Gå til innhold

Hva slags vaskemiddel bruker dere?

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet

Jeg er nyskjerrig på hva slags vaskemiddel folket her inne bruker :) Jeg har atopisk eksem og har hatt det siden jeg var liten baby. Har prøvd det meste på markedet. Men blenda sensitiv er jeg mest fornøyd med. Så de kom best ut i test på tv2 hjelper deg også, men kun de vaskeputene. Vaskepulver er tydeligvis veldig ut på markedet nå. Jeg merker også at jeg klør mer av vaskepulver uansett om det er blenda sensitiv eller andre merker. Så jeg bruker flytende, tenkte å prøve ut vaskeputene snart.

Så, hva bruker dere? :D 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neutral. I pulverform. Men jeg er veldig nøye på dosering. Da jeg bodde hjemme hos foreldrene tror jeg nok de brukte for mye. 

Anonymkode: 26efa...d53

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet

Omo, pulver. Kjøper stor pakke billig, men vet at det ikke er det beste.

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neutral. I pulverform. Men jeg er veldig nøye på dosering. Da jeg bodde hjemme hos foreldrene tror jeg nok de brukte for mye. 

Hvor mye bruker du ca? :) Jeg syns Neutral dessverre er veldig dårlig på flekker. Ellers liker jeg merket godt, syns den har en veldig frisk og rein lukt:fnise:

Skrevet

Neutral eller blenda sensitiv. Har barn med atopisk eksem. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Omo, det vasker rent og fint. Jeg reagerer ikke på noen ting i vaskemidler, men bruker Neutral skyllemiddel for å slippe den voldsomme parfymerte lukten av andre.

Anonymkode: 913fc...834

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
Akkurat nå, Neinøff skrev:

Omo, pulver. Kjøper stor pakke billig, men vet at det ikke er det beste.

Omo var favoritten min før:fnise: Pleide alltid å ta litt pulver med bittelitt vann i en kopp slik at jeg fikk rørt ut pulveret før jeg puttet det i doseringskammeret.:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å kjøpe Klar sin serie. Er veldig fornøyd fram til nå. Vaskemiddelet finnes både som parfymert og uparfymert.

Anonymkode: ce749...707

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neutral, Blenda sensitiv eller Omo.

Kjøper pulver, og kjøper det på tilbud. Doserer ikke med store lass pulver og reagerer ikke på pulveret.

Anonymkode: af135...4c6

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Omo, det vasker rent og fint. Jeg reagerer ikke på noen ting i vaskemidler, men bruker Neutral skyllemiddel for å slippe den voldsomme parfymerte lukten av andre.

Anonymkode: 913fc...834

Ja, de kan bli litt heftig i lukten. Smart! :) 

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet

Har begynt å kjøpe Klar sin serie. Er veldig fornøyd fram til nå. Vaskemiddelet finnes både som parfymert og uparfymert.

Spennende. Aldri hørt om før! :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Hvor mye bruker du ca? :) Jeg syns Neutral dessverre er veldig dårlig på flekker. Ellers liker jeg merket godt, syns den har en veldig frisk og rein lukt:fnise:

Jeg syns det funker veldig bra. Sjeldent jeg har flekker, men fikk prikker av tomatsaus på en hvit topp sist uke og kastet den i maskinen med en gang. Og prikkene forsvant. 

Doserer etter mengde tøy og type. Vanskelig å skrive hvor mye, men håndklær og undertøy får mest. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bruker Blenda sensitiv pulver, men doserer mindre enn anbefalt på pakken. First Price eller Comfort sensitiv tøymykner, ca 1/4 av anbefalt dosering.

Har prøvd Neutral, men klærne ble ikke rene (flekker som vanligvis forsvinner i vanlig vask måtte forbehandles, og det gidder jeg ikke).

Endret av cleangal
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå bruker jeg First Price sitt pulver og Unik sin Ull&Silke, men jeg har planer om å bytte over til vaskemiddel uten parfyme. Må bare få brukt opp det jeg har først. Har sett at Unik faktisk har et vaskemiddel uten parfyme - regner med det er billigere enn Blenda Sensitive. Prøver nok Blenda Sensitive om jeg finner det på tilbud med en pris billigere enn Unik sitt.

Anonymkode: 53a3f...4c7

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet

Jeg syns det funker veldig bra. Sjeldent jeg har flekker, men fikk prikker av tomatsaus på en hvit topp sist uke og kastet den i maskinen med en gang. Og prikkene forsvant. 

Doserer etter mengde tøy og type. Vanskelig å skrive hvor mye, men håndklær og undertøy får mest. 

Bra at du er fornøyd :ninuskapus: Okei :) 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Spennende. Aldri hørt om før! :) 

https://www.klardag.no

Finnes på alle dagligvarebutikkene jeg handler i :)

• Liker 1
Gjest N-Nøff
Skrevet
49 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Omo var favoritten min før:fnise: Pleide alltid å ta litt pulver med bittelitt vann i en kopp slik at jeg fikk rørt ut pulveret før jeg puttet det i doseringskammeret.:fnise:

Det er sikkert smart! Har det bare oppi jeg, her er det fort og gæli som gjelder :) 100-og noe for en stor boks som holder i.. tja.. 4 mnd?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ett merke som heter Expert, som også brukes i mange barnehager. Har veldig sensitiv hud, og vil heller ikke ha noe mye lukt i klær, så det passer perfekt til meg. 
og Neutral skyllemiddel. 

Anonymkode: 881af...e80

Gjest Lilleprinsesse
Skrevet
16 minutter siden, Neinøff skrev:

Det er sikkert smart! Har det bare oppi jeg, her er det fort og gæli som gjelder :) 100-og noe for en stor boks som holder i.. tja.. 4 mnd?

Hehe :) Det er ikke dårlig. De er rimelige i pris. Liker duften også godt, bare synd jeg ikke tåler det.. :fnise:

Gjest N-Nøff
Skrevet
17 minutter siden, Lilleprinsesse skrev:

Hehe :) Det er ikke dårlig. De er rimelige i pris. Liker duften også godt, bare synd jeg ikke tåler det.. :fnise:

Ja, ser den! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...