Gå til innhold

Hvorfor blir mennesker med følelser sett ned på, mens de kalde og lukkede personene blir ansett som bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mann og jeg unngår konsekvent å se triste filmer o.l sammen med andre. Kan begynne å sippe som en jentunge 😬

Men aldri ellers til vanlig om ting går imot eller til helvete. Kun følelsesladde triste ting. Tror det er ganske normalt

Anonymkode: 924c8...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke slik at de som er mest høylytt ang sine egne følelser er de mest følsomme. Ofte opplever jeg at det er motsatt, de som føler sterkt og mye, føler ikke nødvendigvis så dypt, er vel mer drama det dreier seg om. "Stille vann har dypest grunn" passer godt her, har møtt mennesker som har sagt lite om seg selv, de hauser ikke opp sine egne opplevelser og følelser, først når man blir kjent med dem, så kommer deres følelser og opplevelser gradvis frem. Bak stillhet kan det altså skjule seg mange dype følelser.

Anonymkode: 5a75c...397

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kalde mennesker oppfattes som "sterke" i mens en person som begynner å gråte når noen f.eks. omkommer, oppfattes som "lett påvirkede av sine følelser", og på den måten svake.

Anonymkode: 90048...a3e

I alle dager.. hvem er alle disse kaldfiskene som ikke anerkjenner at det er naturlig å sørge? 

Mennesker som ikke viser følelser er ikke nødvendigvis upåvirket av et dødsfall. Vi reagerer forskjellig og ingen av reaksjonene er mer rett enn den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har du de menneskene som samtaleemne straks noen sier ordet "psykolog"

 

 

Anonymkode: ba402...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Også har du de menneskene som skifter samtaleemne straks noen sier ordet "psykolog"

 

 

Anonymkode: ba402...be2

 

Anonymkode: ba402...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...