Gå til innhold

Hvilke navn forbinder du med kriminalitet?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Moonshadow

Hva med gutta i signaturen din?

De er egentlig noen duster.. I allefall Elling, har møtt han flere ganger. Synes ikke de er så kule, men liker en del av meningene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

I motsetning til dere andre har jeg peiling på dette. I etaten ser vi en grov overrepresentasjon av

Kenneth (som ofte kalles Ken eller Kenny)

Ronny

Atle

Rune

Roger

I tillegg er det en begynnende trend at barn med norrønt inspirerte navn (Odin etc) er kunder i litt for ung alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kenneth, Ronny, Roger, Raymon, kombinasjoner med Kim og Glenn....

HAr dere lest Ronny Ambjørnsons bok om klassereise, forresten? Denhar akkurat kommet på norsk, og tar opp navn og sosial tilhørighet. Blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth og Geir og Sonja er navn jeg glemte, men fysj...for noen fæle navn :hoho: Glenn -Johnny tok kaka da...Rett og slett hæslig..Skulle tro de foreldrene som kalte barna sine noe slikt var gjennomført onde... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener å huske at i bergen er det gutter med typiske 'oslo-vest-navn' som går igjen, mens på landsbasis er det sånn ronny-johnny-kenneth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gulltopp

Menn: Ronny, Robin, Remi, Raymond, Roger, Ruben, Jonny, Kenny, Jim, Kevin (iallfall i Norge) Steve (som forrige), Tommy, Kim, Magne...

Kvinner: Sandra først og fremst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Roar, Ronny, Roger, Arnt, Stefan, Rodney, Glenn, Glen-Rodney, Endre, Leif, Torkil, Lene, Linda, Monika/Monica, Jan, Sissel, Katja, Magnus, Herman, Ruben, Espen, Flemming, Stig, Johnny, Morgan, Rupert, Kim, Stål, Kurt, Belinda, Frøydis, Freddy, Kato, Brutus, Jon, Bent...

Her er så mange å ta av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest *Fiona*

:hoho:

At jeg ikke har vært innom på dette forumet før... jeg ler meg fordervet...

Odd-Kåre.

Hahahaha... alle navn på R og K av gutter og på S for jenter ser ut til å gå igjen.

Lurer på om noen faktisk har studert dette?

En eller annen sosialantropolog eller noe må jo se potensialet her?

Blir de kriminelle fordi de har kriminelle navn...? Ekstra disponert liksom??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TommyRonnyTonyKennethAndre-navnene begynner vel ofte som typiske motenavn, og sprer seg utover i befolkningen, for å ende som lømmelnavn. Hvis jeg skulle spå om fremtidens fengselsnavn, vil jeg tippe at vi vil se endel fanger med navn av typen Constanse-Victoria-Madeleine, eller Oscar-Frederic-Eyolf. Bare vent - om en 15-20 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...