AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #21 Skrevet 3. mars 2018 Det jeg egentlig spør om er hvordan jeg setter opp håret slik at det forsvinner totalt fra rygg, skuldre og ansikt på en superrask måte. TS Anonymkode: 43300...938
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #22 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det jeg egentlig spør om er hvordan jeg setter opp håret slik at det forsvinner totalt fra rygg, skuldre og ansikt på en superrask måte. TS Anonymkode: 43300...938 hestehale som du ikke drar helt igjennom strikken. Anonymkode: eede2...d6a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #23 Skrevet 3. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker said: hestehale som du ikke drar helt igjennom strikken. Anonymkode: eede2...d6a Det er det jeg gjør til det blir for langt, og så får jeg problemer. TS Anonymkode: 43300...938
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #24 Skrevet 3. mars 2018 Hvor langt er håret ditt da? Jeg har superlangt hår og bruker å sette det opp mye i hårknuten/bun. Enten at jeg fletter først eller bare bruker en snurreteknikk. Selve knuten fester jeg med 1-3 lange hårnåler (eller spisepinner som gubben sier..). Snurreteknikken er raskest, oppsatt hår på 10 sekunder. Smale håret og hold som om du skal lage en hestehale med den ene hånden. Med den andre tvinner du lengden (begynn øverst) og når den begynner å snurre rundt seg selv legger du den rundt basen som en taukveil/snurrer den rundt. Enden drar jeg under og ankrer håret med. Jeg fester med hårnålene, pass på at du får med hår både fra hårkveilen og hodebunnen når du skyver den igjennom. Det krever litt øvelse å få til men når man skjønner greia, er det superlett. Lue løser jeg ved å ha en litt baggy lue som dekker hårknuten. Ellers er brede pannebånd gode å ha. Det finnes også egne hestehaleluer, men det gidder jeg ikke... Jeg går egentlig alltid med oppsatt hår ut. Håret mitt blir så tørt i kulde, det er bedre når det er dekket av lue. Anonymkode: 19177...2ec 1
Ginavn Skrevet 3. mars 2018 #26 Skrevet 3. mars 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du ikke hestehalen tilbake i ansiktet om du bøyer deg ned? Jeg har selvsagt prøvd hestehale men det funker ikke for meg. TS Anonymkode: 43300...938 Lag knute, da? Trenger ikke være vakkert, og jeg ser sikkert ut som en dass med knute. Eventuelt halvveis hestehale/knute, for da får du selvfølgelig kortere løst hår. Jeg har hår nesten ned til korsryggen, men sliter faktisk med kortere hår som er for korte til å bli med i strikken og da havner det i ansiktet. PLAGSOMT. Ellers vasker jeg og føner håret hver dag, på kvelden. Føninga gir volum, som jeg liker Nå i vinterkulda har jeg foretrukket håret i hestehale, for å få det vekk fra ansiktet og glidelåsen (er ikke plass til hår der, den skal nemlig spise jakkestoffet). Hvis jeg skal gjøre husarbeid foretrekker jeg også å ha håret i hestehale fordi jeg vil ikke at det skal komme borti f. eks dassen når jeg vasker den
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #27 Skrevet 3. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor langt er håret ditt da? Jeg har superlangt hår og bruker å sette det opp mye i hårknuten/bun. Enten at jeg fletter først eller bare bruker en snurreteknikk. Selve knuten fester jeg med 1-3 lange hårnåler (eller spisepinner som gubben sier..). Snurreteknikken er raskest, oppsatt hår på 10 sekunder. Smale håret og hold som om du skal lage en hestehale med den ene hånden. Med den andre tvinner du lengden (begynn øverst) og når den begynner å snurre rundt seg selv legger du den rundt basen som en taukveil/snurrer den rundt. Enden drar jeg under og ankrer håret med. Jeg fester med hårnålene, pass på at du får med hår både fra hårkveilen og hodebunnen når du skyver den igjennom. Det krever litt øvelse å få til men når man skjønner greia, er det superlett. Lue løser jeg ved å ha en litt baggy lue som dekker hårknuten. Ellers er brede pannebånd gode å ha. Det finnes også egne hestehaleluer, men det gidder jeg ikke... Jeg går egentlig alltid med oppsatt hår ut. Håret mitt blir så tørt i kulde, det er bedre når det er dekket av lue. Anonymkode: 19177...2ec Takk! Det er en slik teknikk jeg ønsker å lære, og det er jo håp når du sier det er superlett når man først har lært det. Er hårnålene bare pinner? Smart med baggy lue også, det har jeg ikke. Må få meg en skjønner jeg. Håret mitt går ned til brystene nå og er akkurat iferd med å bli for langt til at jeg kan sette det raskt opp ved å dra det halveis gjennom strikken. Jeg pleir å få krupp og klippe det nå, men skal prøve å holde ut så jeg får det lenger. Anonymkode: 43300...938
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #28 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk! Det er en slik teknikk jeg ønsker å lære, og det er jo håp når du sier det er superlett når man først har lært det. Er hårnålene bare pinner? Smart med baggy lue også, det har jeg ikke. Må få meg en skjønner jeg. Håret mitt går ned til brystene nå og er akkurat iferd med å bli for langt til at jeg kan sette det raskt opp ved å dra det halveis gjennom strikken. Jeg pleir å få krupp og klippe det nå, men skal prøve å holde ut så jeg får det lenger. Anonymkode: 43300...938 Tja, du kan sikkert bruke spisepinner bare for å prøve, men jeg anbefaler å pusse de lett (hvis det er den ubehandla billigtypen) så de ikke fliser seg i håret. Veldig glatte pinner kan være vanskelige å få til å sitte godt. Jeg har pinner for hår, de er veldig jevne og fine, men ikke superglatte. Håret ditt er ikke superlangt, så du må nok øve litt og prøve deg frem. Håret ditt er kanskje enda litt kort til å lage en god knute. Jo tjukke hår, desto lengre må det være for å få det til, dessverre. Det finnes dog mye gode hårklipper for å holde håret på plass, så du kan jo prøve. Anonymkode: 19177...2ec
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #29 Skrevet 3. mars 2018 https://www.ficcare.com Slike som disse er veldig gode. Anonymkode: 19177...2ec
MissPierce Skrevet 3. mars 2018 #30 Skrevet 3. mars 2018 Gjør som Ab 2ec her. Hater å ha håret løst under lue, og sammen med skjert blir det håpløst. Så bruke mest pannebånd. Har tykt hår, så lua sklir bare opp😂
Lill3My Skrevet 3. mars 2018 #31 Skrevet 3. mars 2018 Nå når det er såpass kaldt går jeg ofte med lue og da synes jeg en lang flette fungerer veldig fint =) evt en "høy"/sporty flettet hestehale med strikk både oppe og nede =) 1
s0la Skrevet 3. mars 2018 #32 Skrevet 3. mars 2018 French braid, vanlig flette, høy hestehale, lav hestehale, halve håret i strikk. Det er det jeg gjør hvis det ikke henger ned 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #33 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får du ikke hestehalen tilbake i ansiktet om du bøyer deg ned? Jeg har selvsagt prøvd hestehale men det funker ikke for meg. TS Anonymkode: 43300...938 Jo den detter fremover, men det plager meg ikke så mye. Noen ganger så fletter jeg hestehalen og da plager den meg enda mindre. Eller jeg drar hesthalen bare en halv gang gjennom strikken slik at den blir en slags bun. Da detter den ikke i ansiktet når man bøyer seg. Anonymkode: 34944...bc7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. mars 2018 #34 Skrevet 4. mars 2018 Flette synes jeg er veldig praktisk. Både med tanke på lue, og fordi håret ikke blir flokete av det. Når jeg har håret løst eller i hestehale, blir det ofte flokete, spesielt om vinteren når jeg går med skjerf og tykke gensere som floker til håret. Tar under et halvt minutt å flette håret... Da er alt hår borte fra ansiktet og håret holder seg glatt.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #35 Skrevet 4. mars 2018 Drar håret ca 5 cm gjennom strikken som om jeg skulle lage en hestehale, snurrer den lange løse enden rundt håret som er dratt gjennom og fester enden i strikken. Bruker maks fem sekunder på det. Anonymkode: 68def...cce
Wonders Skrevet 5. mars 2018 #36 Skrevet 5. mars 2018 (endret) Få det inn med t-skje. Må bare si at jeg ikke kan bruke små hårnåler på mitt, men en fin strikk over hele etterpå. Denne er fin. Bestem selv om du vil brue en ren ny sokk eller sånn sirkel fra butikken. Endret 5. mars 2018 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #37 Skrevet 5. mars 2018 Jeg har lært en måte å sette opp håret raskt uten å bruke strikk, som fungerer greit til å få håret unna raskt. Man samler håret, lager en løkke og surer resten av håret rundt løkka til det danner en dott. Så lirker man løkka over dotten for å holde alt på plass. Det finnes en video et sted på nettet. Anonymkode: c69c2...e5d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #38 Skrevet 20. mars 2018 Hahaa! Nå kan jeg det! Jeg lagde først den første her med strikk og nåler, og nå kan jeg lage den uten strikk også, bare med vanlige hårnåler. Går med den hele dagen og putter den bare inn i luen, langt hår er ingen sak lenger Anonymkode: 43300...938
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #39 Skrevet 20. mars 2018 On 3/5/2018 at 9:02 PM, AnonymBruker said: Jeg har lært en måte å sette opp håret raskt uten å bruke strikk, som fungerer greit til å få håret unna raskt. Man samler håret, lager en løkke og surer resten av håret rundt løkka til det danner en dott. Så lirker man løkka over dotten for å holde alt på plass. Det finnes en video et sted på nettet. Anonymkode: c69c2...e5d Her er en som ligner. Dette er ren magi, men jeg trenger lengre hår for å få den til: Anonymkode: 43300...938
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #40 Skrevet 20. mars 2018 En til, kanskje denne du mente: Anonymkode: 43300...938
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå