tutsi123 Skrevet 30. juni 2020 #8521 Skrevet 30. juni 2020 At hun bruker mennesker til å spre sitt budskap fra innsiden bør få konsekvenser både for henne og for de som hjelper henne.Hun er ikke noe offer.Det er det datteren hennes som er/var.Nå må hun sone straffen uten all denne sutringen. 15
Vampyrina Skrevet 30. juni 2020 #8522 Skrevet 30. juni 2020 1 time siden, tutsi123 skrev: At hun bruker mennesker til å spre sitt budskap fra innsiden bør få konsekvenser både for henne og for de som hjelper henne.Hun er ikke noe offer.Det er det datteren hennes som er/var.Nå må hun sone straffen uten all denne sutringen. Sutring! Der sa du det! 5
Gjest DislayName Skrevet 30. juni 2020 #8523 Skrevet 30. juni 2020 Det er vel en personlighetsforstyrrelse hos moren? Isåfall, hvordan blir man så lite realitetsorientert og umoden, når man har såpass mye familie? Såvidt jeg har fått med meg kommer moren til Angelica fra en "respektabel" Bærums-familie. Men hun oser issues.com....hvordan har hun gått igjennom livet såpass ubehandlet?
Student2000 Skrevet 30. juni 2020 #8524 Skrevet 30. juni 2020 12 timer siden, moroklompen skrev: Sender nå. Jeg har kun dommen fra Tingretten. Kan du sende den til meg også? ☺️
fro Skrevet 30. juni 2020 #8525 Skrevet 30. juni 2020 14 hours ago, moroklompen said: Sendt den til dere. Jeg vil gjerne også ha den 😊
Marihønepøne Skrevet 30. juni 2020 #8526 Skrevet 30. juni 2020 22 minutter siden, DislayName skrev: Det er vel en personlighetsforstyrrelse hos moren? Isåfall, hvordan blir man så lite realitetsorientert og umoden, når man har såpass mye familie? Såvidt jeg har fått med meg kommer moren til Angelica fra en "respektabel" Bærums-familie. Men hun oser issues.com....hvordan har hun gått igjennom livet såpass ubehandlet? Bosted og sosial status har aldri vært noen garanti for at folk er gode foreldre. 17
Marihønepøne Skrevet 30. juni 2020 #8527 Skrevet 30. juni 2020 12 minutter siden, Student2000 skrev: Kan du sende den til meg også? ☺️ 7 minutter siden, fro skrev: Jeg vil gjerne også ha den 😊 Tingrettsdommen er sendt. 4
Neutral90 Skrevet 30. juni 2020 #8528 Skrevet 30. juni 2020 Akkurat nå, Marihønepøne skrev: Tingrettsdommen er sendt. Orker du å sende til meg også? 🙏
Gjest Lin11 Skrevet 30. juni 2020 #8529 Skrevet 30. juni 2020 (endret) 32 minutter siden, DislayName skrev: Det er vel en personlighetsforstyrrelse hos moren? Isåfall, hvordan blir man så lite realitetsorientert og umoden, når man har såpass mye familie? Såvidt jeg har fått med meg kommer moren til Angelica fra en "respektabel" Bærums-familie. Men hun oser issues.com....hvordan har hun gått igjennom livet såpass ubehandlet? Ved omsorgssvikt er det dessverre i slike «fasade» hjem, man erfarer at omsorgssvikten er så omfattende. Mye fælt som skjer i såkalte «pengesterke» og «respektable» familier. Har selv erfart det gjennom jobb. Tragisk og skremmende. Endret 30. juni 2020 av Lin11
Felis Skrevet 30. juni 2020 #8530 Skrevet 30. juni 2020 Det er vel ofte slik at man automatisk går ut i fra at de som kommer fra et respektabelt hjem også er oppegående. I tillegg har det kommet frem at moren er god til å snakke for seg. Det er lett å trekke slutningen at denne moren har ressurser og gjør alt i sin makt for å hjelpe datteren. Og når varsellampene endelig har lyst for de rundt, har hun stukket av. Og så begynner hun på nytt på neste sted. Denne gangen med et ess i ermet, hun er ikke bare respektabel, veltalende og tilsynelatende omsorgsfull, hun har også blitt sviktet der hun kommer fra. Men vi så at flyttingen skjedde hyppigere og hyppigere. Hun ble raskere avslørt. Jeg vet ikke om sinnstilstanden eskalerte, eller om hun ikke klarte å begrense de tåredryppende historiene. Litt slik vi ser når hun beskriver soningen. ALT er galt! Det er mulig det finnes kritikkverdige elementer ved hvordan hun blir ivaretatt i fengsel, men når hun klager på hver minste lille ting, så trekker i hvert fall jeg konklusjonen at det er henne det er noe galt med, ikke alle andre. Dette er et menneske som har mistet evnen til å se seg selv utenfra. Og som har mistet evnen til å begrense seg. Enten har den mentale tilstanden forverret seg, eller så gidder hun ikke late som lenger. At noe er forferdelig galt er det ingen tvil om, og at noen fremdeles lar seg lure er for meg en gåte. Det er mulig familien hennes er vel ansett, men også der skurrer det for meg. Moren som aldri varslet. Faren som skulle følge opp som lege, men som ikke engang gadd å se til barnet. Har de egentlig så mye ressurser, eller flyter de på at de er fra Bærum og at far er lege? 24
n_97 Skrevet 30. juni 2020 #8531 Skrevet 30. juni 2020 (endret) De sakkyndige mente hun hadde en uspesifisert personlighetsforstyrrelse og at hun var tilregnelig. Den psykiske lidelsen viser seg gjennom manipulering, krenkbarhet og utagering. Hun overdriver betydningen av kroppslige plager. Grunnen til at hun manipulerte så mange både før og etter at Angelica døde var nok at hun er legedatter. Hun vet såklart hvordan hun skal møte helsepersonell og andre offentlige ansatte der de er. Bestefar var aldri aldri på hytta når de bodde der og det var et bevisst trekk fra moren, slik det fremsto av meldingene som ble lagt frem. Familien er muligens ressurssterk, men sånn som de fremstår på Facebook med uforbeholden støtte til moren er de nok litt spesielle. Jeg tror ikke en som har utviklet en så alvorlig psykisk tilstand har hatt en normal oppvekst. Endret 30. juni 2020 av n_97 23
Marihønepøne Skrevet 30. juni 2020 #8532 Skrevet 30. juni 2020 54 minutter siden, Neutral90 skrev: Orker du å sende til meg også? 🙏 Sendt. 1
n_97 Skrevet 30. juni 2020 #8533 Skrevet 30. juni 2020 (endret) Jeg kan jo legge til at jeg såklart synes moren skulle hatt tilgang på sukker fra første minutt i fengselet - dersom det stemmer at hun ikke fikk det. Videre er det nok veldig belastende å være så plaget med symptomer på psykisk sykdom som hun er. Men det jeg derimot ikke klarer, er å se på henne som det offeret hun fremstiller seg som. Det finnes ett offer i denne saken og det er Angelica, som ikke fikk bli mer enn 13 år. Endret 30. juni 2020 av n_97 15
MalloryK Skrevet 30. juni 2020 #8534 Skrevet 30. juni 2020 Kan ikke dere sende pm til vedkomne som har dommen? Det blir bare spam slik dere holder på i tråden 9
Gjest DislayName Skrevet 30. juni 2020 #8535 Skrevet 30. juni 2020 1 hour ago, Marihønepøne said: Bosted og sosial status har aldri vært noen garanti for at folk er gode foreldre. 38 minutter siden, n_97 said: De sakkyndige mente hun hadde en uspesifisert personlighetsforstyrrelse og at hun var tilregnelig. Den psykiske lidelsen viser seg gjennom manipulering, krenkbarhet og utagering. Hun overdriver betydningen av kroppslige plager. Grunnen til at hun manipulerte så mange både før og etter at Angelica døde var nok at hun er legedatter. Hun vet såklart hvordan hun skal møte helsepersonell og andre offentlige ansatte der de er. Bestefar var aldri aldri på hytta når de bodde der og det var et bevisst trekk fra moren, slik det fremsto av meldingene som ble lagt frem. Familien er muligens ressurssterk, men sånn som de fremstår på Facebook med uforbeholden støtte til moren er de nok litt spesielle. Jeg tror ikke en som har utviklet en så alvorlig psykisk tilstand har hatt en normal oppvekst. 1 hour ago, Lin11 said: Ved omsorgssvikt er det dessverre i slike «fasade» hjem, man erfarer at omsorgssvikten er så omfattende. Mye fælt som skjer i såkalte «pengesterke» og «respektable» familier. Har selv erfart det gjennom jobb. Tragisk og skremmende. Poenget mitt er at hvis man har endel slekt, er det flere som har kunne følge med på hvorvidt noen utvikler seg i feil retning. En liten isolert familie er man mindre eksponert for hva som er sunn og normal atferd. Jeg tviler ikke på at man kan oppleve omsorgssvikt i pengesterke hjem. Ikke i det hele tatt. Men jeg oppfatter ikke moren til Angelica som ressursterk. Hun virker svært umoden og ikke noe spesielt veltalende eller godt utdannet. Er det bare en Bærums-addressen som har beskyttet henne i møte med barnevernet? Jeg husker vagt artikkelen i budstikka, hvor foreldrene til venninnene til datteren hadde lagt merke til at hun oppførte seg svært umodent og hadde et sjuskete hjem. Ingenting ved det tyder på et overskuddsmenneske.
n_97 Skrevet 30. juni 2020 #8536 Skrevet 30. juni 2020 (endret) 34 minutter siden, DislayName said: Poenget mitt er at hvis man har endel slekt, er det flere som har kunne følge med på hvorvidt noen utvikler seg i feil retning. En liten isolert familie er man mindre eksponert for hva som er sunn og normal atferd. Jeg tviler ikke på at man kan oppleve omsorgssvikt i pengesterke hjem. Ikke i det hele tatt. Men jeg oppfatter ikke moren til Angelica som ressursterk. Hun virker svært umoden og ikke noe spesielt veltalende eller godt utdannet. Er det bare en Bærums-addressen som har beskyttet henne i møte med barnevernet? Jeg husker vagt artikkelen i budstikka, hvor foreldrene til venninnene til datteren hadde lagt merke til at hun oppførte seg svært umodent og hadde et sjuskete hjem. Ingenting ved det tyder på et overskuddsmenneske. Såvidt jeg husker var hun i en periode klassekontakt så hun må ha vært presentabel, kanskje hun ble sykere etterhvert. Men man skal ikke se bort i fra at statusen som legedatter ga veldig mye kred. Tv2 hadde et intervju med henne hvor hun fremsto ganske presentabel. Mulig hun varierte en del etter hvor syk/frisk hun var. Endret 30. juni 2020 av n_97 3
Anglofil Skrevet 30. juni 2020 #8537 Skrevet 30. juni 2020 Tråden er ryddet for identifisering av privatpersoner, spekulasjoner og persondebatt, samt svar til dette. Grunnet sakens spesielle natur velger vi å slette direkte referanser til sosiale medier i respekt for den avdøde som er mindreårig (da dette kan være med på å legge sten til byrden for øvrige pårørende som ikke er domfelt, samt i respekt for Angelica selv). Edit: Kommentar til moderering kan tas pm eller på ris og ros. Anglofil (teamleder)
Hulderen Skrevet 1. juli 2020 #8538 Skrevet 1. juli 2020 Jeg googlet uttrykket «flying monkeys» etter å ha lest uttrykket i en annen tråd her på KG. Da kom jeg over denne beskrivelsen https://frilanser.tjenester.org/2017/12/04/er-du-en-flygende-ape-psykopaters-medhjelpere-og-medskyldige/ Den beskriver hvordan en narsisist/psykopat bruker folk rundt seg for å ramme offeret. Gjerne ved bruk av egne familiemedlemmer for å ramme sitt eget barn. Gjennom hele artikkelen så så jeg for meg Angelicas mor, og for meg så falt det noen brikker på plass. For ordens skyld: Jeg setter ikke diagnose på Angelicas mor, men beskrivelsen her passer på ting jeg har lest om henne. Jeg kjenner ikke til bloggeren fra før, så jeg vet ikke hvor hun har skaffet materialet fra. Jeg syns bare dette innlegget var så interessant at jeg vil dele det her. 13
Pipaluk Skrevet 2. juli 2020 #8539 Skrevet 2. juli 2020 Moren er nok manipulerende og psyk, med noen narsissistiske trekk, men spiller ikke kortene sine godt. Jeg lurer derfor på om hun er mindre intelligent? Hadde jeg vært tiltalt i en slik straffesak og mente selv at jeg var uten (stor) skyld, så hadde jeg tenkt taktisk. Jeg hadde ikke gått inn i rettssaken med et stort bilde av avdøde og hulket høylytt hver gang navnet ble nevnt. Jeg hadde ikke tatt en overdose av noe slag, som endte med utrykning og drama. Jeg hadde visst at dramaet hadde fått negativ innvirkning , og at jeg lett ville fått en negativ diagnose på meg. Blir folk opptatt av at jeg er oppmerksomhetssyk så kan det bli vanskeligere å få sympati på andre områder. Jeg hadde holdt kjeft på alle områder som hadde fått folk til å tenke i retning narsissisme, i hvertfall i forhold til almennheten. Vil en person med slike trekk være istand til å skjule personligheten, eller er det utenfor sin egen kontroll? vil de være istand til å lytte til forsvarere som forhåpentligvis forteller hva som er lurt og ikke lurt å gjøre? 5
Marihønepøne Skrevet 2. juli 2020 #8540 Skrevet 2. juli 2020 35 minutter siden, Pipaluk skrev: Moren er nok manipulerende og psyk, med noen narsissistiske trekk, men spiller ikke kortene sine godt. Jeg lurer derfor på om hun er mindre intelligent? Hadde jeg vært tiltalt i en slik straffesak og mente selv at jeg var uten (stor) skyld, så hadde jeg tenkt taktisk. Jeg hadde ikke gått inn i rettssaken med et stort bilde av avdøde og hulket høylytt hver gang navnet ble nevnt. Jeg hadde ikke tatt en overdose av noe slag, som endte med utrykning og drama. Jeg hadde visst at dramaet hadde fått negativ innvirkning , og at jeg lett ville fått en negativ diagnose på meg. Blir folk opptatt av at jeg er oppmerksomhetssyk så kan det bli vanskeligere å få sympati på andre områder. Jeg hadde holdt kjeft på alle områder som hadde fått folk til å tenke i retning narsissisme, i hvertfall i forhold til almennheten. Vil en person med slike trekk være istand til å skjule personligheten, eller er det utenfor sin egen kontroll? vil de være istand til å lytte til forsvarere som forhåpentligvis forteller hva som er lurt og ikke lurt å gjøre? De kan muligens kontrollere seg i kortere perioder, men det sterke behovet for å ha oppmerksomheten rettet mot seg selv og å selv få være i sentrum vil til slutt vinne ut. Og da blir de villig til å gjøre hva som helst for denne oppmerksomheten uansett om det er smart eller ikke. En narsissist lever og ånder av å være i sentrum av begivenhetene, du kan sammenligne det med sult. Vi kan fint kontrollere det en noen timer, vi kan leve greit nok noen dager og holde oss tålelig oppegående noen uker, men til slutt vil vi alle sammen, du og jeg også, kaste oss over alt spiselig vi kommer over uansett hva det er. Vi vil grafse i oss andre folks rester med henda, plukke ispinner fra søppelkasser for å slikke i oss restene, stjele godteri fra småbarn og fange rotter og spise de rå. Vi vil glemme alt om verdighet og strategi, vi vil kun fokusere på å dekke vårt mest grunnleggende behov, selv når det skader oss eller gir negative sanksjoner. Og for en narsissist er det behovet for oppmerksomhet som størst av alle. Nå tror jeg riktignok at denne moren ikke på noen måte forstår hvordan hun framstår og at all ståheien mer er et temmelig klønete forsøk på å orkestrene, manipulere og trekke i tråder og at behovet hennes dreier seg mer om å kontrollere omgivelsene og få de til å passe inn i hvordan hun vil ha det enn det dreier seg om oppmerksomhet. Men jeg vet jo ikke. 19
Anbefalte innlegg