Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

gidder ikke å svare på frekke kommentarer.

Anonymkode: 3c689...c0e

Er du en pc? Siden du mener at det er frekt å si at en pc er overkill? Ønsker du å få krenkekrakken tilsendt eller kommer du hit og henter den?

Anonymkode: 32c36...c30

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den samme mac-en, og er superfornøyd! Bruker den til ca det samme: surfe, forum, se film og serier, laste ned ting, høre på musikk, sende mail osv. Gikk over til Mac i 2008 og har aldri sett meg tilbake, har hatt så mange dårlige pc-er som er treige, blir utdaterte og ikke fungerer. Med Mac fungerer ting som det skal og min forrige Mac hadde jeg i 9 år før jeg byttet den ut, og da fungerte den fortsatt greit nok selv om den var gammel. Det har jeg aldri opplevd med en pc.

Anonymkode: 8b1d4...c79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Ananas. skrev:

Det var jo ikke frekt. Om du trenger en data til tingene du nevner, så kan du gå langt ned i pris uten å oppleve noen kvalitetsforskjell fra macen. Om du lurer på om macen kan brukes til de tingene du nevner, så er svaret ja.

Så: Det ER overkill å kjøpe mac med de behovene du har, men den KAN fint brukes til det. 

ja men la meg heller bestemme om det er overkill eller ei. 

men takk for din kommentar.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca samme pris, mye bedre:

https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HP14BF189NO/hp-pavilion-14-bf189no-14-barbar-pc-orkiderosa

(kommer i flere farger) Har en sånn i sølv jeg kjøpte på salg for 5600. Stille, rask, lang batteritid.

Anonymkode: 82f56...67a

jepp, det er denne jeg har kjøpt egentlig. liker ikke den touch greia i midten under tastaturet, den er treig og avgir mye lyd, irriterende lyd. jeg må trykke flere ganger for at den skal registrere det. Dataen er ikke verdt de pengene, etter min mening.

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja men la meg heller bestemme om det er overkill eller ei. 

men takk for din kommentar.

Hjelpe meg.. Du spør folk om tips og råd, folk svarer med sine råd og nevner at det er overkill, og så sier du at DU skal bestemme om det er overkill eller ikke.

Hva var det egentlig du trengte hjelp til da, om du allerede har bestemt deg? Kjøp mac'en din du da istedenfor å være ekkel mot de som gir deg råd.

Anonymkode: 68ab9...af4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

jepp, det er denne jeg har kjøpt egentlig. liker ikke den touch greia i midten under tastaturet, den er treig og avgir mye lyd, irriterende lyd. jeg må trykke flere ganger for at den skal registrere det. Dataen er ikke verdt de pengene, etter min mening.

Hvilken modell har du? Min lager aldri lyd (vifta slår seg på når jeg installerer spill men det er det, slår seg av igjen etterpå) og den er mye raskere enn den mac'en du linker til, så om du synes i5 8. gen med 8 GB ram er tregt bør du kanskje finne ut om det er noe du gjør som gjør den treg. Ta den med til butikken hvor du kjøpte den og reklamer om touchpad ikke fungerer, vis de også hva som "er tregt" så kan de hjelpe deg.

Anonymkode: 82f56...67a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha blitt takknemlig om jeg hadde funnet en Mac til 8-9000 kr og noen med mer peiling på data hadde tipset meg om PC'er som hadde samme spesifikasjonene og kostet mindre penger.

Du burde ha spesifisert at du var ute etter en Mac og ikke en rimelig og god PC som dekker dine behov.

Anonymkode: 71e05...2a5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har en MacBook Air fra 2012. Fungerer akkurat like bra som da den var ny, så definitivt verdt det. Etter min erfaring hadde vært på maskin nr. 2 nå om jeg heller hadde valgt PC.

Bruker den til det samme som deg.

Anonymkode: 7875f...607

AnonymBruker
Skrevet

Folk som generelt ikke greier å ta vare på data og elektronikk velger Mac (og de som driver med redigering på høyt nivå, men de er i en annen kategori fra de som svarer i tråden her). De kan sammenlignes med de som kjøper gjerne brukte biler og bruker dem opp i stedet for å vedlikeholde.

Anonymkode: ec42d...ed1

• Liker 5
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som generelt ikke greier å ta vare på data og elektronikk velger Mac (og de som driver med redigering på høyt nivå, men de er i en annen kategori fra de som svarer i tråden her). De kan sammenlignes med de som kjøper gjerne brukte biler og bruker dem opp i stedet for å vedlikeholde.

Anonymkode: ec42d...ed1

Gi gjerne dumme meg en forklaring på hvordan macen min varer lenger enn en pc med nøyaktig samme bruk :) Surfing, streaming, musikk, småspill og oppgavebehandling, i all hovedsak. Noen ganger Sims når jeg gidder installere det, men det er sjelden.

Gjorde det samme med pcen som med macen - reinstallerte en gang i året bare for å rydde vekk gammel dritt jeg evt ikke visste hvor var installert. Allikevel var en pc til 10k plagsomt treg etter 1,5 år - mens macen til samme pris var omtrent like rask som da jeg kjøpte den, da jeg solgte den etter 4 år. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mac er for irrasjonelle folk uten forståelse for data, med subjektive meninger som at "Den ser finere ut" "Den virker for meg raskere enn en PC" uten vitenskapelige tester og sammenligninger. De lar følelsene styre hva de kjøper. De følger magefølelsen fordi "den er dyr, og det er jo en mac, så den må jo være godere [sic] enn en PC"

PCer er for de som er mer rasjonelle og ser objektivt på det de kjøper, som spesifikasjonene sammenlignet med pris, og dermed ser hva de får for pengene. De baserer ting på utprøvde fakta og lar ikke følelsene avgjøre kjøpet. Her seirer fornuft over ufornuft.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mac er for irrasjonelle folk uten forståelse for data, med subjektive meninger som at "Den ser finere ut" "Den virker for meg raskere enn en PC" uten vitenskapelige tester og sammenligninger. De lar følelsene styre hva de kjøper. De følger magefølelsen fordi "den er dyr, og det er jo en mac, så den må jo være godere [sic] enn en PC"

PCer er for de som er mer rasjonelle og ser objektivt på det de kjøper, som spesifikasjonene sammenlignet med pris, og dermed ser hva de får for pengene. De baserer ting på utprøvde fakta og lar ikke følelsene avgjøre kjøpet. Her seirer fornuft over ufornuft.

😋😂😂🤣🤣😁😁😁

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg fant iallefall ikke noen tilsvarende min iMac når jeg kikket etter ny data for et par år siden 😊

Anonymkode: 24802...206

Skrevet

Tja. Jeg fant iallefall ikke noen tilsvarende min iMac når jeg kikket etter ny data for et par år siden 😊

Anonymkode: 24802...206

Er nettopp slik overraskelser en med PC ikke klarer å ta innover seg, at det finnes et så bra alternativ til Bill Gates sitt møl av et OS😆😆😋😁😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, tdm900 skrev:

Er nettopp slik overraskelser en med PC ikke klarer å ta innover seg, at det finnes et så bra alternativ til Bill Gates sitt møl av et OS😆😆😋😁😁

Hvorfor er det møl? Er det windows 95 du sammenligner med? Windows har da utviklet seg stort siden den gang man kunne lire av seg at PCer er ustabile, fulle av virus, og ikke egner seg til bilde- og videoredigering osv osv. Det er mulig det henger igjen litt gammel sær struktur i OSet for bakoverkompatibilitet eller pga. brukervaner som er vanskelige å endre. (Det ble jo ramaskrik da windows-knappen forsvant, og vista ble hatet da den UAC-advarselen man måtte trykke "OK" på ble innført for å styrke sikkerheten i OSet)

Men å si at det er møl, er bare møl.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det møl? Er det windows 95 du sammenligner med? Windows har da utviklet seg stort siden den gang man kunne lire av seg at PCer er ustabile, fulle av virus, og ikke egner seg til bilde- og videoredigering osv osv. Det er mulig det henger igjen litt gammel sær struktur i OSet for bakoverkompatibilitet eller pga. brukervaner som er vanskelige å endre. (Det ble jo ramaskrik da windows-knappen forsvant, og vista ble hatet da den UAC-advarselen man måtte trykke "OK" på ble innført for å styrke sikkerheten i OSet)

Men å si at det er møl, er bare møl.

Sorry, men jeg har brukt nyere enn Win95 ja :) Bare kos deg med Win du

AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, tdm900 skrev:

Sorry, men jeg har brukt nyere enn Win95 ja :) Bare kos deg med Win du

Vannskelig å snakke med folk som nekter for at andre ting fungerer

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg synes er litt morsomt er at microsoft og apple er i ferd med å bytte litt plass i markedet. Mens Windows før i tiden ofte var vanlig på hjemme-PCer, og Macintosh var mer tiltenkt bedriftsmarkedet og produktiv bruk, så ser man at denne trenden snur. Microsoft fokuserer mer og mer på produktiv bruk bedrifter og det profesjonelle markedet, mens det nå er Apple som mer og mer overtar de uprofesjonelle brukerne som bruker det til tøys og tull, facebook, media og underholdning og slikt.

Når man ser på youtubefilmer av steve jobs sine yngre dager der han viser frem 80- og 90-tallets maskiner, så er det litt trist å tenkte på hva Apple har blitt, i forhold til hva det var. Den gangen var det ærlige og nyskapende maskiner av høy kvalitet. Nå er Apple intet mer enn et dyrt "snobbemerke" som selger svake maskiner pakket inn i et flott utseende for å tiltrekke kunder. Det er ingenting nyskapende lengre. Bare masse markedsføring og hype rundt selve varemerket "Apple". Det mac egentlig er, er gårsdagens teknologi til premium pris.

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vannskelig å snakke med folk som nekter for at andre ting fungerer

Ja ikke sant? Ha en fin kveld. Og dette er da skrevet inn på KG med en Mac Air fra høsten 2013, hadde det vært en PC fra den tida, hadde den vært skrota for lenge siden, pga å være helt elendig å bruke!! 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er litt morsomt er at microsoft og apple er i ferd med å bytte litt plass i markedet. Mens Windows før i tiden ofte var vanlig på hjemme-PCer, og Macintosh var mer tiltenkt bedriftsmarkedet og produktiv bruk, så ser man at denne trenden snur. Microsoft fokuserer mer og mer på produktiv bruk bedrifter og det profesjonelle markedet, mens det nå er Apple som mer og mer overtar de uprofesjonelle brukerne som bruker det til tøys og tull, facebook, media og underholdning og slikt.

Når man ser på youtubefilmer av steve jobs sine yngre dager der han viser frem 80- og 90-tallets maskiner, så er det litt trist å tenkte på hva Apple har blitt, i forhold til hva det var. Den gangen var det ærlige og nyskapende maskiner av høy kvalitet. Nå er Apple intet mer enn et dyrt "snobbemerke" som selger svake maskiner pakket inn i et flott utseende for å tiltrekke kunder. Det er ingenting nyskapende lengre. Bare masse markedsføring og hype rundt selve varemerket "Apple". Det mac egentlig er, er gårsdagens teknologi til premium pris.

For å ikke snakke om all den ekstra dritten man må kjøpe, for at den skal fungere som andre normale ting

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...