AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Det er min påstand selv om det selvfølgelig er unntak både ene og andre veien. Menn tenker strategi og logikk mens kvinner tenker mer langsiktig og konsekvenser. Anonymkode: b02a5...5ee
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 Kvinne her, nylig målt IQ: 131 Anonymkode: ea508...cb3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 Menn er romantiske og later som de er rasjonelle, kvinner er rasjonelle og later som de er romantiske Anonymkode: 1844a...03b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Menn er romantiske og later som de er rasjonelle, kvinner er rasjonelle og later som de er romantiske Anonymkode: 1844a...03b Eh..jah Hvem foretar mest irrasjonelle valg mon tro? Anonymkode: 53f3d...030 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Skrevet 10. mars 2018 Vet ikke, men kjenner igjen den beskrivelsen i mitt forhold. Han er logiker, matteflink og generelt sett en smart fyr. Likevel klarer han titt og ofte å gjøre seg skyldig i rimelig teite ting. Noen ganger handler det om mangel på kunnskap (som en følge av manglende interesse ofte), og andre ganger er det bare utrolig lite gjennomtenkte grep han gjør. Litt blåst nesten. For eksempel ble jeg ganske overrasket da jeg skjønte at han ikke vasket hender da han skulle til å skjære salat etter å ha håndtert rå kylling😱. Jeg er intelligent nok, men ikke like mattesmart og strategisk. Jeg opplever imidlertid å sitte med mye mer allround kunnskap enn han, samt evner til å se konsekvenser. Anonymkode: f2c7f...788 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinne her, nylig målt IQ: 131 Anonymkode: ea508...cb3 Med din iq kunne du kanskje kommentert litt utover det? Som hva som er mer generellt? Anonymkode: b02a5...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke, men kjenner igjen den beskrivelsen i mitt forhold. Han er logiker, matteflink og generelt sett en smart fyr. Likevel klarer han titt og ofte å gjøre seg skyldig i rimelig teite ting. Noen ganger handler det om mangel på kunnskap (som en følge av manglende interesse ofte), og andre ganger er det bare utrolig lite gjennomtenkte grep han gjør. Litt blåst nesten. For eksempel ble jeg ganske overrasket da jeg skjønte at han ikke vasket hender da han skulle til å skjære salat etter å ha håndtert rå kylling😱. Jeg er intelligent nok, men ikke like mattesmart og strategisk. Jeg opplever imidlertid å sitte med mye mer allround kunnskap enn han, samt evner til å se konsekvenser. Anonymkode: f2c7f...788 Nettopp. Du har selvinnsikt og selvtillit nok til å se det. Min påstand var ikke at kvinner er dumme. Jeg forstår heller ikke hvorfor klokhet skal være dårligere enn intelligens. Det er kanskje tvert om tilmed. Anonymkode: b02a5...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Eh..jah Hvem foretar mest irrasjonelle valg mon tro? Anonymkode: 53f3d...030 Tja, hva tror du sitatet betyr? Anonymkode: 1844a...03b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, men kjenner igjen den beskrivelsen i mitt forhold. Han er logiker, matteflink og generelt sett en smart fyr. Likevel klarer han titt og ofte å gjøre seg skyldig i rimelig teite ting. Noen ganger handler det om mangel på kunnskap (som en følge av manglende interesse ofte), og andre ganger er det bare utrolig lite gjennomtenkte grep han gjør. Litt blåst nesten. For eksempel ble jeg ganske overrasket da jeg skjønte at han ikke vasket hender da han skulle til å skjære salat etter å ha håndtert rå kylling😱. Jeg er intelligent nok, men ikke like mattesmart og strategisk. Jeg opplever imidlertid å sitte med mye mer allround kunnskap enn han, samt evner til å se konsekvenser. Anonymkode: f2c7f...788 Samme her! Og det å sammenligne situasjoner virker også som han ikke evner. Men å regne ut masseberegninger og lage broer er null stress🤣 Anonymkode: 26a69...663 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 Ikke undervurder ulikhet. Intelligens er overvurdert. Sokrates var klok. Filosofi bygger på klokhet. Hadde verden vært styrt av den med innslag av intelligens hadde jordkloden sett uendelig mye bedre ut. Sier ikke at vi ikke trenger intellgens. Jeg håper dere ser nyanser. Anonymkode: b02a5...5ee
