AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #21 Skrevet 3. mars 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du ha et dramatisk liv med store høyder og dype kriser så kjør på. Anonymkode: 7d0de...9df Nå er du litt vel dømmende og drar alle under samme kam syns jeg. Alle er faktisk ikke like og er like mye opp og ned. Anonymkode: 59d41...807 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #22 Skrevet 3. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil du ha et dramatisk liv med store høyder og dype kriser så kjør på. Anonymkode: 7d0de...9df Jeg er bipolar 2, og med medisiner er jeg som alle andre, folk flest går ikke rundt med samme humør til enhver tid heller. Anonymkode: 79a16...bea 5
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #23 Skrevet 3. mars 2018 Så lenge han får hjelp for sykdommen hos fagpersoner, så hadde det ikke vært en deal breaker for meg. Men han hadde måtte jobbet med problemene og tatt i mot hjelp. Det høres ikke ut som han du er sammen med har mye hjelp, og da ville jeg holdt meg unna. Jeg er utrolig glad i mamma, men er også glad for at jeg ikke må være med henne hver eneste dag. Mamma er bipolar og det er ikke bestandig sykdommen gjør det enkelt for oss som er glad i henne. Men det er blitt mye bedre når hun fikk en diagnose og har medisin som fungerer. Nå har hun sluttet på en medisin som fungerer veldig godt, men som gjorde henne tjukk. Så nå er hun ikke så lett å leve med. Hun har også en tendens til å skylde på sykdommen når hun oppfører seg dårlig, selv om sykdommen er skyld i masse så er det ikke alltid den som har skylden. Så ikke la deg manipulere. Anonymkode: 65706...791
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #24 Skrevet 3. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men han er jo bare mild Bipolar da.. Er det forsatt så mye opp og ned da? Trodde det var en mildere versjon.. Men ja, etter bare tre mnd har det jo vært en del tull allerede syns jeg, han tar meg veldig for gitt. Anonymkode: 3839b...e98 Det er igenting som heter «mild bipolar» i fagspråket. Enten så er man bipolar eller så er man det ikke. Men hvor mange symptomer man har varierer. at han tar deg for gitt og virker lite interessert etter så kort tid hadde jeg ikke orket. Anonymkode: 59d41...807 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #25 Skrevet 3. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg dater en mann som har diagnosen mild Bipolar... Noen som har erfaring med dette? Jeg syns det er vanskelig å se hva som kan være diagnoserelatert og hva som er vanlig i en datingfase eller hva som er han.. Men jeg legger jo merke til at han kan være - egosentrisk, stiller få spm tilbake om meg når vi prater (ikke symptom på bipolar) - forsvinner i sin egen verden (ikke symptom på bipolar) - stort sex- behov (kun symptom på bipolar i en hypomani) - ambivalens i forhold til meg, veldig på og veldig av (ikke symptom på bipolar, dette er mer BPD-symptom) — vanskelig å lage avtaler med (ikke symptom på bipolar) - han sover tidvis ganske dårlig om natten Hva ville dere tenkt om daten fortalte at han er mild Bipolar,? Anonymkode: 3839b...e98 Her er det nok ikke bipolaren som ødelegger. Anonymkode: b5e4a...918 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #26 Skrevet 3. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det nok ikke bipolaren som ødelegger. Anonymkode: b5e4a...918 Det samme tenker jeg. Anonymkode: 59d41...807 1
aiba Skrevet 3. mars 2018 #27 Skrevet 3. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville holdt meg unna. Det er noe som aldri forsvinner men som kan fungere i perioder men igjen fungere svært dårlig i andre perioder. Jeg ville aldri fått barn med en slik, unner ingen små det. Anonymkode: 97968...96c Moren min var bipolar, og den som var der for meg gjennom hele oppveksten i motsetning til min friske far 1
aiba Skrevet 3. mars 2018 #28 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil du ha et dramatisk liv med store høyder og dype kriser så kjør på. Anonymkode: 7d0de...9df Lite drama i mitt liv...
aiba Skrevet 3. mars 2018 #29 Skrevet 3. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er bipolar 2, og med medisiner er jeg som alle andre, folk flest går ikke rundt med samme humør til enhver tid heller. Anonymkode: 79a16...bea Jeg har bipolar 1 og er så frisk at tidligere venninne sier jeg lyver om å ha sykdommen for å lure penger fra staten 😂 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #30 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, aiba skrev: Moren min var bipolar, og den som var der for meg gjennom hele oppveksten i motsetning til min friske far Heldig du da. De jeg kjenner har utallige selvmordsforsøk bak seg til tross for ektefelle og barn. Anonymkode: 97968...96c
aiba Skrevet 3. mars 2018 #31 Skrevet 3. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Heldig du da. De jeg kjenner har utallige selvmordsforsøk bak seg til tross for ektefelle og barn. Anonymkode: 97968...96c Mamma prøvde aldri å ta selvmord, ikke jeg heller...
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #32 Skrevet 3. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Heldig du da. De jeg kjenner har utallige selvmordsforsøk bak seg til tross for ektefelle og barn. Anonymkode: 97968...96c Da er de av den ekstreme typen med en haug av symptomer. De som derimot har lite symptomer er ikke så ekstreme. Å mange får ikke diagnosen fordi de ikke søker hjelp, fordi de ikke tror at det er noe. Derfor er det også flere med diagnosen som har ekstreme symptomer enn de med lite symptomer. Anonymkode: 59d41...807 1
aiba Skrevet 3. mars 2018 #33 Skrevet 3. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er de av den ekstreme typen med en haug av symptomer. De som derimot har lite symptomer er ikke så ekstreme. Å mange får ikke diagnosen fordi de ikke søker hjelp, fordi de ikke tror at det er noe. Derfor er det også flere med diagnosen som har ekstreme symptomer enn de med lite symptomer. Anonymkode: 59d41...807 Evt at man får medisiner som fjerner selvmordstankene
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #34 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har en bipolar 2-diagnose, men har ikke hatt noen symptomer på lidelsen på åresvis, og har heller ikke tatt medisiner de siste årene. Er i full jobb og har det bra. Det er viktig at du ikke knytter alle hans dårlige egenskaper til diagnosen. Anonymkode: 72207...b82 1
aiba Skrevet 3. mars 2018 #35 Skrevet 3. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en bipolar 2-diagnose, men har ikke hatt noen symptomer på lidelsen på åresvis, og har heller ikke tatt medisiner de siste årene. Er i full jobb og har det bra. Det er viktig at du ikke knytter alle hans dårlige egenskaper til diagnosen. Anonymkode: 72207...b82 Enig
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #36 Skrevet 3. mars 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har du rett i. Interessen er så veldig svingende på en måte... Han har selv sagt at de tidligere forholdene har blitt ødelagt pga hans humørsvingninger. Anonymkode: 3839b...e98 Er det når han ikke har det bra eller er høyt oppe at interessen for deg forsvinner? Anonymkode: a5501...79c
Gjest Carol80 Skrevet 3. mars 2018 #37 Skrevet 3. mars 2018 (endret) Har bipolar 1 og aldri hatt selvmordstanker. Det varierer veldig hvordan man takler sykdommen sin, uavhengig om det er 1 eller 2. Man må få medisiner og prøve å skjerpe seg, for man får mange dårlige vaner før en evt diagnose. Det er lett å skylde på sykdommen, men jeg tror vel så mye er personlighet og hvor bipolariteten forsterker mye av den negative adferden. Problemet er at mange av de dårlige vanene henger igjen etter medisinering, fordi man gjør det man er vant til. Hvis jeg begynner å tenke mer enn nødvendig, drar jeg på trening. Jeg skal ikke la denne sykdommen jeg er dømt til å ha livet ut, ødelegge meg. Innstilling har mye å si i så måte. Endret 3. mars 2018 av Carol80
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2018 #38 Skrevet 3. mars 2018 Jeg har bipolar type 2. Medisinert, men ikke optimalt. Jeg ville ikke tatt i meg med ildtang, såpass selvinnsikt har jeg. Anonymkode: 129be...1a5 1
Gjest making.a.mess Skrevet 3. mars 2018 #39 Skrevet 3. mars 2018 Enten oppfører han seg greit eller så gjør han det ikke. Oppfører han seg ikke greit så hjelper det ikke å kalle det noe og skrive det ned.... Forøvrig kan han også unnskylde dårlig oppførsel for seg selv med å ha en diagnose og dermed ikke gjøre seg anstrengelser for å oppføre seg riktig. Andre folk driter i hvilken diagnose man har. De er kun interessert i om du er omgjengelig eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2018 #40 Skrevet 4. mars 2018 8 timer siden, aiba skrev: Evt at man får medisiner som fjerner selvmordstankene Å hva slags medisiner har evnen til å fjerne tanker man har om jeg tørr spørre? Anonymkode: 59d41...807
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå