, men det er mye enveis. Mannen blir ikke strøket, strøket på rompa eller annen oppmerksomheten i hverdagen. Da går han lei til slutt å fortsette selv. Mhp sex også så gjør nok mannen 80% av arbeidet under akten. Kvinner rir litt, men gir seg fort fordi de blir slitne. Men mannen skal holde på i evigheten (nå gar ikke jeg det problemet og kan atbeide i timesvis).

Menn kan også ha problemer på jobb, stress, bekymringer for barn, familie med mer. Dette kan han ikke "prate" om for mye. Selv om dere sier dete vil ha mer kommunikasjon. Jeg tørr å påstå at dere vil ha kommunikasjon om dere, det som opptar dere osv. Mannen skal da være interessert, selv mister dere interessen fort når det ikke er innenfor deres interessesfære.

Økonomi: Hvis en mann har hus fea før, så skal det ikke betales noe ekstea fof å bo utover felleskostnader. Selv om kvinnen sparer penger på det. F.eks  sparer 50% på det i forholdet til å leid og bo alene. Da utnytter man økonomisk. Skal mannen (kvinne for den saks skyld svi for at man er gjeldfri og har stått på når man treffer hverandre som godt voksen (ref. En tråd her på KG).

Ting taes raskt som personangrep, når det er snakk om å finne gode objektive løsninger.

Statistisk er også kvinner mer utro enn menn. 

Listen er lang, men hvor er objektiviteten i vurderingene av ulike situasjoner. Er dette noe typisk for kjønnet. La oss diskutere ulike eksempler (ikke bare eksemplene nevnt ovenfor siden dette bare var et utsnitt av problematikken). 

PS. Dette er ikke noe hets mot kvinner eller deres kjønn. Bare legger merke til dette her på KG og i det virkelige liv. Savner objektivitet i forskjellige situasjoner. Menn har også mangler basert på kjønnet, men det har vi i årevis erkjent ref. Gjennom likestilling osv.

Spot on. Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. De har ikke evne til å se ting fra en manns sitt ståsted. Har datet meg gjennom en ganske stor jungel av damer som har akkurat sånne likhetstrekk. Fant ei dame som bryr seg mere om menn og ser ting fra en mann sitt ståsted. Hun sier at damer ofte er manipulerende og snakker ofte bak ryggen på andre. De gjør det meste for å fremme sin egen situasjon, men mangler evne til å se det fra menn sitt ståsted. Dette går også igjen i tråder på kg. Alt er likssom feil med mannen, og hannes skyld. Glad jeg ikke har ei sånn dame. Fryktet jeg måtte reise ut i Europa for å finne ei dame som genuint bryr seg om oss menn. Vet dere finnes, men blir desverre bare færre og færre. Har forståelse for at mange menn ser til utlandet etter ei dame som genuint bryr seg mere om mannen og ikke er så egoistisk. Ikke ment som kritikk av dere damer generelt, men mange av dere. Må jo være et tankekors at så mange menn går lei av partneren sin.

Anonymkode: 5991e...139

• Liker 1
Skrevet

Ikke alle er sånn. De finnes i fåtall men det er de som er mest synlige, roper høyest og klager mest. 

AnonymBruker
Skrevet

På det hjemmlige plan styrer damer absolutt alt og mannen dilter etter. Fatter ikke at menn finner seg i å bli så dårlig behandlet av kvinner. Skaff dere mot å kom dere ut av sånne forhold. De kommer til å kvele dere sakte men sikkert. All kreds til de damene som genuint bryr seg om mannen og hannes interesser. Skal ikke være noen spåmann, men vil tro at de fleste menn drømmer om ei snill, omtenksom jente som kjæreste som gir han rom for å være seg selv. Noe særlig mere forlanger vi ikke.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På det hjemmlige plan styrer damer absolutt alt og mannen dilter etter. Fatter ikke at menn finner seg i å bli så dårlig behandlet av kvinner. Skaff dere mot å kom dere ut av sånne forhold. De kommer til å kvele dere sakte men sikkert. All kreds til de damene som genuint bryr seg om mannen og hannes interesser. Skal ikke være noen spåmann, men vil tro at de fleste menn drømmer om ei snill, omtenksom jente som kjæreste som gir han rom for å være seg selv. Noe særlig mere forlanger vi ikke.

Sant det. Mange mikrostyrer ganske mye, ting skal skje når de finner ut at ting  skal gjøres. F.eks rydding inn i oppvaskmaskin kan gjøres på kvelden, ta alt på en gang istedenfor hele tiden (bare et dårlig eksempel). Noen ganger er det bedre med en praktisk tilnærming til ting enn å gå i småryddefella og dermed tidsklemma.

Småhandling er også et dårlig tidstyrongseksempel. Lag hsndlelister er mitt råd, sjeldent det er så fars på ferde at den ene tingen må haes her og nå, og i dag.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er kvinner seg bevist forskjellene på kjønnene finnes det generelle forskjeller mellom kjønn som er så store og generelle at de overskygger forskjeller mellom individer og personligheten til individet ? Det virker som kvinner stort sett vurderer ting subjektivt fra sitt ståsted alle mennesker i hele verden ser verden gjennom subjektive solbriller, svært få ting kan vurderes objektivt, eller ting kan vurderes objektivt etter et sett kriterier men de er jo subjektive, sant? Og hva som er objektivt riktig er svært subjektivt. Men samtidig er vi heldigvis alle preget av de samme insturisjonene. Uansett. Objektivt. Pleier objektivt ofte å stemme med din subjektive oppfatning? enten ut i fra sitt kjønn vi forstår ting i vaginaen vår? Eller vi har alle lik forståelse fordi vi har vagina? Du burde lese personlighetsteori og slutte å forklare alt med kjønn fordi det er så enkelt, venninner (litt barneskole flokkpreg) eller jeg'et osv skjønner egentlig ikke, når jeg prøver å følge tankerekken din forskjellen - i din generalisering er jo alle de kjønnet, andre med det kjønnet, og jeg'et det samme? "Kvinner mener, sier, tenker". Det gjelder seksualitet, det gjelder hjemmet, karriere, barn, samlivsbrudd og mer. Mannen skal alltid forstå, sette seg inn i, være tålmodig i alle deler av kvinnens liv og fysikk??? Har dama du bedt deg lese om mensen eller noe? . Det kommer klart frem i KG blant annet. ikke generalisere fra kg - Google randomisert utvalg Tørr å påstå at 60% av kvinner gjør ikke dette selv i forhold til mannen. ikke påstå dette. Google randomisert utvalg. 

Noen eksempler:

Når det gjelder seksualitet så er det "alltid" mannens skyld jeg tror du tar feil, her tror jeg mange kvinner hvis de ikke har lyst føler på skam og skylder på segselv, faltisk. Men i motsetning til deg er jeg ærlig og sier at jeg tror - for lite oppmerksomhet (for lite kjærtegn, pirring osv i hverdagen) fra hvem til hvem? Mener du at alle kvinner vil pirres når de vasker sokker - og at det er mannens skyld om de ikke purres? Jeg skjønner ikke hva du mener med hverken kjærlighet  kjærestetid? Eller pirring? Tips angående det siste er at det bør tilpasses individuelt.  , for høy libido det er vel slik at gjennomsnittet av menn har noe høyere libido enn gjennomsnittet V kvinner- men så var det det med standardavvik. Vær veldig forsiktig med å generalisere slike ting., er kjedelig, sexlivet dør ut og mye mer hva for noe mer skjer i alle forhold grunnet at det er kjedelig med høy libido?. Tror dette gjelder kvinner også, mannen gir masse oppmerksomhet osv i førsten av forholdet, men det er mye enveismannen maser i begynnelsen av forholdet? Er det det du mener, siden han ikke får respons?. Mannen blir ikke strøket, strøket på rompa eller annen oppmerksomheten i hverdagen alle menn? Virkelig? Alle menn får ingen oppmerksomhet og blir ikke strøket på rompa (alle menn vil forøvrig ikke bli strøket på rompa). Hvilket grunnlag hevder du dette på? Hvor randomisert er det utvalget? Kan det være at alle menn som blir strøket på rompa for eksempel ikke klager på at de ikke blir strøket på rompa? Ser du hvor jeg vil?. Da går han lei til slutt å fortsette selv. Mhp sex også så gjør nok mannen 80% av arbeidet under akten det gjelder sikkert for deg (viste du forøvrig at menneskers persepsjon av tid og arbeid kan variere?) Og kompiser du snakker med sex om. Men du har ikke innblikk i så mange soverom at du kan hevde at dette gjelder generelt. Definer arbeidet, "objektivt", forresten. Still deg selv spørsmålet er det objektive mistenkelig forenelig med min subjektive oppfatning? . Kvinner rir litt, men gir seg fort fordi de blir slitne. dette er morsomt. På hvilket grunnlag hevder du dette som et generelt faktum? Men mannen skal holde på i evigheten altså. Jeg skal  ikke gå i samme felle som deg og generalisere informasjon fra et ikke randomisert utvalg til å gjelde halve Norges populasjon men ut fra det skjeve utvalget jeg kjenner preferansene til så kan jeg si at det ihvertfall finnes undertvalg hvor dette ikke stemmer. Her som andre steder er balanse viktig. Ikke for kort. Men absolutt ikke i evigheter. Auauau. (nå gar ikke jeg det problemet og kan atbeide i timesvis).

Menn kan også ha problemer på jobb, stress, bekymringer for barn, familie med mer. Dette kan han ikke "prate" om for mye. hvorfor ikke? Du må ha jævlig triste erfaringer og komme fra en trist bakgrunn når du skråsikkert generaliserer dette til å gjelde alle menn. Det tviler jeg på at du har statistisk grunnlag dor å gjøre. To ord. Ramdomisert utvalg. Selv om dere sier dete vil ha mer kommunikasjon. Jeg tørr å påstå at dere vil ha kommunikasjon om dere, det som opptar dere osv. jeg tørr å påstå at du ikke har noe grunnlag for å påstå hva "dere" (alle kvinner) vil ha kommunikasjon om. Og hvis du kommer trekkende med "alle damer jeg har hatt/alle tråder på KG/alle kompiser" så er mitt motspørsmål: er det et randomisert utvalg? Mannen skal da være interessert alle kvinner krever det samme av alle menn i alle situasjoner, selv mister dere dere, du mener altså at alle kvinner er helt like? interessen fort når det ikke er innenfor deres interessesfære sannsynligvs mister noen interessen fort, noen aldri, noen var aldri interessert, noen hører på høffelig og noen hører på fordi de vil høre. Fordi mennesker, som jo kvinner er, har forskjellig personlighet og er forskjellige.

Økonomi: Hvis en mann har hus fea før, så skal det ikke betales noe ekstea fof å bo utover felleskostnader. sier hvem? Du snakker som om dette gjelder alle kvinner i alle forhold? Her har du antagelig vært offer for ditt eget (subjektive) confirmation bias.Selv om kvinnen sparer penger på det. F.eks  sparer 50% på det i forholdet til å leid og bo alene. Da utnytter man økonomisk. Skal mannen (kvinne for den saks skyld svi for at man er gjeldfri og har stått på når man treffer hverandre som godt voksen (ref. En tråd her på KG).1 tråd. Fra et ikke randomisert utvalg av en populasjon som består av alle kvinner? Og det har du generalisert til "typisk kvinne". Google "confirmation bias". 

Ting taes raskt som personangrep, når det er snakk om å finne gode objektive løsninger. å ty til "du er" og t person heller enn ball- eller mann heller enn skitten kjøkkenbenk er snarere antagelig personlighetstrekk betinget enn det er kjønnsbetinget. Og personlighetstrekk er meg bekjent funnet av forskere å ikke være kjønnsbetinget. Med personlighetstrekk mener jeg the big five. Synes stadig "objektive løsninger" er et interessant ordvalg. Har aldri opplevd en objektiv løsning? Finnes det situasjoner det de objektive kriteriene for problemløsning ikke er subjektivt bestemt? Finnes objektivitet? 

Statistisk er også kvinner mer utro enn menn. ok. 

Listen er lang, men hvor er objektiviteten Etterlyser ikke du egentlig å se ting fra det andre subjektet i situasjonen sin side og kaller det for objektivt? Nå fikk jeg skikkelig "Det annet kjønn" følelse. i vurderingene av ulike situasjoner. Er dette noe typisk for kjønnet hvilket kjønn? Kvinner? Spørr du om det er typisk kvinner å først og fremst tolke en situasjon fra sitt ståsted? Jeg vil si det først og fremst er menneskelig. Hvilken side skulle man ellers tolke den fra? . La oss diskutere ulike eksempler (ikke bare eksemplene nevnt ovenfor siden dette bare var et utsnitt av problematikken). 

PS. Dette er ikke noe hets mot kvinner eller deres kjønn. hva er forskjellen på kvinner og deres kjønn? Mener du både kvinner som er biologiske kvinner og kvinner som ikke er kvinner? Bare legger merke til dette her på KG og i det virkelige liv. Savner objektivitet finnes objektivitet? Egentlig? Bortsett fra i modeller alle vet er bygget på urealistiske forutsetninger? i forskjellige situasjoner. Menn har også mangler basert på kjønnet mangel basert på kjønn? Jeg forstår ikke? Mener du at alle menn har en eller annen felles defekt (sammenlignet med en ideell objektiv skåla, Guds bilde, eller?) men det har vi hvem er vi? Har alle menn telepatisk kontakt og kan kollektivt erkjenne noe i årevis erkjent ref. Gjennom likestilling forstår ikke at menns eventuelle kjønnsbaserte mangler (?) Kollektivt er erkjent gjennom en likestillingsprosess som først og fremst er juridisk osv.

Anonymkode: ec9e6...19a

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det faktisk stikk motsatt av hva HI beskriver. Han har lav libido. Aktiv når det er sex men vi er ganske likestilt mtp å gi og ta. Økonomi, han jobber mere enn meg men min timelønn er høyere. Huset eies av meg, jeg hadde betalt ned nesten halve lånet før han flyttet inn. Han eier ingenting på papiret, ikke bil engang. Han hadde ikke sparepenger, han har kontroll på lønna men jeg styrer økonomien og sørger for at vi sparer litt. 

Det var i grunnen det jeg kom på nå. 

Anonymkode: d04bc...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til klageportalen kvinneguiden, hvor menn sutrer over peniskomplekser og hvor kjipe damer er... grin meg ei elv 

Anonymkode: de627...88f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...