AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #21 Skrevet 7. mars 2018 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har det slått dere at man kan fabrikkere en del problemstillinger for lettere å få råd som hjelper til å opprettholde en spiseforstyrrelse? Jeg synes det er veldig dumt å svare på slike forespørsler når man ikke vet hva som ligger bak. Dette er en sak for helsepersonell. Anonymkode: 06e4f...6a3 Skal man tro det verste hele tiden? Reseptfri avføringsmiddel må være lov å diskutere. Anonymkode: 67fee...2ea 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #22 Skrevet 7. mars 2018 En kartong kefir på styrten. Anonymkode: 578a7...2fe
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #23 Skrevet 7. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Skal man tro det verste hele tiden? Reseptfri avføringsmiddel må være lov å diskutere. Anonymkode: 67fee...2ea Jeg maner til litt forsiktighet. Det er ikke uvanlig at det ligger helseskadelige agendaer under slike forespørsler (uten at jeg konkluderer i denne saken). Misbruk av laksativa er et stort problem, og man bør derfor være litt kritisk til slike spørsmål. Anonymkode: 06e4f...6a3 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #24 Skrevet 7. mars 2018 Laxsoberal dråper eller Pursennid tabletter. Om du ikke har tatt det før, så kan jeg anbefale å ta det før du legger deg og ikke skal spise mer. Start for all del pent, og hold deg nærme do dagen etter. Ellers så kan du få en ubehagelig opplevelse 😂😂 At noen bruker det som slankemiddel er for meg en gåte, men så får jeg sykt vondt i magen av sånt. Men må dessverre ty til det innimellom da magen min er håpløs, og fiber gir meg total forstoppelse. Anonymkode: b3b50...80b 2
Gjest Bøff Eløff Skrevet 7. mars 2018 #25 Skrevet 7. mars 2018 Laxoberaldråper om kvelden og en Dulcolax til morgenen. Da blir det nok, skal du se.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #26 Skrevet 7. mars 2018 Snakk med folkene på apoteket. Hva som funker best kommer an på hvilke medisiner du har fått som gjør at ting stopper. Selv reseptfrie medisiner skal brukes med forsiktighet i kombinasjon med reseptbelagte. Anonymkode: bccde...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #27 Skrevet 7. mars 2018 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg maner til litt forsiktighet. Det er ikke uvanlig at det ligger helseskadelige agendaer under slike forespørsler (uten at jeg konkluderer i denne saken). Misbruk av laksativa er et stort problem, og man bør derfor være litt kritisk til slike spørsmål. Anonymkode: 06e4f...6a3 Det er ikke noe her som er skadelig. Anonymkode: 67fee...2ea Ryddet for svar til slettet innlegg. Kragebein, mod Endret 7. mars 2018 av Kragebein
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #28 Skrevet 7. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke noe her som er skadelig. Anonymkode: 67fee...2ea Det vet du ikke. Og det er ingen som har stilt ts noen spørsmål som kan utdype situasjonen. Reseptfrie midler kan gjøre stor skade hvis de brukes feil - og ingen vet hva ts skal med informasjonen. Anonymkode: 06e4f...6a3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #29 Skrevet 7. mars 2018 Ts. Gikkpå Tramadol etter en mindre operasjon, og jeg blir ekstremt forstoppet av opiater. Legen sier bare Movicol, og da jeg forklarte at jeg reagerte på den, så fikk jeg høre at det finnes mange andre typer reseptfrie jeg kan prøve. Var derfor jeg spurte. Jeg skal faktisk forsøke meg på svisker før jeg går innom apoteket, det var jo det vi fikk da vi var barn, og herlighet som det funket! Anonymkode: 431e1...b5d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #31 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vet du ikke. Og det er ingen som har stilt ts noen spørsmål som kan utdype situasjonen. Reseptfrie midler kan gjøre stor skade hvis de brukes feil - og ingen vet hva ts skal med informasjonen. Anonymkode: 06e4f...6a3 Nå får du gi deg. Ta har gitt opplysninger om at hun har hatt behandling. Du har ikke rett til å spørre og grave om alt. Anonymkode: 67fee...2ea 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #32 Skrevet 7. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå får du gi deg. Ta har gitt opplysninger om at hun har hatt behandling. Du har ikke rett til å spørre og grave om alt. Anonymkode: 67fee...2ea Ts mener jeg. Ikke ta. Anonymkode: 67fee...2ea
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #33 Skrevet 7. mars 2018 Jeg får forstoppelse av kodein-preparater (pinex forte f. eks.), og det pleier som regel å løsne av seg selv ca dag 4 (med litt intensiv pressing). Om ikke: laktulose, microlax klyster, dulcolax tabletter. Anonymkode: 6f74f...7c2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #34 Skrevet 7. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får forstoppelse av kodein-preparater (pinex forte f. eks.), og det pleier som regel å løsne av seg selv ca dag 4 (med litt intensiv pressing). Om ikke: laktulose, microlax klyster, dulcolax tabletter. Anonymkode: 6f74f...7c2 ts Det er grusomt. Sist gang jeg var så forstoppet, lot jeg det likevel bare gå sin gang uten avføringsmidler. Det endte med en smertefull halvtime på toalettet, hvor jeg fikk en kraftig rift. Det blødde så urovekkende mye, og var så smertefullt hver gang jeg måtte på do, at legen likevel satte meg på avføringsmidler et par dager slik at riften skulle gro Anonymkode: 431e1...b5d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #35 Skrevet 7. mars 2018 ts Jeg har ikke prøvd laktose, men så denne her.: https://www.apotek1.no/produkter/levolac-670mg-ml-mikstur-500ml-126506p Noe å vurdere? Anonymkode: 431e1...b5d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #36 Skrevet 7. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker said: Nå får du gi deg. Ta har gitt opplysninger om at hun har hatt behandling. Du har ikke rett til å spørre og grave om alt. Anonymkode: 67fee...2ea Skal man gi riktig behandling, må man ha korrekt informasjon. Derfor er nettfora dårlig egnet, fordi man ofte må gi ut mye personlig informasjon i offentligheten. Jeg gir meg aldri når det kommer til å sikre personvern og pasienters trygghet, helse og integritet. Jeg påberoper meg ingen rett til å spørre og grave, men sier at forsvarlig behandling betinger informasjon, og derfor bør man ikke poste slikt offentlig. Man har heller ingen kvalitetssikring av de rådene man får. At man "har hatt behandling" er ikke konkret nok til at man kan si noe fornuftig. Derfor bør man henvise til apotek eller lege. Uten at jeg skal beskylde ts for å være uærlig, vet vi heller ikke om motivasjonen for spørsmålet egentlig er f. eks. spiseforstyrrelse eller opiatmisbruk. Ting er ikke svsrt/hvitt, og man kan gjøre mye skade om man tror det er så enkelt som enkelte her skal ha det til. Anonymkode: 06e4f...6a3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #37 Skrevet 7. mars 2018 ts Jeg tar å prøver denne her jeg: https://www.apotek1.no/produkter/levolac-670mg-ml-mikstur-500ml-126506p Anonymkode: 431e1...b5d
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #38 Skrevet 7. mars 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal man gi riktig behandling, må man ha korrekt informasjon. Derfor er nettfora dårlig egnet, fordi man ofte må gi ut mye personlig informasjon i offentligheten. Jeg gir meg aldri når det kommer til å sikre personvern og pasienters trygghet, helse og integritet. Jeg påberoper meg ingen rett til å spørre og grave, men sier at forsvarlig behandling betinger informasjon, og derfor bør man ikke poste slikt offentlig. Man har heller ingen kvalitetssikring av de rådene man får. At man "har hatt behandling" er ikke konkret nok til at man kan si noe fornuftig. Derfor bør man henvise til apotek eller lege. Uten at jeg skal beskylde ts for å være uærlig, vet vi heller ikke om motivasjonen for spørsmålet egentlig er f. eks. spiseforstyrrelse eller opiatmisbruk. Ting er ikke svsrt/hvitt, og man kan gjøre mye skade om man tror det er så enkelt som enkelte her skal ha det til. Anonymkode: 06e4f...6a3 Da synes jeg du skal la være å svare, holde deg unna forum, og internett i det hele tatt. Anonymkode: 67fee...2ea 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #39 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ts Det er grusomt. Sist gang jeg var så forstoppet, lot jeg det likevel bare gå sin gang uten avføringsmidler. Det endte med en smertefull halvtime på toalettet, hvor jeg fikk en kraftig rift. Det blødde så urovekkende mye, og var så smertefullt hver gang jeg måtte på do, at legen likevel satte meg på avføringsmidler et par dager slik at riften skulle gro Anonymkode: 431e1...b5d Ai! Huff da... Ja, jeg gruer meg greit til månedene fremover med kronisk migrene i sommerhalvåret og påfølgende inntak av PF... Tarmen er greit sliten fra ifjor enda Får håpe du finner noe som duger og slipper det verste! Vet at mange bruker laktulose samtidig som de tar den type smertestillende for å "forebygge", så noe å tenke på til en annen gang Anonymkode: 6f74f...7c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå