AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #41 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, tdm900 skrev: Ja ikke sant? Ha en fin kveld. Og dette er da skrevet inn på KG med en Mac Air fra høsten 2013, hadde det vært en PC fra den tida, hadde den vært skrota for lenge siden, pga å være helt elendig å bruke!! Dette er skrevet på en pc fra 2008? Anonymkode: 32c36...c30
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #42 Skrevet 6. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For å ikke snakke om all den ekstra dritten man må kjøpe, for at den skal fungere som andre normale ting Anonymkode: 32c36...c30 Men adapterne de lager ser jo veldig fine ut, da :-) Anonymkode: 68ab9...af4 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #43 Skrevet 6. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er skrevet på en pc fra 2008? Anonymkode: 32c36...c30 Ikke hold deg selv for narr. En 32bits maskin vil ikke fungere noe særlig godt lengre. Anonymkode: 210cd...a69
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #44 Skrevet 6. mars 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hold deg selv for narr. En 32bits maskin vil ikke fungere noe særlig godt lengre. Anonymkode: 210cd...a69 Sier ikke at jeg bruker den aktivt. Har den som tv pc. Så jeg narrer ikke meg selv. Men vannskelig for deg å forstå når du er hjernevasket? Anonymkode: 32c36...c30 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #45 Skrevet 7. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Sier ikke at jeg bruker den aktivt. Har den som tv pc. Så jeg narrer ikke meg selv. Men vannskelig for deg å forstå når du er hjernevasket? Anonymkode: 32c36...c30 Nei for dét var den for dårlig til ja, at den kunne brukes aktivt. Og nei, jeg er ikke hjernevasket, bare ønsker ikke å ha PC i hus etter at Mac'n kom inn Så du fundere selv på hvem som er hjernevasket og ikke Anonymkode: 210cd...a69
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #46 Skrevet 7. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei for dét var den for dårlig til ja, at den kunne brukes aktivt. Og nei, jeg er ikke hjernevasket, bare ønsker ikke å ha PC i hus etter at Mac'n kom inn Så du fundere selv på hvem som er hjernevasket og ikke Anonymkode: 210cd...a69 Jeg er hjernevasket for at du ikke tror jeg sitter på en pc som har holdt bedre enn din mac? Legg gjerne ut bilde av din mac du aktivt bruker hver dag i 10 år. Er litt spent Anonymkode: 32c36...c30
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #47 Skrevet 7. mars 2018 Ville ikke ha betalt 9000kr for en pc med så svak prosessor og så lite minne. I 2018 så bør man gå for en pc med minimum 8GB og en dobbeltkjerne prosessor med 3,3 GHZ. Den integrerte grafikken på hovedkortet er heller ikke top noch lenger. Hvis jeg først skulle kjøpe en mac så ville jeg lagt i noen tusen til og fått en noe sterkere pc. Generelt sett så får man mindre for pengene hardware messig når man kjøper en mac, men de ser bra ut. Anonymkode: 4dc6a...11f 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #48 Skrevet 7. mars 2018 Just now, AnonymBruker said: Ville ikke ha betalt 9000kr for en pc med så svak prosessor og så lite minne. I 2018 så bør man gå for en pc med minimum 8GB og en dobbeltkjerne prosessor med 3,3 GHZ. Den integrerte grafikken på hovedkortet er heller ikke top noch lenger. Hvis jeg først skulle kjøpe en mac så ville jeg lagt i noen tusen til og fått en noe sterkere pc. Generelt sett så får man mindre for pengene hardware messig når man kjøper en mac, men de ser bra ut. Anonymkode: 4dc6a...11f Edit: Ser ikke hva skjermoppløsningen er, men hvis man ser mye film ol på dataen så er 1920 x1080 (full HD) nesten et must. Anonymkode: 4dc6a...11f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #49 Skrevet 7. mars 2018 22 timer siden, tdm900 skrev: Ja ikke sant? Ha en fin kveld. Og dette er da skrevet inn på KG med en Mac Air fra høsten 2013, hadde det vært en PC fra den tida, hadde den vært skrota for lenge siden, pga å være helt elendig å bruke!! Øh, alle pc'ene jeg har hatt som er 5-10 år gamle har fortsatt vært brukbare de Så lenge man ikke slipper den i bakken eller noe sånt, så er det mange som kan ha maskinene sine betraktelig lenger. Uavhengig av om man kjøper mac eller pc, så er 4 gb litt lite, det samme er 128 gb erfaringsmessig. Selv med enklere bruk, så har man fort nytte av å kjøpe med 256 gb disk. Anonymkode: 77461...d90 1
Fluffe Skrevet 7. mars 2018 #50 Skrevet 7. mars 2018 På 6.3.2018 den 18.32, tdm900 skrev: Ja ikke sant? Ha en fin kveld. Og dette er da skrevet inn på KG med en Mac Air fra høsten 2013, hadde det vært en PC fra den tida, hadde den vært skrota for lenge siden, pga å være helt elendig å bruke!! Tror du må ta en virkelighetsjekk. Jeg har en gaminpc som jeg kjøpte 2010. Det er ikke byttet en eneste del i den. Såå... Den gikk av med pansjon i januar, pga jeg syntes den er for tung å ha med og jeg var drit lei utseende på den. 2
Mynona Skrevet 11. mars 2018 #51 Skrevet 11. mars 2018 Tråden er ryddet for diskriminerende innhold og svar til dette. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #52 Skrevet 11. mars 2018 On 3/6/2018 at 2:54 AM, Titania said: Gjorde det samme med pcen som med macen - reinstallerte en gang i året bare for å rydde vekk gammel dritt jeg evt ikke visste hvor var installert. Allikevel var en pc til 10k plagsomt treg etter 1,5 år - mens macen til samme pris var omtrent like rask som da jeg kjøpte den, da jeg solgte den etter 4 år. Jeg mistenker at det var noe Microsoft gjorde for å få folk til å oppgradere til Windows 10. Jeg har hjulpet folk som egentlig ville kjøpe ny maskin fordi den gamle føltes så sein med å oppgradere, og det har på "magisk" vis gjort maskinen så mye raskere at de heller bare beholdt den gamle. De har heller ikke blitt tregere igjen seinere, med mindre man installerer tredjeparts antivirus el. Det gjelder spesielt hvis de hadde Windows 8.x, Windows 7 var stort sett grei. Anonymkode: 0fd76...b25
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå