Gå til innhold

Langt hår på gutter


Gjest Kariannne

Anbefalte innlegg

Gjest Kariannne

Jeg har tenkt å spare litt hår på gutten min, men har generelt ett inntrykk av at folk har mye negative meninger om det. Noen her som har litt lengde på håret til guttene sine? Tenker type litt forbi ørene og ikke lenger enn skulderlengde (type surfehår) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutten min har litt langt hår og det er kjempe fint. Han selv som vil det . Er noen få til jeg vet har det. Og de kler det. Drit i hva andre tenker. La han avgjøre det selv. De som har negative meninger om det har negative meninger om det meste.

 

Anonymkode: 71327...c93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutten min har litt langt hår og det er kjempe fint. Han selv som vil det . Er noen få til jeg vet har det. Og de kler det. Drit i hva andre tenker. La han avgjøre det selv. De som har negative meninger om det har negative meninger om det meste.

 

Anonymkode: 71327...c93

En gang har han veldig kort. En gang mohawk og en gang langt. Så lenge han liker det og vil ha det så er det hans valg. Like fin uansett :)

Anonymkode: 71327...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det skal være opp til barnet selv. Personlig synes jeg ikke det er noe fint. Man hadde en av sønnene mine ønsket det, så hadde det vært helt greit. 

Anonymkode: 0b36a...7f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker litt lengde på håret til gutter/menn. 

 

Så lenge han trives best med litt lengde synes jeg han bør få ha det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? Langt hår er ikke en jenteting

Anonymkode: 9c027...1cc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gutten min har litt langt hår og det er kjempe fint. Han selv som vil det . Er noen få til jeg vet har det. Og de kler det. Drit i hva andre tenker. La han avgjøre det selv. De som har negative meninger om det har negative meninger om det meste.

 

Anonymkode: 71327...c93

Jeg mener litt langt hår på gutter er ikke fint. Skikkelig femi.

Jeg har ikke negative meninger om så mye.

Anonymkode: 00cb7...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener litt langt hår på gutter er ikke fint. Skikkelig femi.

Jeg har ikke negative meninger om så mye.

Anonymkode: 00cb7...c0c

Det er så femi med langt hår på menn.

 

6dff88a0c2a0195229c1f65d34a1ae06.jpg

150acd681156b8c04ac6e2dfcc30e8fd.jpg

 

Anonymkode: d62af...c16

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er små så kan hår frisyre være en grei måte å vite om ungen er gutt eller jente. Tror det er der det ligger.

Personlig syns jeg ikke det er noe big deal om folk tar feil. Når jeg var elleve så klipte jeg meg kort, og fikk høre at jeg var en søt gutt. Og det var med en A-cup liksom og jenteklær. Men jeg hadde selv lyst på kort hår, så det plagde ikke meg.

Så lenge sønnen din ønsker langt hår så er det bare la det vokse. Om det er du som ønsker at han skal ha det langt, så regner jeg med at du respekter om han ønsker å klippe det. For det er jo bare hår. Men ikke tillat andre voksne å si at bare jenter skal ha langt hår. Om det plager han personlig når andre spør så er det greit at han vil ha kort hår. Men om det for at onkel og tante sier at det er jentesveis og han må klippe seg, så bør onkel og tante bli snakket til.

Vi kjenner en liten gutt som har langt fint hår, men han ser jo ut som en liten pike når det er løst eller hestehale. Og det er jo vondt å ha det i manbun hele tiden, så han har det mye løst. Vi som kjenner han vet jo at det er en gutt. Men han blir noen gang spurt om han er jente eller gutt av barn og voksne, men det plager ikke han. Som han sa, jeg liker å leke med jenter også, så det gjør ikke noe at de spør, jeg vet at jeg er gutt. Han planlegger også å donere bort håret sitt den dagen han bestemmer for å klippe seg, med innflytelse av foreldrene.

Anonymkode: 8eb46...fa9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er finest med kort hår på gutter. Klipper vår treåring med maskin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så femi med langt hår på menn.

 

6dff88a0c2a0195229c1f65d34a1ae06.jpg

150acd681156b8c04ac6e2dfcc30e8fd.jpg

 

Anonymkode: d62af...c16

Det er ikke pent nei. Disse mennene hadde vært mye kjekkere med kort hår. 

Anonymkode: 0b36a...7f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med langt hår på gutter (relativt små) er at de ikke får håret klippet til en ordentlig sveis, så håret er konstant i veien. Det bare henger der.  De greier ikke å ta håret bak ørene, og «luggen» henger ned i øynene hele tiden. De blir svette om sommeren fordi de ikke har håret i strikk sånn som jenter med langt hår gjerne har. Jeg synes det er forferdelig upraktisk når de ikke greier å håndtere det selv iallfall. Ikke har jeg opplevd at det er spesielt pent heller :P 

Anonymkode: 4878f...fa0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempeflott med langt hår på menn. Om det er metal-fans, eller mc-fyrer, eller akademikere med hestehale, datanerder eller flotte keltiske krigere i middelalderfilmer - YES, sier jeg bare. :)

Når det gjelder små gutter er jeg mindre sikker. Har ikke lagt meg opp en mening, men det er en jeg har sett på skolen til barna mine som har langt hår og er kanskje 7-8 år gammel. Han blir kledd opp i litt "spesielle" klær, har en litt sær hobby som ikke mange andre har, og jeg tipper han kommer fra en familie som er opptatt av at han skal skille seg litt ut fra "bermen". Vet ikke hva han heter, men tipper at han har fått et navn som passer til hele framtoningen som hans mor (?) har kreert. "Christobal Johannes Sebastian Welhaven-Bruch". Eller noe slikt.

Anonymkode: b9f66...f1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være veldig sjarmerende med langt hår. Men jeg tenker at det blir litt opp til dere som foreldre å påse at det ikke er til ulempe for barnet i forhold til at han får det i øynene. I barnehagen der jeg jobber er det en gutt (2 år) som har helt fantastisk skjønt hår, men det er ofte klipt veldig ugunstig slik at det er i veien for øynene. Jeg bruker av og til å sette opp håret hans i hårstrikk eller spenne på lik linje som jeg ville gjort med en jente med like langt hår. Gutten ønsker også hårstrikk på eget initiativ og elsker å få det bort fra øynene litt. Jeg har ikke snakket med foreldrene om det ettersom det med hårsveis er helt opp til dem, men det hender at han kommer med pittelitt kortere hår dagen etter at han har dratt hjem med hårpynt slik at det ikke henger i øynene.. 

Anonymkode: 022db...2b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syns jeg IKKE det er fint med langt hår på gutter. Ofte kan man ikke vite om det er gutt eller jente inntil en viss alder spør du meg.

Hadde min sønn villet spare til langt hår hadde jeg ikke blitt happy, men samtidig måtte jeg latt han kjenne litt på det selv.. Nei, ikke lett siden jeg kjenner meg selv såpass godt at jeg vet jeg ville snakket ham ut av det. Kjip mor jeg er! Men nei, ikke fint. Langt hår på gutter altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er HÅR.... La nå ungen bestemme selv....Når du skriver "jeg vurderer å spare litt hår på gutten min" - hva vil han selv? Er han stor nok til å ha en mening? I så fall er det den som teller...

Jentungen har en gutt i klassen hun har kjent siden tidlig i barnehagen. Han har med ett unntak alltid hatt skulderlangt hår. Da han klippet seg kjente jeg ham ikke igjen ;) Så lenge det blir vasket og er sånn nogenlunde i orden spiller det da overhode ingen rolle!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis sønnen min hadde bedt om å få ha langt hår ville jeg sagt ja, men så lenge han ikke protesterer klipper jeg det kort slik som jeg liker det.

Anonymkode: 113c9...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Så mange teite svar. Min sønn har hår ned til skuldrene og er verdens fineste. Om noen tror han er jente, så driter både jeg og han i det, for jeg har lært han at det ikke finnes gutteting og jenteting. Sønnen min skal ikke fødes inn i en boks. 

Anonymkode: c1e9a...53d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge foreldrene ikke blir grinete over at folk tror at det er en jente er det vel greit. Har tatt feil et par ganger selv.

Anonymkode: 5e2d9...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er kjempefint! Kjenner til et par gutter med langt hår, de er alle nydelige med det. Skikkelig kledelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...