AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #21 Skrevet 10. mars 2018 Jeg bruker Blenda sensitive i pulverform, men jeg bruker mindre enn anbefalt (tøyet blir rent). Jeg bruker ikke skyllemiddel (har aldri helt forstått vitsen). Bestemor, som reagerer kraftig på bl.a vaskemidler, pleier å vaske klærne en ekstra gang uten vaskemiddel for å bli kvitt alle rester. Sengetøy og undertøy som hun selv skal bruke får to ekstra runder i vaskemaskinen. Hun bruker også Blenda sensitive. Anonymkode: 84bf1...46c 1
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 14. mars 2018 #22 Skrevet 14. mars 2018 På 10.3.2018 den 23.25, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Blenda sensitive i pulverform, men jeg bruker mindre enn anbefalt (tøyet blir rent). Jeg bruker ikke skyllemiddel (har aldri helt forstått vitsen). Bestemor, som reagerer kraftig på bl.a vaskemidler, pleier å vaske klærne en ekstra gang uten vaskemiddel for å bli kvitt alle rester. Sengetøy og undertøy som hun selv skal bruke får to ekstra runder i vaskemaskinen. Hun bruker også Blenda sensitive. Anonymkode: 84bf1...46c Smart!
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. mars 2018 #23 Skrevet 14. mars 2018 Det varierer, omo, blenda, coop osv.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #24 Skrevet 14. mars 2018 Jeg har atopisk eksem, men bruker bare det billigste fra kiwi. Anonymkode: 7169f...cee
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #25 Skrevet 14. mars 2018 Neutral i pulver. Er fornøyd med den, men vurderer å prøve Klar neste gang jeg skal kjøpe inn, da den skal være veldig miljøvennlig. Tenker også å prøve Klar sin håndsåpe på badet. Anonymkode: 9cb6a...ec1
missmcbeal Skrevet 14. mars 2018 #26 Skrevet 14. mars 2018 Jeg bruker Neutral flytende color. Er veldig fornøyd med den, er det vanskelige flekker som ikke går vekk ved første vask, så bare putter jeg middelet direkte på tøyet en liten stund før det skal i maskinen. Det har fungert meget bra Bruker ikke skyllemiddel nå som jeg bruker flytende, synest det holder i massevis med den jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2018 #27 Skrevet 14. mars 2018 Jeg bruker Neutral pulver og Europris Effekt fri til ull og silke. Er veldig fornøyd med flekkfjerningsevnene til begge. Kjører alltid ekstra skylling, og aldri tøymykner. Anonymkode: 28586...0d4 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #28 Skrevet 15. mars 2018 Jeg bruker vaskemiddel fra Klar, liker det veldig godt. Anonymkode: a5f1a...541
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #29 Skrevet 15. mars 2018 På 10.3.2018 den 16.48, Lilleprinsesse skrev: Jeg er nyskjerrig på hva slags vaskemiddel folket her inne bruker Jeg har atopisk eksem og har hatt det siden jeg var liten baby. Har prøvd det meste på markedet. Men blenda sensitiv er jeg mest fornøyd med. Så de kom best ut i test på tv2 hjelper deg også, men kun de vaskeputene. Vaskepulver er tydeligvis veldig ut på markedet nå. Jeg merker også at jeg klør mer av vaskepulver uansett om det er blenda sensitiv eller andre merker. Så jeg bruker flytende, tenkte å prøve ut vaskeputene snart. Så, hva bruker dere? :D Neutral eller Anglamark. Jeg bruker KUN det pulveret for farget tøy. Vaskemiddel for hvitt tøy inneholder nemlig fargen blå, som folk med sart hud ofte får utslett av (men som få later til å vite at er der..). Vaskemiddel for farget tøy funker åpenbart fint til hvitt tøy, den bare farger ingenting blått. Jeg bruker ca 1/2-1/4 av anbefalt dosering for å være sikker på å ikke ende opp med overskuddssåpesom sitter igjen i tøyet, og vasker heller ting på høyere varme. Skyllemiddel bruker jeg ikke. Til alt annet enn klesvask bruker jeg helt vanlig eddik&fettbasert såpe. Anonymkode: f06a9...1cf
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 15. mars 2018 #30 Skrevet 15. mars 2018 På 14.3.2018 den 17.28, AnonymBruker skrev: Jeg har atopisk eksem, men bruker bare det billigste fra kiwi. Anonymkode: 7169f...cee Hvorfor bytter du ikke til noe bedre for din egen helse?
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 15. mars 2018 #31 Skrevet 15. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Neutral eller Anglamark. Jeg bruker KUN det pulveret for farget tøy. Vaskemiddel for hvitt tøy inneholder nemlig fargen blå, som folk med sart hud ofte får utslett av (men som få later til å vite at er der..). Vaskemiddel for farget tøy funker åpenbart fint til hvitt tøy, den bare farger ingenting blått. Jeg bruker ca 1/2-1/4 av anbefalt dosering for å være sikker på å ikke ende opp med overskuddssåpesom sitter igjen i tøyet, og vasker heller ting på høyere varme. Skyllemiddel bruker jeg ikke. Til alt annet enn klesvask bruker jeg helt vanlig eddik&fettbasert såpe. Anonymkode: f06a9...1cf Takk for tipset!
Million Skrevet 15. mars 2018 #32 Skrevet 15. mars 2018 (endret) Jeg bruker Omo Colour for diverse farget vask, og Blenda for hvitvask. Pulver, fordi det er billigere i lengden pr vask. Comfort Tech skyllemiddel. Vi er ikke allergiske mot parfymer e.l. her i huset, så det går fint. Har aldri vært misfornøyd med renheten heller. Har flekkfjerner på spray, den rosa, heter vel Vanish eller noe? Bruker den hvis det er noe spesielt, f.eks. en blodflekk. Endret 15. mars 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2018 #33 Skrevet 15. mars 2018 Det billige på europris, to for 25. Vasker like rent som alle andre jeg har prøvd. Bruker kun 1 spiseskje pulver pr vask. Bruker klær kun 1 dag, så aldri prøvd på intørkede flekker. Har sensetiv hud, men reagerer ikke på europris sitt. Bruker ikke tøymykner da det sitter igjen i klærne og jeg foretrekker at klærne faktisk er rene etter vask. Anonymkode: 3e228...636
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2018 #34 Skrevet 15. mars 2018 Firstprice sitt eller andre billigmerker. Merker ingen forskjell på billig og dyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå