AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #1 Skrevet 5. mars 2018 Kan noen hjelpe meg?? (Sorry på forhånd for ekle detaljer) Har de siste ukene av og på slitt med TYKK klissete og klumpete litt grønn aktig utflod, klødde litt i begynnelsen men klør ikke nå.. Hadde klamydia så tenkte kanskje det var symptomer på det, tok en antibiotika kur og etter det ga det seg en stund (et par uker) men nå er det tilbake!!! Lurer på om det kan være noe smitsomt som jeg da driver å får igjen av partneren min siden det forsvant men kom tilbake igjen? (Har fast partner) Han merker ingenting men gutter får jo sjeldent symptomer på sånne ting.. jeg er 21 år og har aldri hatt noe sånt, ikke før jeg fikk den partneren jeg har nå, vet ikke om det har noen sammenheng. syns foresten det lukter litt fiske aktig, syns ikke det gjorde det i begynnelsen men gjør det nå. det kommer så mye utflod at jeg faktisk må bruke Ob, hvis ikke fyller trusa seg med denne tykke hvit/grønnlige massen. Hvis jeg stikker en finger opp i skjeden sitter det igjen masse slim og klumper på fingeren min.. det er så lite flytende at det sitter masse oppi skjeden. Syns faktisk det bytter litt på å være hvit og grønn.. eller kanskje jeg er fargeblind jeg vet ikke....... Men ihverfal, jeg er livredd for å gå til lege eller gynekolog med det her, aldri tatt noe sånne sjekker nedentil, også har jeg sosial angst i tillegg, så det skal ganske mye til før jeg tar det steget. Så håpet kanskje noen her kan ha noen ideer om hva det kan være? Har selvfølgelig googlet litt men det virker som jeg har symptomer på masse forskjellig, finner ikke noe som passer konkret.. Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #2 Skrevet 5. mars 2018 Du må til legen med dette. Hvis du er behandlet for clamydia mens partner ikke sjekket eller behandlet seg, blir det ganske fåfengt. Utfloden du har tyder på infeksjon, enten fordi du fortsatt har clamydia eller har fått en annen infeksjon pga antibiotikaen. Anonymkode: 549df...a01 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #3 Skrevet 5. mars 2018 Kan det hende du har sopp? Man kan kjøpe reseptfrie piller på apoteket. Anonymkode: b78b6...e6a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #4 Skrevet 5. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må til legen med dette. Hvis du er behandlet for clamydia mens partner ikke sjekket eller behandlet seg, blir det ganske fåfengt. Utfloden du har tyder på infeksjon, enten fordi du fortsatt har clamydia eller har fått en annen infeksjon pga antibiotikaen. Anonymkode: 549df...a01 Partneren min er også behandlet, glemte å informere om det. Var han som fant ut at vi hadde klamydia og ordnet kur til begge.. men jeg hadde dette før jeg tok antibiotikaene også gikk det over etter antibiotikaene også kom det tilbake igjen, så tror ikke det er noe som kom av antibiotikaene - OP. Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #5 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Partneren min er også behandlet, glemte å informere om det. Var han som fant ut at vi hadde klamydia og ordnet kur til begge.. men jeg hadde dette før jeg tok antibiotikaene også gikk det over etter antibiotikaene også kom det tilbake igjen, så tror ikke det er noe som kom av antibiotikaene - OP. Anonymkode: bbc0b...e1e Herlig type du har som smitter deg med klamydia. Anonymkode: 43ab2...bef 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #6 Skrevet 5. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det hende du har sopp? Man kan kjøpe reseptfrie piller på apoteket. Anonymkode: b78b6...e6a Ja kan vel være det.. er kanskje verdt et forsøk å prøve piller mot sopp og se om det bedrer seg - OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #7 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja kan vel være det.. er kanskje verdt et forsøk å prøve piller mot sopp og se om det bedrer seg - OP Anonymkode: bbc0b...e1e Ikke bruk soppmidler uten at du vet du har sopp. Gå til legen. Det er ikke alltid antibiotikaen virker og du skal sjekkes etter clamydia at du ble frisk. Clamydia er ikke noe å gamble med, fordi man kan bli steril av å ikke få det behandlet. Anonymkode: 549df...a01 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #8 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlig type du har som smitter deg med klamydia. Anonymkode: 43ab2...bef Hørtes kanskje ikke så bra ut men han er ikke en sånn som ligger rundt i det heletatt, og kan godt hende jeg var smittebæreren men vanskelig å si siden ingen av oss hadde sjekket oss etter vårt siste samleie. er Ikke noe fuckboy jeg har funnet meg haha -OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #9 Skrevet 5. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke bruk soppmidler uten at du vet du har sopp. Gå til legen. Det er ikke alltid antibiotikaen virker og du skal sjekkes etter clamydia at du ble frisk. Clamydia er ikke noe å gamble med, fordi man kan bli steril av å ikke få det behandlet. Anonymkode: 549df...a01 Er det farlig å bruke soppmiddel om man ikke har sopp? -OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #10 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det farlig å bruke soppmiddel om man ikke har sopp? -OP Anonymkode: bbc0b...e1e Ikke farlig, bare lite heldig. Det er ikke anbefalt å behandle seg med soppmidler uten at man vet at man har sopp. De som gjør det har typisk hatt sopp før og kjenner symptomene selv. Hvis det er gynekologstolen du er redd for: clamydia kan sjekkes med pinne som du kan ta selv inne på en do, eller på urinprøve. Anonymkode: 549df...a01 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #11 Skrevet 5. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke farlig, bare lite heldig. Det er ikke anbefalt å behandle seg med soppmidler uten at man vet at man har sopp. De som gjør det har typisk hatt sopp før og kjenner symptomene selv. Hvis det er gynekologstolen du er redd for: clamydia kan sjekkes med pinne som du kan ta selv inne på en do, eller på urinprøve. Anonymkode: 549df...a01 Ojaa.. ja stemmer, bare står ikke noe på nettet om at det er normalt å ha de symptomene jeg har nå, når man har klamydia, så tenkte kanskje det kunne være en annen infeksjon. Men jeg kan jo sjekke om jeg ble kvitt klamydiaen eller ikke for å utelukke det - OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #12 Skrevet 5. mars 2018 Grønn utflod og fiske lukt - bv - baktriell vaginose. Såklart kun en lege vil kunne gi deg en faktisk diagnose. Men høres veldig ut som bv. Anonymkode: 25a66...2d3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #13 Skrevet 5. mars 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grønn utflod og fiske lukt - bv - baktriell vaginose. Såklart kun en lege vil kunne gi deg en faktisk diagnose. Men høres veldig ut som bv. Anonymkode: 25a66...2d3 Hmm.. Må man ta en full underlivssjekk for å få en diagnose eller er det mulig å gjøre det på en litt mer diskré måte? Urinprøve eller noe sånt? -OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #14 Skrevet 5. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm.. Må man ta en full underlivssjekk for å få en diagnose eller er det mulig å gjøre det på en litt mer diskré måte? Urinprøve eller noe sånt? -OP Anonymkode: bbc0b...e1e Tror du må opp i Stolen for den Anonymkode: 549df...a01 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #15 Skrevet 5. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmm.. Må man ta en full underlivssjekk for å få en diagnose eller er det mulig å gjøre det på en litt mer diskré måte? Urinprøve eller noe sånt? -OP Anonymkode: bbc0b...e1e Min lege tok meg kun på mine ord 😅😅 ga meg antibiotika piller (eller penicilin...🤔🤔) fikk nå uansett en ganske kraftig soppinfeksjon som gave av den behandlingen 😅 De på apoteket anbefalet ved kjøpet av medisinen å ta me en sopp kur i tillegg (som fås uten resept), da de fleste vil få sopp infeksjon av behandlingen. Men du må til legne uansett. Jeg synes personlig legen burde sjekke før h*n skriver ut noe da, men de er jo litt ulike disse her legene da 😂 Anonymkode: 25a66...2d3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #16 Skrevet 5. mars 2018 Takk for tips, kanskje jeg kan prøve meg uten at han må sjekke meg nedentil da😂 de burde vel egentlig sjekke ja, men jeg blir overlykkelig om jeg slipper haha😅 -OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #17 Skrevet 5. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min lege tok meg kun på mine ord 😅😅 ga meg antibiotika piller (eller penicilin...🤔🤔) fikk nå uansett en ganske kraftig soppinfeksjon som gave av den behandlingen 😅 De på apoteket anbefalet ved kjøpet av medisinen å ta me en sopp kur i tillegg (som fås uten resept), da de fleste vil få sopp infeksjon av behandlingen. Men du må til legne uansett. Jeg synes personlig legen burde sjekke før h*n skriver ut noe da, men de er jo litt ulike disse her legene da 😂 Anonymkode: 25a66...2d3 Takk for tips, kanskje jeg kan prøve meg uten at han må sjekke meg nedentil da😂 de burde vel egentlig sjekke ja, men jeg blir overlykkelig om jeg slipper haha😅 -OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #18 Skrevet 5. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for tips, kanskje jeg kan prøve meg uten at han må sjekke meg nedentil da😂 de burde vel egentlig sjekke ja, men jeg blir overlykkelig om jeg slipper haha😅 -OP Anonymkode: bbc0b...e1e Fargen og lukta er veldig typisk bv, så godt mulig du kun trenger å si det, så sendes en recept avgårde til apoteket altså. Men det er jo ikke alltid at "KG legene" har riktig da 😅 Så i medisinske tilfeller er det absolutt alltid lurt å forhøre seg med legepersonell først. Min mor som arbeider hos en gyn. har flere ganger kommentert på akkurat bv tilfeller (at det er ganske typisk liksom). Og veldig vanlig å få en gang i livet om jeg har sjønt det, samme som sopp. Sånt skjer bare liksom av og til Men bare å ta turen imorgen å få deg noe piller, tror jeg husker at det er vagitorie piller (men litt usikker, kan ende jeg blander med sopp middelet... eller var begge vagitorie piller ... 🤔) . Avsolutt greit å spørre en lege ja 😂 Blir fort usikker på ting. Men er nå et tips på hva det kan være 👍🏻👍🏻 Anonymkode: 25a66...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #19 Skrevet 5. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fargen og lukta er veldig typisk bv, så godt mulig du kun trenger å si det, så sendes en recept avgårde til apoteket altså. Men det er jo ikke alltid at "KG legene" har riktig da 😅 Så i medisinske tilfeller er det absolutt alltid lurt å forhøre seg med legepersonell først. Min mor som arbeider hos en gyn. har flere ganger kommentert på akkurat bv tilfeller (at det er ganske typisk liksom). Og veldig vanlig å få en gang i livet om jeg har sjønt det, samme som sopp. Sånt skjer bare liksom av og til Men bare å ta turen imorgen å få deg noe piller, tror jeg husker at det er vagitorie piller (men litt usikker, kan ende jeg blander med sopp middelet... eller var begge vagitorie piller ... 🤔) . Avsolutt greit å spørre en lege ja 😂 Blir fort usikker på ting. Men er nå et tips på hva det kan være 👍🏻👍🏻 Anonymkode: 25a66...2d3 Tusen takk for hjelpen, da skal jeg prøve å forklare til legen og håpe på at jeg slipper sjekk😄 men er det smittsomt eller er det bare noe man får? Hvis det er bv jeg har, må partneren min også sjekke seg da/ ta kur? Eller er dette noe bare jenter kan få 🤔 har ikke så mye kunnskap om sånne ting😂 -OP Anonymkode: bbc0b...e1e
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #20 Skrevet 5. mars 2018 Litt usikker på smittsomhet... men det kommer av ubalanse i bakteriefloraen og ph og noe greier. Kan gjerne oppstå i dem som er sexuelt aktiv (sæd har jo en annen ph og slikt...) vil tro legen evt. vil anbefale om partneren din bør behabdles også aner ikke om menn kan bli påvirket Det er noe som bare kan skje. Alle, sex trenger ikke være i bilder, tror f.eks mye bading om sommeren kan gjøre en utsatt... usikker, finnes sikker mye på google å lese om det veldig vanlig som sagt Anonymkode: 25a66...2d3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå