AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #41 Skrevet 4. mars 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bipolar type 1 eller 2? Jeg er bipolar 2. Har høy sexlyst, hender seg jeg sover dårlig og sovner sent fordi hjernen min aldri skrur seg av. Men desto viktigere er det for meg å ha faste rammer og rutiner. Etter en festival eller sykdomsperiode med varierende søvn kan søvnmønsteret mitt være på trynet i to uker etterpå. Men jeg er stabil takket være medisiner. Har utrolig få episoder hvor jeg blir depressiv, da tar jeg lett til tårene og tror at samboer feks ikke elsker meg mer (bare tull så klart men der og da tar følelsene over for logikken). Kan plutselig være «høyt oppe» å bli fryktelig rastløs. Jeg ser når disse periodene kommer, så jeg blir ikke lenger rivd med slik som før jeg fikk diagnosen. Men mye av det du skriver kan være personlighets relatert. Slik som at han virker uinteressert og «av og på», vanskelig å lage avtaler med osv. Det er en ganske omfattende sykdom. Absolutt alle med bipolar lidelse er forskjellig og har forskjellige symptomer. Noen er ekstreme og noen skulle man ikke tro hadde sykdommen hadde det ikke vært for noen episoder. Samboer har fått mye info fra meg om sykdommen (mens vi datet) og avventer rett og slett når jeg har en dårlig periode. Jeg kan gråte/kjefte fordi jeg har tatt noe ille opp, da diskuterer han ikke men lar det gå inn det ene øret og ut det andre, gråter jeg så holder han bare rundt meg uten å si noe. De episodene er det få av og de går over fort, men han takler de helt fint. Anonymkode: 59d41...807 💗💗💗💗👍 Anonymkode: 8cc11...40f
aiba Skrevet 4. mars 2018 #42 Skrevet 4. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Å hva slags medisiner har evnen til å fjerne tanker man har om jeg tørr spørre? Anonymkode: 59d41...807 Litium!
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #43 Skrevet 4. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det nok ikke bipolaren som ødelegger. Anonymkode: b5e4a...918 Svært enig i vurderingene dine i parentes. Anonymkode: 66ba6...51a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #44 Skrevet 4. mars 2018 On 3/2/2018 at 9:45 PM, AnonymBruker said: Hei. Jeg dater en mann som har diagnosen mild Bipolar... Noen som har erfaring med dette? Jeg syns det er vanskelig å se hva som kan være diagnoserelatert og hva som er vanlig i en datingfase eller hva som er han.. Men jeg legger jo merke til at han kan være - egosentrisk, stiller få spm tilbake om meg når vi prater - forsvinner i sin egen verden - stort sex- behov - ambivalens i forhold til meg, veldig på og veldig av — vanskelig å lage avtaler med - han sover tidvis ganske dårlig om natten Hva ville dere tenkt om daten fortalte at han er mild Bipolar,? Anonymkode: 3839b...e98 Trekkene du lister opp her har ingenting les bipolar lidelse å gjøre, med unntak av at mange KAN ha stor sexlyst (men det kan da hvem som helst) og å være vanskelig å lage avtaler med (men igjen, det kan gjelde absolutt hvem som helst, bipolar eller ei). Han høres dog ut som en dritt. 18 hours ago, AnonymBruker said: Hvis han sover lite er han mest sannsynlig hypoman, og også hvis han har stor sexlyst. Du må vite at bipolare ofte er utro i sånne faser, fordi sexlysten er så stor at man ikke skiller på hvem man har sex med. Og etter hypomanien kommer alltid nedturen. Så vær forsiktig, og vær sikker på at han får behandling. Anonymkode: cde90...45e Nei vi er ikke OFTE det. Klarer ikke å skille på hvem man har sex med, tror du vi er helt hjernedøde eller? Anonymkode: e33ad...b40 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #45 Skrevet 4. mars 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det når han ikke har det bra eller er høyt oppe at interessen for deg forsvinner? Anonymkode: a5501...79c Når han ikke har det bra Anonymkode: 3839b...e98
Gjest making.a.mess Skrevet 4. mars 2018 #46 Skrevet 4. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Å hva slags medisiner har evnen til å fjerne tanker man har om jeg tørr spørre? Anonymkode: 59d41...807 Antipsykotikum.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #47 Skrevet 4. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Når han ikke har det bra Anonymkode: 3839b...e98 Sånn er jeg også mot min partner. Delvis fordi jeg har altfor mye å tenke på og prøver å holde hode over vann, og delvis for å ikke være til bry og ødelegge relasjonen. Kan du ikke bare spørre han om hvorfor? Anonymkode: a5501...79c 1
Gjest Frøkenskog Skrevet 4. mars 2018 #48 Skrevet 4. mars 2018 Var sammen med en fyr som var bipolar 2. Et råd: LØP! ! Jeg skjønte ikke hvor mye jeg hadde gitt av meg selv før det var slutt, og jeg kunne tenke tilbake på forholdet. Det er en selvdestruktiv sykdom som sliter på de rundt. Jeg tror folk med bipolar lidelse har nok med seg selv, men de ser det ofte ikke selv. Så brutalt, men sant! Jeg tror de fleste er enig.
aiba Skrevet 4. mars 2018 #49 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, Frøkenskog skrev: Var sammen med en fyr som var bipolar 2. Et råd: LØP! ! Jeg skjønte ikke hvor mye jeg hadde gitt av meg selv før det var slutt, og jeg kunne tenke tilbake på forholdet. Det er en selvdestruktiv sykdom som sliter på de rundt. Jeg tror folk med bipolar lidelse har nok med seg selv, men de ser det ofte ikke selv. Så brutalt, men sant! Jeg tror de fleste er enig. Hva med oss bipolare som fungerer normalt med medisiner? Tror ikke noen av mine ekser sier LØP! Men du liker å dømme alle etter EN du har kjent? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #50 Skrevet 4. mars 2018 5 minutter siden, Frøkenskog skrev: Var sammen med en fyr som var bipolar 2. Et råd: LØP! ! Jeg skjønte ikke hvor mye jeg hadde gitt av meg selv før det var slutt, og jeg kunne tenke tilbake på forholdet. Det er en selvdestruktiv sykdom som sliter på de rundt. Jeg tror folk med bipolar lidelse har nok med seg selv, men de ser det ofte ikke selv. Så brutalt, men sant! Jeg tror de fleste er enig. Så bra at ikke alle er like da jeg går på medisiner. Å mitt forige forhold tok ikke slutt på grunn av sykdommen, vi er til og med venner den dag i dag. Å min nåværende samboer plages heller ikke av det fordi jeg ikke har store svingninger. Du veit faktisk ikke hvordan alle er bare fordi du har vært sammen med EN. Anonymkode: 59d41...807 2
aiba Skrevet 4. mars 2018 #51 Skrevet 4. mars 2018 Synes det er stygt hvordan vi skal bli dømt til å være noen jævla undermennesker folk bør holde seg unna pga diagnosen bipolar! Sykt at sånt ikke blir moderert bort.
aiba Skrevet 4. mars 2018 #52 Skrevet 4. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så bra at ikke alle er like da jeg går på medisiner. Å mitt forige forhold tok ikke slutt på grunn av sykdommen, vi er til og med venner den dag i dag. Å min nåværende samboer plages heller ikke av det fordi jeg ikke har store svingninger. Du veit faktisk ikke hvordan alle er bare fordi du har vært sammen med EN. Anonymkode: 59d41...807 Jeg er også venner med eksen, sykdommen merket han aldri noe til, jeg tok litium
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #53 Skrevet 4. mars 2018 32 minutter siden, Frøkenskog skrev: Var sammen med en fyr som var bipolar 2. Et råd: LØP! ! Jeg skjønte ikke hvor mye jeg hadde gitt av meg selv før det var slutt, og jeg kunne tenke tilbake på forholdet. Det er en selvdestruktiv sykdom som sliter på de rundt. Jeg tror folk med bipolar lidelse har nok med seg selv, men de ser det ofte ikke selv. Så brutalt, men sant! Jeg tror de fleste er enig. Hvordan artet det seg da? Anonymkode: 3839b...e98
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #54 Skrevet 5. mars 2018 14 hours ago, Frøkenskog said: Var sammen med en fyr som var bipolar 2. Et råd: LØP! ! Jeg skjønte ikke hvor mye jeg hadde gitt av meg selv før det var slutt, og jeg kunne tenke tilbake på forholdet. Det er en selvdestruktiv sykdom som sliter på de rundt. Jeg tror folk med bipolar lidelse har nok med seg selv, men de ser det ofte ikke selv. Så brutalt, men sant! Jeg tror de fleste er enig. Jeg er verken destruktiv eller selvdestruktiv. Det finnes utrolig mange oppegående individer på medisiner. Anonymkode: e33ad...b40
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2018 #55 Skrevet 5. mars 2018 Har han forklart hvorfor han er av og på og er vanskelig å avtale med? At det skyldes at han har dårlige perioder? Jeg synes det er skikkelig drittsekkoppførsel, så jeg hadde væt avhengig av det om jeg skulle fortsatt datingen. Anonymkode: 3d571...3cf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå