Gå til innhold

Heimebane


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 26.3.2019 den 21.01, NordicViking skrev:

Ifølge IMDB er Johan Fasting, Christian A. Owe og Linn-Jeanethe Kyed oppgitt som manusforfattere i sesong 1.

I sesong 2 er H.M. Hvattum, Sofia L. Lund, Harald Mæle jr. og Johanna M. Pyykkö - i tillegg til Fasting og Owe - oppgitt som manusforfattere. Det har tydeligvis vært noen endringer når det gjelder manusforfattere.

 

Det har vært et stort feilgrep. Henger meg på såpeopera. Og altfor mange skuespillere og karakterer som ikke burde vært der. Nesten så jeg tviler på det blir noe sesong 3 av det her...

Anonymkode: d7371...b71

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har vært et stort feilgrep. Henger meg på såpeopera. Og altfor mange skuespillere og karakterer som ikke burde vært der. Nesten så jeg tviler på det blir noe sesong 3 av det her...

Anonymkode: d7371...b71

Må legge til at jeg nettopp har sett episoden "Jævla Ålesund" som ligger på appen nå.

Anonymkode: d7371...b71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer Peder å overtale søsteren om at det er Espen som bør og ikke han selv? Litt creepy type, han der.

Blir i overkant engasjert i denne serien kjenner jeg 🙈

En episode igjen. Er det slutt da eller bygger det opp til en sesong til. Hva tror der?

Anonymkode: 14292...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/24/2019 at 12:01 PM, AnonymBruker said:

Feministisk politisk korrekt bullshit!                

Alle mannfolk er liksom dumme og slemme hele tiden, og forsøker å holde alle andre nede. Samtidig som den "sterke kvinnen" alltid veit best til enhver tid, og er den store helten.                                            

Anonymkode: 85d8e...79a

Dette beskriver de aller fleste mannlige helter i filmer og serier gjennom de siste tiårene

Anonymkode: e695d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men løy de for  ham som operte, og hvorfor? De vant jo ikke? 😕

Anonymkode: 8fdec...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men løy de for  ham som operte, og hvorfor? De vant jo ikke? 😕

Anonymkode: 8fdec...942

Han fikk en så alvorlig skade, at han aldri kommer tilbake som spiller for Varg. Tror ikke Mons var klar over det selv. De ville nok ikke ta fra han det lille øyeblikket med glede.

Anonymkode: 14292...dd5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir jo bare verre og verre! Synes det har blitt en parodi! Mangler fullstendig en rød tråd gjennom sesong 2.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men løy de for  ham som operte, og hvorfor? De vant jo ikke? 😕

Anonymkode: 8fdec...942

Jo, de vant.

Anonymkode: 670be...35a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men løy de for  ham som operte, og hvorfor? De vant jo ikke? 😕

Anonymkode: 8fdec...942

Vi fikk vel ikke vite at de tapte? Så da må vi jo gå ut ifra at de vant. Det er jo uansett trist at Mons ikke får være med på cupfinalen.

Anonymkode: 2ff07...ae4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som spilte Hestenes (Ålesund)... Sikle 😛🤪

Anonymkode: ecc02...a09

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk en så alvorlig skade, at han aldri kommer tilbake som spiller for Varg. Tror ikke Mons var klar over det selv. De ville nok ikke ta fra han det lille øyeblikket med glede. 

Anonymkode: 14292...dd5

Mons forsto veldig godt at han var ferdig.

Han sa jo til han sykepleieren at det ikke var noen vits å fly inn moren hans for hun forsto ikke greiene.
Sykepleieren spurte om hva det var moren ikke forsto. Da svarte Mons ett eller annet ala "At det er over for meg nå".

Ellers viste de jo ikke resultatet av kampen, så vi må vel bare gå ut fra at de vant. Ingen vits å lyve om det. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer en del ting i den serien som jeg syns er skikkelig virkelighetsfjerne og merkelige....

Som for eksempel i går når spillerne blir sure på Helena for at hun ikke dro på sykehuset med Mons før kampen var over. Ville NOEN trener i eliteserien dratt fra laget sitt for å bli m en som knakk benet på sykehuset? Ville det ikke være naturlig at en eller annen oppmann/materialforvalter/hjelpetrener ble med - om noen skulle med? Nei i serien sitter liksom voksne folk og kjefter på Helena på at hun ikke dro?!

Samme med en tidligere episode når spillerne begynner å diskutere med dgalig leder i klubben (Espen...han er vel daglig leder?) om lønningene sine. Om at "hæ får han mer enn meg?!" osv osv. er ikke det helt normalt at ikke alle tjener akkurat det samme på ett forballag? Hørtes ut som en diskusjon blant søsken om at den ene får mer ukelønn enn den andre og det er "urettferdig" ….

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, tirben skrev:

Dette blir jo bare verre og verre! Synes det har blitt en parodi! Mangler fullstendig en rød tråd gjennom sesong 2.

Ja, kveldens episode var helt uforståelig.  Virke som det er en gjeng med "kunstnerisk superintellektuelle"  som har tatt over for manusforfatter/regissør.  

Anonymkode: 32837...9c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, NullHull skrev:

De recap'ene der er bare helt hysteriske 😄

Jaaaaa 😂😁

Anonymkode: ecc02...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.4.2019 den 9.15, AnonymBruker skrev:

Noe av det morsomste jeg har lest; 

https://www.dagbladet.no/kultur/vi-har-aldri-sett-noe-liknende-pa-norsk-tv/7093183

Ler fortsatt 🤣

Anonymkode: ecc02...a09

 

Er enig i mye av det som skrives her. Episode 7 var kanskje den beste så langt denne sesongen.

Sakset fra artikkelen: "Vi er ved sakens kjerne, folkens. De av dere som har følt frustrasjon over at «Heimebane» sesong 2 har manglet retning og nerve sammenliknet med første sesong trenger ikke se lenger enn til denne scenen (der Eivind kritiserer Helena for 'hva hun har gjort med dette stedet').

Der første sesong handlet om å klamre seg til dekk for å overleve, er sesong 2 en annen form for eksistensiell kamp. En kamp om hvem Varg og Helena skal være. En ikke så rent uviktig eller fengende kamp, det heller, drister jeg meg til å påstå, om enn kanskje ikke like sexy som kampen for å overleve.

Vi fikk forvarselet tidlig i sesongen, i form av diskusjonen om hva som var Vargs verdier. Espen har fortsatt å være klubbens moralske kompass, mens Helena nå har mistet gangsynet fullstendig. I en fanatisk tro på at hun gjør det hun gjør for klubbens beste, for at den skal overleve, har hun i stedet støtt alt og alle vekk fra seg, og står igjen som en paranoid, bitter og hevngjerrig skikkelse, som er i ferd med å ta livet av det hun sverget å beskytte."

.....

Og her er essensen i det hele: Makten korrumperer verdisynet ditt, og selvberettigelse gjør deg i stand til å legitimere hva som helst, i en høyere saks tjeneste.

Så spørs det hva som skjer i siste episode. Vil Helena se lyset og klare å redde Vargs sjel?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NordicViking skrev:

 

Er enig i mye av det som skrives her. Episode 7 var kanskje den beste så langt denne sesongen.

Sakset fra artikkelen: "Vi er ved sakens kjerne, folkens. De av dere som har følt frustrasjon over at «Heimebane» sesong 2 har manglet retning og nerve sammenliknet med første sesong trenger ikke se lenger enn til denne scenen (der Eivind kritiserer Helena for 'hva hun har gjort med dette stedet').

Der første sesong handlet om å klamre seg til dekk for å overleve, er sesong 2 en annen form for eksistensiell kamp. En kamp om hvem Varg og Helena skal være. En ikke så rent uviktig eller fengende kamp, det heller, drister jeg meg til å påstå, om enn kanskje ikke like sexy som kampen for å overleve.

Vi fikk forvarselet tidlig i sesongen, i form av diskusjonen om hva som var Vargs verdier. Espen har fortsatt å være klubbens moralske kompass, mens Helena nå har mistet gangsynet fullstendig. I en fanatisk tro på at hun gjør det hun gjør for klubbens beste, for at den skal overleve, har hun i stedet støtt alt og alle vekk fra seg, og står igjen som en paranoid, bitter og hevngjerrig skikkelse, som er i ferd med å ta livet av det hun sverget å beskytte."

.....

Og her er essensen i det hele: Makten korrumperer verdisynet ditt, og selvberettigelse gjør deg i stand til å legitimere hva som helst, i en høyere saks tjeneste.

Så spørs det hva som skjer i siste episode. Vil Helena se lyset og klare å redde Vargs sjel?

👍🏻🙌🏻

Anonymkode: ecc02...a09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har blitt en slags absurd blanding av feelgood og skrekkfilm, jeg vet ikke hva jeg ser på lenger. Faktisk ganske ekkelt.

Anonymkode: 674d4...001

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har blitt en slags absurd blanding av feelgood og skrekkfilm, jeg vet ikke hva jeg ser på lenger. Faktisk ganske ekkelt.

Anonymkode: 674d4...001

Ææh, glad jeg ikke gadd å se mer enn første episode av sesong 2. 

Sesong 1 var virkelig bra. Men hva ville de med sesong 2? Av det lille jeg så i første episode og av det jeg har lest her skjønner jeg ikke poenget med denne sesongen. 

Anonymkode: 022f6...55a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...