Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk ett par små hemoroider når jeg var rundt 20 uker på vei men de minket og ble så og si helt borte når jeg la på is ett par kvelder.

Nå er jeg i uke 39 og jeg ser ikke ut der bak! Det har rett og slett eksplodert de siste 2 ukene og all verdens is hjelper ikke. Jeg har forsøkt krem før men synes ikke det hjalp noe.

Jeg blør ikke og de er forsåvidt ikke vonde men det er jo ubehagelig når jeg går/sitter da de kommer i klem.

Jeg skammer meg sånn og gruer meg til fødselen pågrunn av dette. Ser for meg at jordmoren kommer til å få sjokk..

Altså,jeg har forstått det slik at det er vanlig med hemoroider når man er gravid men hvor voldsomme er de vanligvis? Jeg føler jeg er et unntak med svære kjøttslyngser og jeg er så flau....Kommer ikke til å tørre å presse for jeg vet at da vil det bli enda verre :icon_frown:

Anonymkode: a6bec...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor store er de? De kan kan jo bli ganske store men jeg tipper jordmødrene har sett det meste.. presse under fødsel må du uansett. Blir de større da kan de jo opereres vekk. Det går bra! Snakk med legen din om deg er noe annet du kan prøve nå.

Anonymkode: 7fbfb...1f5

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor store er de? De kan kan jo bli ganske store men jeg tipper jordmødrene har sett det meste.. presse under fødsel må du uansett. Blir de større da kan de jo opereres vekk. Det går bra! Snakk med legen din om deg er noe annet du kan prøve nå.

Anonymkode: 7fbfb...1f5

De er på størrelsen med noe mellom mandler og peanøtter..og det er sikkert 4 stk av dem, litt vanskelig å telle..

Joda, presse må jeg nok men jeg kvier meg kjenner jeg..

Ingen andre her som hadde voldsomme hemoroider under svangerskapet? Reagerte jordmoren på disse da dere skulle føde?

Anonymkode: a6bec...aab

Skrevet

Joda, vel og merke bare en stor, som en stor peanøtt kanskje... men hvorfor skulle jordmødre henge seg opp i den/de? Tenkte jeg aldri over. Er jo veldig vanlig plage i svangerskapet. Min ble ikke verre av fødselen :) og i etterkant ble det kur med sheriproct salve og stikkpiller, det hjalp noe, samt bedøvelsesgel på resept for de dagene det klødde og var vondt. Var ikke flau over å gå til fastlegen og be om hjelp heller, det lønte seg. Men borte blir den ikke, noen gang antagelig. Men to år etter og snart enda et fullgått svangerskap merker jeg lite/ingenting til det, så det blir bedre med tid når svangerskapet et ferdig og presset innenfra opphører.

så ikke vær flau!! Mange som opplever dette.

Skrevet

Ja, det er veldig vanlig med hemoroider i svangerskapet. Man kan nesten garantere å få det. Og de kan bli store. 

Jeg fikk min del i svangerskapet og har slitt med det siden. Har fått tre marisker, en ganske stor. Jeg synes det er kjempeflaut, hjelper ikke meg at det er vanlig. Synes fortsatt det er flaut.

Jeg hadde KS så jeg vet ikke hvordan det er å presse, men kan ikke tenke meg at det er noe godt. 

Selv om selve hemoroiden går tilbake, så kan huden som er strekt bli igjen, det er en marisk. 

Anonymkode: c5f50...4a2

Skrevet

Fikk tips av jordmor om å ta en sånn tørket ert, smøre den innmed vaselin og dytte den inn i rattata. La erten sitte til den kommer ut av seg selv.

Min forsvant.

Anonymkode: 900d3...bf0

• Liker 1
Skrevet

Det er ingenting å være flau over! Underlivet ditt blir nok ganske hovent og mørbanket etter fødsel uansett, og jordmødrene er godt vant til hemoroider,  og prolaps til og med. De hjelper deg å kjøle det ned etterpå slik at hevelse og hemoroider kan roe seg litt. Ikke alle merker noe særlig mer til det under fødsel heller. Så det kan være du bekymrer deg helt uten grunn:) 

Anonymkode: 9de77...4e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...