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 En undersøkelse viste at menn trodde at de var langt mer intelligente enn det de var, mens hos kvinner var det motsatt. Har også merket dette i det virkelige liv, mange menn kan uttale seg om det meste med stor bravur, men hvis man går dem etter i sømmene, viser det seg at de ofte feilinformerer, altså har de egentlig ikke peiling på det de snakker om . Ang intelligens, det er menn som topper alle statistikker når det kommer til kriminalitet, vil ikke tolke kriminalitet som intelligent atferd, altså må menn være dummere enn kvinner..når vi først er i gang med generalisering . Anonymkode: 24bb2...fe8 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En undersøkelse viste at menn trodde at de var langt mer intelligente enn det de var, mens hos kvinner var det motsatt. Har også merket dette i det virkelige liv, mange menn kan uttale seg om det meste med stor bravur, men hvis man går dem etter i sømmene, viser det seg at de ofte feilinformerer, altså har de egentlig ikke peiling på det de snakker om . Ang intelligens, det er menn som topper alle statistikker når det kommer til kriminalitet, vil ikke tolke kriminalitet som intelligent atferd, altså må menn være dummere enn kvinner..når vi først er i gang med generalisering . Anonymkode: 24bb2...fe8 Nå krever visse kriminelle handlinger intelligens, men klokt er det ikke. Det var disse konsekvensene og evnen til å se langsiktig da. Ingen kloke mennesker forvolder andre smerte og ondskap. Intelligens kan godt gjøre det. Anonymkode: b02a5...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, men kjenner igjen den beskrivelsen i mitt forhold. Han er logiker, matteflink og generelt sett en smart fyr. Likevel klarer han titt og ofte å gjøre seg skyldig i rimelig teite ting. Noen ganger handler det om mangel på kunnskap (som en følge av manglende interesse ofte), og andre ganger er det bare utrolig lite gjennomtenkte grep han gjør. Litt blåst nesten. For eksempel ble jeg ganske overrasket da jeg skjønte at han ikke vasket hender da han skulle til å skjære salat etter å ha håndtert rå kylling😱. Jeg er intelligent nok, men ikke like mattesmart og strategisk. Jeg opplever imidlertid å sitte med mye mer allround kunnskap enn han, samt evner til å se konsekvenser. Anonymkode: f2c7f...788 Nå er jeg kvinne, men i mine forhold er det jeg som har vært den logiske og intelligente. Har vært sammen med oppegående menn, men allikevel har jeg slått de når det kommer til logikk og intelligens. Anonymkode: 24bb2...fe8 1
absinthia Skrevet 10. mars 2018 #15 Skrevet 10. mars 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er min påstand selv om det selvfølgelig er unntak både ene og andre veien. Menn tenker strategi og logikk mens kvinner tenker mer langsiktig og konsekvenser. Anonymkode: b02a5...5ee Hm...... så å tenke langsiktig og ta høyde for konsekvenser, ser du altså ikke på som hverken strategisk eller logisk? Det var da noe selvmotsigende... 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #16 Skrevet 10. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull Anonymkode: 5a3c4...d8c Jasså? Godt argument du IKKE kom med. Anonymkode: b02a5...5ee
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #17 Skrevet 10. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: En undersøkelse viste at menn trodde at de var langt mer intelligente enn det de var, mens hos kvinner var det motsatt. Har også merket dette i det virkelige liv, mange menn kan uttale seg om det meste med stor bravur, men hvis man går dem etter i sømmene, viser det seg at de ofte feilinformerer, altså har de egentlig ikke peiling på det de snakker om . Ang intelligens, det er menn som topper alle statistikker når det kommer til kriminalitet, vil ikke tolke kriminalitet som intelligent atferd, altså må menn være dummere enn kvinner..når vi først er i gang med generalisering . Anonymkode: 24bb2...fe8 Du er absolutt inne på noe. https://www.nrk.no/viten/menn-er-ikke-smartest-1.4529383 Anonymkode: c426d...f51 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #18 Skrevet 10. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jasså? Godt argument du IKKE kom med. Anonymkode: b02a5...5ee Hovedinnlegget ditt er feil og gir ikke mening. Kunne skrevet en lang avhandling, men gidder ikke bruke tid på noe du kommer til å avvise likevel. Du får surre på. Anonymkode: 5a3c4...d8c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #19 Skrevet 10. mars 2018 Veldig dårlig strategi, bygd på svak logikk, hvis den ikke er langsiktig, og ikke inneholder risikovurderinger. Anonymkode: ced15...19e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #20 Skrevet 10. mars 2018 9 minutter siden, absinthia skrev: Hm...... så å tenke langsiktig og ta høyde for konsekvenser, ser du altså ikke på som hverken strategisk eller logisk? Det var da noe selvmotsigende... Kortsiktig ja. Strategi og logikk i øyeblikket og i nær fremtid. Langsiktig og konsekvenser i det lange løp,nei. Anonymkode: b02a5...5ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå