AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #1 Skrevet 10. mars 2018 Det er alltid den som skal bli sammen med muslimen som må konvertere! Og jeg overhørte en kompis o bilen i stad som er muslim, snakke med venninna mi ved siden av... han er fremdeles 30 år og ung, men familien hans vil at han skal bli sammen med muslimsk kvinne. Alkoholdrikking går tydeligvis bra, men de vil ikke at han blir sammen med en typisk vestlig, siden vi tydelgvis er utro, og alt slik.. hvorfor er de sånn? Hvordan kan man være innstilt på å at slik og slik skal en dame være?? Anonymkode: b42d2...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #2 Skrevet 10. mars 2018 Er den virkelig mer dominerende enn kristendommen da? Anonymkode: c2fba...11d 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #3 Skrevet 10. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er alltid den som skal bli sammen med muslimen som må konvertere! Og jeg overhørte en kompis o bilen i stad som er muslim, snakke med venninna mi ved siden av... han er fremdeles 30 år og ung, men familien hans vil at han skal bli sammen med muslimsk kvinne. Alkoholdrikking går tydeligvis bra, men de vil ikke at han blir sammen med en typisk vestlig, siden vi tydelgvis er utro, og alt slik.. hvorfor er de sånn? Hvordan kan man være innstilt på å at slik og slik skal en dame være?? Anonymkode: b42d2...8d3 Religion er jo gjerne en viss grad av hjernevask og kollektive tanker da. Og ikke minst tradisjoner, "sånn er det bare for sånn har det alltid vært" og "vi må ikke være dårligere enn de andre". Så er det dette "vi versus de andre" som innebærer at "vi" har rett levevei mens alle andre er urene og ekle skapninger som vi helst ikke vil blande oss med. Disse tankebanene står sterkt hos mange muslimer, ihvertfall de mest konservative. Anonymkode: fd10f...57a 7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #4 Skrevet 10. mars 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Religion er jo gjerne en viss grad av hjernevask og kollektive tanker da. Og ikke minst tradisjoner, "sånn er det bare for sånn har det alltid vært" og "vi må ikke være dårligere enn de andre". Så er det dette "vi versus de andre" som innebærer at "vi" har rett levevei mens alle andre er urene og ekle skapninger som vi helst ikke vil blande oss med. Disse tankebanene står sterkt hos mange muslimer, ihvertfall de mest konservative. Anonymkode: fd10f...57a Altså, nordmenn(vestlige) og muslimer kan være venner. Etter jeg flyttet til Oslo har jeg selvfølgelig fått de i min krets. Merker ingen problemer. men så har du de norske som fremdeles vil ha et rent Norge. Som mener muslimer er kriminelle og kvinnehatere. Jeg omgås også mulsimer som har sagt at de vil finne seg en kone som ikke er vestlig. Men hva i helvete gjør de dersom de faktisk forelsker seg i en vestlig. Og grunnen for at de ikke drømmer om en vestlig er fordi vi har rykte for å være løsslupne, drikke alkohol og kanskje litt skitne. Men jeg gjør ingen av disse tingene. I utgangunktet vil jeg ikke ende opp med en muslim heller, men om jeg forelsker meg i en vil jeg prøve og finne ut om dette kan fungere... f.eks Anonymkode: b42d2...8d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #5 Skrevet 10. mars 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den virkelig mer dominerende enn kristendommen da? Anonymkode: c2fba...11d Ja jeg synes da det!! Hvor ofte konverterer en muslim til kristendommen, eller forlater Islam? Hvorfor lar norge moskeer bygges i Oslo? Hvorfor advarer vestlige kvinner mot muslimskr menn? Anonymkode: b42d2...8d3 6
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #6 Skrevet 10. mars 2018 De dominerer fordi vi lar oss dominere. Vi er flasket opp på nestekjærlighet, de er oppdratt til hat og å føle seg mer verdt enn oss. Anonymkode: 90e6b...3f6 11
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #7 Skrevet 10. mars 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er den virkelig mer dominerende enn kristendommen da? Anonymkode: c2fba...11d Det er rundt 100.000 muslimske pakistanere i Norge. Mindre en 30 pakistanske jenter har giftet seg med en etnisk Norsk mann siden siste siden 2003. Og av de har de fleste konvertert. Ola "Amir" Thune ol... Sier litt om hvilken makt og hvilket grep denne kultusen har. Jeg tipper tallet norske blondiner som blir gravid med Muhammad og lever etter hans religion (i praksis) er betydelig. Norske jenter liker gutten og tenker at det ikke er noe tap med ribba julaften og folk er folk. Islam har et sterkere grep om folk enn de fleste sekter... Islam har hatt suksess med sin oppskrift og dominerer store deler av verden og Europa star for tur. Norske jenter bryr seg i stor grad ikke. Anonymkode: 9a39d...c8c 4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #8 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De dominerer fordi vi lar oss dominere. Vi er flasket opp på nestekjærlighet, de er oppdratt til hat og å føle seg mer verdt enn oss. Anonymkode: 90e6b...3f6 Jeg lar meg ikke dominere. Hva???er det så masse kjærlighet hos oss? Det er ting vi gjør som de synes virker rart også. barn sendes nesten ut av hjemmet i en alder av 16, hos muslimer bor de hos familien hele livet om de vil. Vi plasserer våres eldre på eldrehjem, hvor de ikke alltid kjenner så mange. Der tar de vare på sine foreldre. vi drikker alkohol, der er det gift. så vanskelig for meg å være enig med deg. Men nå skriver jeg om de moderate muslimene....elelr hva jeg en skal kalle dem. Ikke om disse eksreme som prøver å gjøre vesten om til islam Anonymkode: b42d2...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #9 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er rundt 100.000 muslimske pakistanere i Norge. Mindre en 30 pakistanske jenter har giftet seg med en etnisk Norsk mann siden siste siden 2003. Og av de har de fleste konvertert. Ola "Amir" Thune ol... Sier litt om hvilken makt og hvilket grep denne kultusen har. Jeg tipper tallet norske blondiner som blir gravid med Muhammad og lever etter hans religion (i praksis) er betydelig. Norske jenter liker gutten og tenker at det ikke er noe tap med ribba julaften og folk er folk. Islam har et sterkere grep om folk enn de fleste sekter... Islam har hatt suksess med sin oppskrift og dominerer store deler av verden og Europa star for tur. Norske jenter bryr seg i stor grad ikke. Anonymkode: 9a39d...c8c Hvorfor nevner dere alltid den jævla ribba?? Nei, den er ikke noe tap. Anonymkode: b42d2...8d3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #10 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lar meg ikke dominere. Hva???er det så masse kjærlighet hos oss? Det er ting vi gjør som de synes virker rart også. barn sendes nesten ut av hjemmet i en alder av 16, hos muslimer bor de hos familien hele livet om de vil. Vi plasserer våres eldre på eldrehjem, hvor de ikke alltid kjenner så mange. Der tar de vare på sine foreldre. vi drikker alkohol, der er det gift. så vanskelig for meg å være enig med deg. Men nå skriver jeg om de moderate muslimene....elelr hva jeg en skal kalle dem. Ikke om disse eksreme som prøver å gjøre vesten om til islam Anonymkode: b42d2...8d3 Barn sendes ikke ut av hjemmet, men i ISLAM blir de holdt hjemme for at de ikke skal redusere sin verdi (Ref skam og darlige jenter). Plassering av eldre?? Tror neppe min mor og far vil at jeg skal vaske dem i rompa og resten av dagen skal de sitte i sofaen med TV. Ser at eldresenteret i hjembygda har de selskap av dem de vokste opp sammen med i et felleskap i et tun med trygdeboliger. Ser heller for deg a bli passet paa og herset med av svigermor 24/7. For du veit det er din jobb ikke sant. Alkohol er kultur, som ribbe, som julaften, som julebord osv osv. Men takk for aa illustrere poenget. Ikke saa farlig aa droppe det norske og heller leve etter koranen..... Moderate muslimer mener det samme som ekstremister. Ekstremister hugger hodet av vantro. Moderate gjoer det ikke, men de anerkjenner grunnen.... Taliban hersket over Afghanistan i mange aar. men de er ikke mer en 5-6 % av befolkningen. De moderate gjoer ikke en skit. De er den passive majoriteten som er "enig"... Anonymkode: 9a39d...c8c 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #11 Skrevet 10. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn sendes ikke ut av hjemmet, men i ISLAM blir de holdt hjemme for at de ikke skal redusere sin verdi (Ref skam og darlige jenter). Plassering av eldre?? Tror neppe min mor og far vil at jeg skal vaske dem i rompa og resten av dagen skal de sitte i sofaen med TV. Ser at eldresenteret i hjembygda har de selskap av dem de vokste opp sammen med i et felleskap i et tun med trygdeboliger. Ser heller for deg a bli passet paa og herset med av svigermor 24/7. For du veit det er din jobb ikke sant. Alkohol er kultur, som ribbe, som julaften, som julebord osv osv. Men takk for aa illustrere poenget. Ikke saa farlig aa droppe det norske og heller leve etter koranen..... Moderate muslimer mener det samme som ekstremister. Ekstremister hugger hodet av vantro. Moderate gjoer det ikke, men de anerkjenner grunnen.... Taliban hersket over Afghanistan i mange aar. men de er ikke mer en 5-6 % av befolkningen. De moderate gjoer ikke en skit. De er den passive majoriteten som er "enig"... Anonymkode: 9a39d...c8c Jeg skrev ikke at jeg synes vi skal leve etter koranen. Så , det at jeg har droppet alkohol, betyr at jeg har droppet kultur.....altså. og du nevner den helevetes ribba igjen. Den er ikke noe tap. Hva er så viktig med den? Anonymkode: b42d2...8d3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #12 Skrevet 10. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev ikke at jeg synes vi skal leve etter koranen. Så , det at jeg har droppet alkohol, betyr at jeg har droppet kultur.....altså. og du nevner den helevetes ribba igjen. Den er ikke noe tap. Hva er så viktig med den? Anonymkode: b42d2...8d3 Ribba er kultur, er det så vanskelig å forstå? At den ikke betyr noe for deg er vel helt greit, men den betyr mye for mange nordmenn. Jeg har jobbet med mange muslimer og felles for nesten alle er at de drikker alkohol. Det er visst den regelen som de driter i. Men det er stor forskjell på å jobbe med en muslim eller være venn med en muslim enn det er å gifte seg med en. Å jobbe med dem og være venner med dem er da ikke noe problem, men jeg hadde ikke giftet meg med en. Anonymkode: 31506...5b6 4
Gjest NuttinSpecial Skrevet 10. mars 2018 #13 Skrevet 10. mars 2018 Les koranen da vel, om du er så nysgjerrig.. Istedet for å lese linje for linje med piss her.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #14 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev ikke at jeg synes vi skal leve etter koranen. Så , det at jeg har droppet alkohol, betyr at jeg har droppet kultur.....altså. og du nevner den helevetes ribba igjen. Den er ikke noe tap. Hva er så viktig med den? Anonymkode: b42d2...8d3 Ribba er ikke viktig I seg selv. Selvsagt er den ikke det. Men slik er det med den meste "er de saa farlig da". Og enkeltvis er det ikke det. Bading i bikini, dansing, badeland med kvinner og menn, matkultur, sole seg, norsk selskapskultur, fest med venninner, jenteturer norsk, omgang med andre men ikke i familie, ingen maa spise poelser osv osv. Hvert enkelt punkt er greit nok. Samlet sett er reglene omfattende, friheten betydelig mindre. Din bestemor levde et friere liv enn din evt. datter. Men pytt pytt... Anonymkode: 9a39d...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #15 Skrevet 10. mars 2018 Nordmenn er omtrent som en gjeng bråkete apekatter. Vil gjerne ha frihet. men gidder aldri å ta ansvar for noen andre enn oss selv. Demokrati pakket inn i rødt og blått silkepapir, men helst uten at vi behøver å slåss for å beholde den. Islam derimot. Muslimer innser at frihet ikke bare kan slippes løs på folk sånn helt uten videre. Menneskehen har behov for noe som er mye større enn dem selv, en Gud som setter klare grenser - og som håndhever streng moral. Anonymkode: b554d...dfa
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #16 Skrevet 10. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nordmenn er omtrent som en gjeng bråkete apekatter. Vil gjerne ha frihet. men gidder aldri å ta ansvar for noen andre enn oss selv. Demokrati pakket inn i rødt og blått silkepapir, men helst uten at vi behøver å slåss for å beholde den. Islam derimot. Muslimer innser at frihet ikke bare kan slippes løs på folk sånn helt uten videre. Menneskehen har behov for noe som er mye større enn dem selv, en Gud som setter klare grenser - og som håndhever streng moral. Anonymkode: b554d...dfa Snakk for deg selv.... Anonymkode: 9a39d...c8c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #17 Skrevet 10. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakk for deg selv.... Anonymkode: 9a39d...c8c Det er da mange som mener det samme. Islam overlever fordi de voldsomme er fryktelig voldsomme og krever å bli hørt og andre blir kuet. Det er akkurat på samme måte som da kristendommen kom og tok over for hedningene i Norge. Olav og hans menn kom med sverd og krevde at alle skulle tro på Gud og Jesus og den gjengen der, ellers ble du halshugget. Noen sto sikkert i mot, men mange gikk over til kristendom og sverget til Tor og Odin i hemmelighet. Etterhvert ble kristendommen indoktrinert og vanlig, og Tor og Odin gikk i "glemmeboken". Og sånn er det med muslimer. De terroriserer og dreper de vanhellige. Og underkuer. Om de får enda større fotfeste sånn kristendommen fikk engang vet jeg jo ikke, men det er sånn religion blir påtvunget folk. Det var sånn korsfarerne drev fram den gangen de skulle kristne hele verden også. De kristne den gangen drepte mange muslimer fordi de ikke ville konverteres. Anonymkode: be66d...1a7 2
FrodeF Skrevet 10. mars 2018 #18 Skrevet 10. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De dominerer fordi vi lar oss dominere. Vi er flasket opp på nestekjærlighet, de er oppdratt til hat og å føle seg mer verdt enn oss. Anonymkode: 90e6b...3f6 Hvem er vi? Deler du profil med et annet svakt menneske? 1
omarel Skrevet 10. mars 2018 #19 Skrevet 10. mars 2018 Islam er Guds religion og er velsignet av Gud som den siste pakt til menneskeheten. Den et tydelig og klar i sitt budskap. Det er ikke noe Gud har etterlatt i Koranen, sier Gud, derfor oppleves den som dominerende. Det er stor forskjell mellom den som utøver en religion og hva religionen er. Som menneske så former vi vår kultur og tradisjon på godt og vondt. Sistnevnte er ikke noe å skryte av, men hvem menneske er perfekt? INGEN! Vi formes av så mangt!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2018 #20 Skrevet 10. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi plasserer våres eldre på eldrehjem, hvor de ikke alltid kjenner så mange. Der tar de vare på sine foreldre. Dette er en sannhet med modifikasjoner. De tar gjerne " vare" på fordi det kreves av dem, men måten de tar " vare på" kan være å behandle den gamle eller syke som en som er i veien. Jeg vil heller bli lagt inn på et sykehjem som gammel, enn å bli stuet bort på et soverom og bli behandlet som en de snart håper vil dø. Anonymkode: f6b9b...aa8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå