Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er denne? Altså jeg er ingen datafreak, vil ha en data som er rask, laste ned musikk, lese på nettet, som er stille, at jeg kan se på serier. Ikke noe store greier. Har kjøpt meg en hp barbær, og den er for så vidt grei, men jeg er ikke 100% fornøyd.

Så lurer på om noen kan se på denne og si meg om den er grei? på forhånd stor takk :)

2926B7CB-5630-4026-8372-64CC097D5F5B.jpeg

Anonymkode: 3c689...c0e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når man ser bort fra de tekniske spesifikasjonene er det ganske subjektivt hva folk synes er bra. Hvorfor er du misfornøyd med den du har?

Anonymkode: 0fd76...b25

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke litt overkill å kjøpe en mac for å laste ned ting, se serier og lese nyhetene?

Anonymkode: 32c36...c30

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke litt overkill å kjøpe en mac for å laste ned ting, se serier og lese nyhetene?

var ikke det jeg spurte om? om det er overkill eller ei er min sak ikke din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men i så fall ville jeg ha kjøpt en quantum-maskin med 52 skjermkort og så ville jeg ha bestilt et eget minivannkraftverk på eiendommen så du kunne få nok strøm til å drive PCen.

Så du kunne få en PC som er rask til å surfe nyheter på nett med, laste ned musikk med og se på serier med.

Anonymkode: 034dd...9c6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke maskin til 9000 for de enkle tingene. Hva med nettbrett med tastaturcover som kan brettes til trekant så nettbrettet står oppreist selv? Samsung eller iPad eller noe.

Anonymkode: 2453d...100

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Djiz! Dette er grunnen til at man aldri burde ta seg tid til å hjelpe folk! 

Det er overkill å kjøpe en fancy-mac, spesielt en Macbook Air, til "å lese nyheter og laste ned musikk". Om du vil ha bedre svar, så må du jo i det minste for fanden legge ut spesifikasjonene til den du allerede har kjøpt, og grunnene til at du ikke er fornøyd. 

• Liker 14
Skrevet

Macen funker utmerket til det du etterspør pluss litt til :)

• Liker 1
Skrevet

Macen er utdatert og overpriset. Det den har som fortsatt holder mål er stort batteri og byggekvalitet.

Du får ca. dobbel ytelse fra en ny 8. generasjons Intel prosesor. (forutsetter utnyttelse av alle kjernene)

Denne f.eks til kr. 6666:

Lenovo 320S

Dobbelt så mye minne, dobbelt så stor SSD, potensielt dobbelt så kraftig prosessor, full HD IPS skjerm, men mindre batteri. Byggekvalitet kan jeg ikke uttale meg om.

Ja, macen vil fungere, men vit at du betaler mye penger for et navn og utdaterte komponenter.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oj så bitter... man får så sykt lyst å hjelpe slike som deg

• Liker 5
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er denne? Altså jeg er ingen datafreak, vil ha en data som er rask, laste ned musikk, lese på nettet, som er stille, at jeg kan se på serier. Ikke noe store greier. Har kjøpt meg en hp barbær, og den er for så vidt grei, men jeg er ikke 100% fornøyd.

Så lurer på om noen kan se på denne og si meg om den er grei? på forhånd stor takk :)

2926B7CB-5630-4026-8372-64CC097D5F5B.jpeg

Har en slik selv og den er helt super! Den duger i massevis til det du nevner du skal bruke den til. Har hatt min siden høsten 2013, og er like rask enda som da den var ny.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, smil:) skrev:

Macen funker utmerket til det du etterspør pluss litt til :)

tusen takk for svar 👍

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, tdm900 skrev:

Har en slik selv og den er helt super! Den duger i massevis til det du nevner du skal bruke den til. Har hatt min siden høsten 2013, og er like rask enda som da den var ny.

takker så mye :)

AnonymBruker
Skrevet

Siden ikke du svarer på hva som er galt med den du har, skjeller ut de som er kritiske og er overlykkelig når noen er positive så er det tydelig at du egentlig bare vil ha moralsk støtte til å kjøpe Macen du har bestemt deg for.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden ikke du svarer på hva som er galt med den du har, skjeller ut de som er kritiske og er overlykkelig når noen er positive så er det tydelig at du egentlig bare vil ha moralsk støtte til å kjøpe Macen du har bestemt deg for.

gidder ikke å svare på frekke kommentarer.

AnonymBruker
Skrevet

Den er overpriset når du ser på hva som er i den, men dersom du ikke vil ha pc/windows så kommer den selvfølgelig til å kunne brukes til å se på nett og se filmer (det greier alle pcer, og de fleste mobiltelefoner og alle nettbrett).

Ville heller kjøpt en pc til halve prisen evt. et nettbrett (du kan kjøpe tastatur til nettbrett også om du liker å skrive mye).

Anonymkode: 82f56...67a

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

gidder ikke å svare på frekke kommentarer.

Det var jo ikke frekt. Om du trenger en data til tingene du nevner, så kan du gå langt ned i pris uten å oppleve noen kvalitetsforskjell fra macen. Om du lurer på om macen kan brukes til de tingene du nevner, så er svaret ja.

Så: Det ER overkill å kjøpe mac med de behovene du har, men den KAN fint brukes til det. 

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...