martinekvel Skrevet 12. mars 2018 #1 Del Skrevet 12. mars 2018 (endret) Hei! Jeg går sykepleie første året, og vi har hjemmeeksamen som skal være levert den 14.03. Og da har vi fått spørsmål om å definere ordet menneskesyn. Jeg har lest i pensumbøkene, men synes det var vanskelig å sette egne ord på det. Så jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg litt, med å fortelle hva dere tenker om ordet menneskesyn? Endret 12. mars 2018 av martinekvel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. mars 2018 #2 Del Skrevet 12. mars 2018 Akkurat det slet jeg også med da jeg gikk på skolen. Grunnen er nok at ordet er et særnorsk ord som er blitt oppfunnet av Krf for å forsvare sin egen kristen politikk uten å nevne ordet kristendom samtidig som de kan bruke det til å angripe innvandringsmotstandere uten å bruke ordet rasist. Du kan jo skrive noe sånt som at det betyr. "Hvilken verdi man tilllegger et menneskeliv og hvilke rettigheter man mener et menneske burde ha i kraft av å være et menneske" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elghund Skrevet 12. mars 2018 #3 Del Skrevet 12. mars 2018 Kanskje blant annet. Om mennesker er født 'gode' og samfunnet bare må legge tilrette for at de skal få utvikle seg naturlig. Eller om det er iboende asosiale trekk som må temmes i oppdragelsen. Om alle må finne sin egen mening med livet, eller om det finnes objektive (f.eks religiøse) standarder for om man lever et godt/meningsfullt liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå