Gå til innhold

Akupunktur (ivf)


Chickenwings85

Anbefalte innlegg

On 3/10/2018 at 11:27 AM, Agitha said:

Men hvis man føler seg bedre, placebo eller ikke, er det ikke da verd å gjøre det? Finner det litt merkelig at noen andre skal fortelle deg at du må ikke prøve en viss type behandling, selv om den virker, for det er bare placebo.

Jeg gikk glipp av svaret ditt her, jeg glemte å følge tråden. :)

Jeg siterte deg fordi du kom med en god del flere hentydninger utover akkurat det at man kan prøve for å se om man føler seg bedre. Blant annet at akupunktur gjerne kan virke selv om det ikke er noe god forskning som viser effekt. Det stemmer ikke i det hele tatt. Du hentyder også til at behandlingen leger velger styres av hva de tjener penger på, og at de ikke kan stoles (blindt) på. Det er også, i beste fall, delvis usant.

Jeg ville nok ikke svart i denne tråden om det ikke var for innlegget ditt, for det er helt greit for meg dersom folk har 500-1000 kroner til overs og har lyst til å gjøre noe for å føle seg bedre. Det har ikke jeg tenkt å blande meg opp i. Jeg synes derimot ikke at noen burde tvile på legen og oppsøke alternativ behandling i stedet, det er livsfarlig. Jeg vet at det ikke var det du sa, heller. Men det er mange fler enn bare TS som leser dette, noen vil kanskje tolke det som støtte for et slikt valg. Derfor synes jeg at jeg måtte svare. :)

Anonymkode: 8f14c...784

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.3.2018 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk glipp av svaret ditt her, jeg glemte å følge tråden. :)

Jeg siterte deg fordi du kom med en god del flere hentydninger utover akkurat det at man kan prøve for å se om man føler seg bedre. Blant annet at akupunktur gjerne kan virke selv om det ikke er noe god forskning som viser effekt. Det stemmer ikke i det hele tatt. Du hentyder også til at behandlingen leger velger styres av hva de tjener penger på, og at de ikke kan stoles (blindt) på. Det er også, i beste fall, delvis usant.

Jeg ville nok ikke svart i denne tråden om det ikke var for innlegget ditt, for det er helt greit for meg dersom folk har 500-1000 kroner til overs og har lyst til å gjøre noe for å føle seg bedre. Det har ikke jeg tenkt å blande meg opp i. Jeg synes derimot ikke at noen burde tvile på legen og oppsøke alternativ behandling i stedet, det er livsfarlig. Jeg vet at det ikke var det du sa, heller. Men det er mange fler enn bare TS som leser dette, noen vil kanskje tolke det som støtte for et slikt valg. Derfor synes jeg at jeg måtte svare. :)

Anonymkode: 8f14c...784

Hvis noen tolker det jeg sa som at man skal ikke høre på leger og heller velge alternativ behandling, så har de umulig kunne lest riktig, for det jeg sa var ikke engang i nærheten av det. Jeg ville aldri oppfordret noen til å ikke høre på leger og heller satset på alternativ behandling, så at noen skulle tolke det slik ut fra mitt utsagn kan jeg ikke helt se er veldig sannsynlig. Derfor synes jeg også din kverulering rundt akkurat dette er en smule unødvendig, med tanke på at alt jeg sa var at litt akupunktur kan ikke skade. Og nei, leger skal man ikke stole blindt på, det er vel bevist gang på gang av mennesker som får feil diagnose, blir feilbehandlet med store konsekvenser eller ikke blitt hørt fordi man får beskjed om at man ikke kjenner sin egen kropp bedre enn legen. Det betyr ikke det samme som at man ikke skal høre på legen sin og heller springe til den første og beste healer man finner på Gule Sider...to ganske vidt forskjellige ting. Så da håper jeg det er oppklart, også sier jeg meg ferdig med denne samtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg presiserte jo nettopp det at du ikke hadde sagt det rett ut? Da er det jo du som kverulerer, eventuelt ikke har lest riktig? Du forstår ikke at noen kunne tolke det sånn, det gjør jeg. Ja, da var vi ferdige med det... :)

Anonymkode: 8f14c...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg presiserte jo nettopp det at du ikke hadde sagt det rett ut? Da er det jo du som kverulerer, eventuelt ikke har lest riktig? Du forstår ikke at noen kunne tolke det sånn, det gjør jeg. Ja, da var vi ferdige med det... :)

Anonymkode: 8f14c...784

Og jeg sa aldri at du hadde gjort det. Oi...du er jo bare skikkelig glad i å missforstå alt jeg sier med vilje. Men for all del, bra du er her og forklarer oss hva andre mener med innleggene sine. Da kan vi alle puste lettet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar akupunktur. Litt i tvil om det hjelper på fertiliteten. Akupunktøren sier at hun setter nåler bl.a for at jeg skal få tykkere slimhinne. Jeg er veldig skeptisk til akkurat det, men det har hjulpet på at jeg slapper mere av og har mindre plager som hodepine, muskelsmerter i bein og skuldre.

Anonymkode: b8bfe...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...