Gå til innhold

Langt hår på gutter


Gjest Kariannne

Anbefalte innlegg

Så lenge gutten vil det selv sier jeg kjør på. Nevøen min (under skolealder) har langt hår etter eget valg. Jeg tror likevel ingen noensinne har tatt ham for å være jente. :) 

Anonymkode: aa19f...a53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde pittelitt lengde på begge guttene her til de var 3-4 år (ikke sånn skulderlangt, men rett under ørene) (ikke bolleklipp!!) og de var supersøte :ninuskapus: Aldri noen som trodde de var jenter. Ble plutselig veldig store da vi klippet dem kort :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min på 16 har langt hår. Han har det oppsatt i både hestehale, bun og flette, alt etter hva han vil. Har hår til midt på ryggen.

Han synes det er gøy når folk tar han for å være jente, digger ansiktsuttrykket når han snur seg.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt hår på gutter er fint det. Hva sier han selv? 

Jeg pleier å la dem bestemme selv, hvordan de skal se ut på håret, når de blir såpass store at de begynner å komme med ønsker på den fronten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gutter har hatt englehår, dvs nesten hvitt, litt tynt og krøller, og de ble ikke klippet før de var 3-4 år. 

De ble tatt for å være jenter, men det var alltid i form av kompliment «søt jente». 

Jeg ønsket at barna mine skulle få være litt unike, når de ble klippet, ble de helt like de andre guttene i bhg :( 

eldste gutten har nå latt håret på toppen vokse seg langt, og det flettes stadig vekk :) 

 

Anonymkode: 18747...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Med langt hår mener jeg ikke som på bildene dom er lagt ut her. Snakker om til rett under ørene. Altså at det er Max en 10 cm langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor bor dere som synes det er så ille med langt hår på gutter? Haha, dere høres ut som foreldregenerasjonen på sekstitallet som ble opprørt over Beatles-sveis :fnise:

Her i Oslo ser jeg gutter med alle hårlengder. De fleste har det kort, siden det er moten nå, men mange som har langt/halvlangt også. Av barne-og ungdomsskoleelever altså. Synes det ee fint at noen skiller seg ut, jeg! Det er jo helt unaturlig at alle skal like det samme.

Dere som synes det er "stygt" med langt hår på gutter, hva skjedde med personlig stil og smak? Veldig rart at halve befolkningen skal ha nøyaktig samme smak når det gjelder hårlengde....

Men dere er kanskje sånne som maler veggene skiferblå i år fordi det PLUTSELIG var deres helt eget personlige innfall og heeeelt uavhengig av at alle de andre trendnissene gjorde det samme...

Fotnote: Jeg vet at det ikke heter skiferblå. Den fargen har en eller annen trendy betegnelse som jeg ikke husker akkurat nå.

Anonymkode: aef7b...af3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt langt på min en periode når han var liten. Det var veldig fint. Nå har han helt kort. 

Det styggeste jeg vet er maskinklippet, likt over hele hodet. Ser fattig ut. 

Anonymkode: 1995b...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...