Gå til innhold

Beste reseptfrie avføringsmiddelet?

Fremhevede innlegg

Gjest Bøff Eløff
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ai! Huff da... Ja, jeg gruer meg greit til månedene fremover med kronisk migrene i sommerhalvåret og påfølgende inntak av PF... Tarmen er greit sliten fra ifjor enda :P 

Får håpe du finner noe som duger og slipper det verste!

Vet at mange bruker laktulose samtidig som de tar den type smertestillende for å "forebygge", så noe å tenke på til en annen gang :) 

Anonymkode: 6f74f...7c2

Paralgin Forte mot migrene? Fordi? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Da synes jeg du skal la være å svare, holde deg unna forum, og internett i det hele tatt. 

Anonymkode: 67fee...2ea

Så det er JEG som er problemet.....?

Det var originalt.

Anonymkode: 06e4f...6a3

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Paralgin Forte mot migrene? Fordi? 

Hva skal jeg ellers ta, tenker du da?
Har imigran i tillegg, men det er ikke tilstrekkelig så ofte.

Skrevet

Duphalac hjalp meg når jeg var forstoppet etter en operasjon.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så det er JEG som er problemet.....?

Det var originalt.

Har ikke sagt det. Men hvis du ser problem og utfordring i dette så er det best for deg å slippe. Ts har gitt gode nok opplysninger til hvorfor hun spør. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke sagt det. Men hvis du ser problem og utfordring i dette så er det best for deg å slippe. Ts har gitt gode nok opplysninger til hvorfor hun spør. 

Og jeg har gitt gode nok opplysninger om hvorfor dette kan være problematisk.

Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Hva skal jeg ellers ta, tenker du da?
Har imigran i tillegg, men det er ikke tilstrekkelig så ofte.

Paralgin forte har aldri hatt noen påvist effekt på migrene. Det er det mange andre smertestillende som har. I tillegg burde du forsøke forebyggende medisiner om det så og si er kronisk.

Jeg vil ikke begynne å foreslå type smertestillende på et forum, men en lege med peiling på migrene kan hjelpe deg.

AnonymBruker
Skrevet

1/2 til 1 pakke sukkerfrie drops (Dent, Läckerol e.l) gjør susen.

Anonymkode: 4099b...ba5

Gjest Bøff Eløff
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1/2 til 1 pakke sukkerfrie drops (Dent, Läckerol e.l) gjør susen.

Anonymkode: 4099b...ba5

Men da risikerer du også mageknip. 

Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

Jeg tror nok leger anbefaler Movicol fordi det er mye mer «behagelig» for tarmen enn Laxoberal som kan være ganske «hard». Visiblin er et annet avføringsmiddel. Ellers har man Microlax som fungerer etter 5-20 minutter, men det kan svi litt bak etterpå. Svisker er og gjerne trukket frem som et naturlig produkt, men hvis man er som meg og ikke kan fordra det, så blir det Movicol med sjokoladesmak. 

AnonymBruker
Skrevet

Og jeg har gitt gode nok opplysninger om hvorfor dette kan være problematisk.

It's like talking to a wall.

Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende innlegg.

Kragebein, mod

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Bøff Eløff skrev:

Paralgin forte har aldri hatt noen påvist effekt på migrene. Det er det mange andre smertestillende som har. I tillegg burde du forsøke forebyggende medisiner om det så og si er kronisk.

Jeg vil ikke begynne å foreslå type smertestillende på et forum, men en lege med peiling på migrene kan hjelpe deg.

Okei, nå kjenner jeg faktisk at jeg blir litt irritert.

Jeg har hatt 3 forskjellige fastleger, jeg har vært hos to ulike nevrologer, jeg har vært innlagt på sykehus flere ganger pga ekstreme anfall. 

Jeg har prøvd en del ting: flere triptaner, kortisoninjeksjoner, botox, piercing, paralgin forte, voltaren, petidin, oxycontin, atacand (forebyggende blodtrykksmedisin), to forskjellige typer betablokkere (forebyggende), beroligende i tilfelle det kom av spenning, alle slags mulige former for trening, yoga, meditasjon, styrketrening, slyngetrening, fysioterapi, naprapat, healer, kiropraktor, akupunktur, sovetabletter (for å sove meg gjennom det), varme bad, isposer, you name it. OG HER VET DU BEST HVA SOM FUNKER, MEN KAN IKKE SI DET???????????????

Dette har ØDELAGT livet mitt. Jeg har ikke nevnt det akkurat i denne tråden, men jeg lider av ulcerøs kolitt i tillegg og sliter derfor ENORMT med magen når jeg tar de fleste typer medisin!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt 3 forskjellige fastleger, jeg har vært hos to ulike nevrologer, jeg har vært innlagt på sykehus flere ganger pga ekstreme anfall. 

Jeg har prøvd en del ting: flere triptaner, kortisoninjeksjoner, botox, piercing, paralgin forte, voltaren, petidin, oxycontin, atacand (forebyggende blodtrykksmedisin), to forskjellige typer betablokkere (forebyggende), beroligende i tilfelle det kom av spenning, alle slags mulige former for trening, yoga, meditasjon, styrketrening, slyngetrening, fysioterapi, naprapat, healer, kiropraktor, akupunktur, sovetabletter (for å sove meg gjennom det), varme bad, isposer, you name it. OG HER VET DU BEST HVA SOM FUNKER, MEN KAN IKKE SI DET???????????????

Dette har ØDELAGT livet mitt. Jeg har ikke nevnt det akkurat i denne tråden, men jeg lider av ulcerøs kolitt i tillegg og sliter derfor ENORMT med magen når jeg tar de fleste typer medisin!

PS: Beklager utbruddet, jeg skjønner at jeg virker litt koko, men jeg altså på 15. dagen med migrene PÅ RAD i dag, så begynner å få kort lunte, ja.

Gjest Bøff Eløff
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og så ente du opp med PF som egentlig ikke gjør noe godt, men risikerer å gi deg medikamentelt hodepine i tillegg? Det er leit. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Og så ente du opp med PF som egentlig ikke gjør noe godt, men risikerer å gi deg medikamentelt hodepine i tillegg? Det er leit. 

Jeg har brukt imigran og fått beskjed om å ta pf og voltaren om det ikke tar det. Kan ikke bruke voltaren lenger pga ulcerøs kolitt nå, så da er det pf jeg står igjen med.

Den hjelper i de fleste tilfellene, og de gangene jeg har havnet på legevakten eller måttet få akutt-time hos legen pga jævlige anfall så er det jo PF og voltaren de gir meg... Syns det er rart at INGEN har nevnt noe om dette når jeg har vært på legevakten, fastlegen, sykehus, nevrolog, og alle de andre tingene jeg nevnte i innlegget EN MILLION ganger????? :( Herregud jeg orker ikke engang

Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Men du trenger da ikke bry deg om hva jeg skriver? 

Duger det for deg, så flott. Folk er forskjellig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bøff Eløff skrev:

Men du trenger da ikke bry deg om hva jeg skriver? 

Duger det for deg, så flott. Folk er forskjellig. 

Jeg vil jo gjerne vite hva det er alle andre bruker hvis PF bare er dritt? Som jeg skrev tidligere i tråden så får jeg forstoppelse av det, og ettersom jeg har UC ender det jo med voldsom diarè og MYE blodttap etterhvert, så finnes det alternativer hadde jeg jo satt ENORM pris på å få vite det!!!

Skrevet

Mikrolax funker dersom avføringen sitter langt ute nærmest åpning.  Den virker ikke på peristaltikken lengre inn. 

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil jo gjerne vite hva det er alle andre bruker hvis PF bare er dritt? Som jeg skrev tidligere i tråden så får jeg forstoppelse av det, og ettersom jeg har UC ender det jo med voldsom diarè og MYE blodttap etterhvert, så finnes det alternativer hadde jeg jo satt ENORM pris på å få vite det!!!

Det er jo fryktelig at de ikke har funnet noe som virker for deg, uten store bivirkninger. Og du har jo tydeligvis prøvd ut masse og vært hos en hel haug med leger og behandlere. Jeg har ikke noen råd til deg, dessverre. Men problemet med PF, er at paracetamolen kan gi deg medikamentel hodepine etter lengre bruk. Og det er sikkert ikke positivt for deg. Men dette har vel legene også tenkt på. At du blir forstoppet og ender opp med diaré og blodtap er ihvertfall negativt. 

Føler virkelig med deg. 

Anonymkode: 58f56...1a9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...