AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #1 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) https://www.dagbladet.no/nyheter/uvirkelig-og-som-et-voldsomt-overgrep-mot-en-hel-familie-i-en-grenselos-sorg/69554501 Klsrt du må møte i retten når dattera di er død!! Anonymkode: 8f3f4...a43 Innlegget er ryddet for spekulasjoner og krenkende utsagn. Yvonne (mod) Endret 27. februar 2018 av Yvonne 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 26. februar 2018 #2 Del Skrevet 26. februar 2018 Hun får ingen sympati herfra iallfall. Virker jo helt rart at hun i det hele tatt stiller opp i avisa på denne måten. 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 Populært innlegg #3 Del Skrevet 26. februar 2018 Ingen tvil om at hun har det utrolig vanskelig etter å ha mistet dattera, men det er viktig å få avklart hvilket ansvar man har som foreldre når barn er syke eller trenger hjelp. Her virker det som om de har flyttet bort fra hjelpeapparatet i stedet for å la de profesjonelle ta styringen. Med tragisk utfall. Når det er sagt er det også viktig å huske at foreldre med alvorig syke barn ikke alltid klarer å tenke klart, da man kan bli desperat og tro at man gjør det riktige, men gjøre feilvurderinger.... Jeg håper mora forstår hun er i retten. Og jeg føler også sympati med henne for å ha mistet et barn. 💕 Anonymkode: 51273...43c 54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 Populært innlegg #4 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg googlet hvordan bmi 8,8 ser ut. Det var nesten ingen bilder av det, folk dør før vekten blir så lav. Tror de som synnes synd på henne og sammenligner situasjonen med sin egen vanskelige spiseforstyrrede datter osv, ikke forstår hvor syk datteren må ha vært, og hvor lenge hun må ha vært totalt hjelpesløs. Bmi 14 f eks, er alvorlig, folk sondemates og noen dør plutselig av hjertestans, da kan det kanskje skje uten at man forsto alvoret, de kunne skjule det med store klær osv. Bmi under 10 er helt katastrofe, og det visste moren. Hun skjulte datteren helt bevisst, lenge! Google hvordan man ser ut. Anonymkode: f8804...2c2 111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #5 Del Skrevet 26. februar 2018 Det var akkurat det jeg forutså, hun klapper sammen igjen slik at rettssaken igjen må utsettes. selvsagt har hun det tungt, men hun må stå til ansvar her. Til sammenligning har jeg en tynn niårig (!) sønn som veier like mye som Angelica gjorde. Jenta var så utrolig syk at å dra på ei hytte uten legehjelp er så utrolig fjernt- jeg har ikke ord. Anonymkode: 11015...c25 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 26. februar 2018 #6 Del Skrevet 26. februar 2018 Hun visste at datteren var syk.Det er ikke tvil om det.Hun burde ha sørget for hjelp.Det er ingen tvil om det heller.Men om hun tenkte klart er en annen sak.Det er vel ingen som tror at hun ville at dette tragiske utfallet skulle skje! Likevel så legges det til rette for at hun får det enklere i retten.Alt av grunner forsvaret har lagt frem av diagnoser og sykdom er underkjent av påtalemyndigheten.Så hun må faktisk gjennomføre rettsaken.Hun har heller ikke vært i mer enn et konfronterende avhør hos politiet. En kan ha sympati med henne fordi hun mistet barnet sitt.Likevel er det viktig å få gjennomført denne rettsaken nå.Det må jo også være i tiltaltes interesse?? Å utsette og utsette må jo være en stor påkjenning.Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke skjønner hvorfor moren ikke vil bli ferdig med rettsaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #7 Del Skrevet 26. februar 2018 Er det sånn at moren må være tilstede i rettssalen til enhver tid under rettssaken? Kan den ikke gjennomføres uten? Anonymkode: 15f24...780 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #8 Del Skrevet 26. februar 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sånn at moren må være tilstede i rettssalen til enhver tid under rettssaken? Kan den ikke gjennomføres uten? Anonymkode: 15f24...780 Tydeligvis så kan den gjøres uten at hun er tilstede. Hun sitter ikke i rettssalen nå, men i et tilstøtende rom med ektemannen og følger med på rettssaken der. »Kvinnen brøt ut i høylytt gråt da statsadvokat Arne I. Dymbe leste opp tiltalen mandag morgen. Etter ca. 30 minutter ropte kvinnen at hun holdt på å gå i bakken og at det svartnet for henne. Retten valgte å ta pause mens det ble avgjort at hun slapp å være til stede i rettssal 101 i Gjøvik tingrett under forhandlingene. Kvinnen følger isteden saken via videooverføring fra et annet rom der hun sitter sammen med sin ektemann.» https://www.nrk.no/ho/valdres-saken_-tiltalt-mor-brot-sammen-1.13934397 Anonymkode: 1a8d8...e8f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #9 Del Skrevet 26. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydeligvis så kan den gjøres uten at hun er tilstede. Hun sitter ikke i rettssalen nå, men i et tilstøtende rom med ektemannen og følger med på rettssaken der. »Kvinnen brøt ut i høylytt gråt da statsadvokat Arne I. Dymbe leste opp tiltalen mandag morgen. Etter ca. 30 minutter ropte kvinnen at hun holdt på å gå i bakken og at det svartnet for henne. Retten valgte å ta pause mens det ble avgjort at hun slapp å være til stede i rettssal 101 i Gjøvik tingrett under forhandlingene. Kvinnen følger isteden saken via videooverføring fra et annet rom der hun sitter sammen med sin ektemann.» https://www.nrk.no/ho/valdres-saken_-tiltalt-mor-brot-sammen-1.13934397 Anonymkode: 1a8d8...e8f Så i utgangspunktet så skal hun egentlig være tilstede, men retten kan gjøre unntak? Eller hvordan fungerer det? Jeg kan ikke straffeprosess. Anonymkode: 15f24...780 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #10 Del Skrevet 26. februar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/uvirkelig-og-som-et-voldsomt-overgrep-mot-en-hel-familie-i-en-grenselos-sorg/69554501 snakk om å være oppmerksomhetssyk og gjøre seg selv til offeret her. Klsrt du må møte i retten når dattera di er død!! Anonymkode: 8f3f4...a43 Er visst konkludert av psykiateren at hun er oppmerksomhetssyk. «Sørheim konkluderer med at 46-åringen har en personlighetsforstyrrelse som bl.a. viser seg gjennom manipulering, krenkbarhet og utagering. Hun overdriver betydningen av sine kroppslige plager, og faguttalelser som går imot denne oppfatningen, bidrar til «oppmerksomhetssøkende og dramatiserende tilstandsbilde». https://www.dagbladet.no/nyheter/psykiater-tviler-pa-ektheten-i-morens-sammenbrudd/69555507 Anonymkode: 1a8d8...e8f 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #11 Del Skrevet 26. februar 2018 Og barnevern og helsevesen + skole ..... de slipper tiltale fordi???? trodde det var slik at barn so hadde det vanskelig skulle ha en slags beskyttelse not sine foreldre i dette landet? Mer liksom ikke helt enkelt å forstå hvordan deres ansvar bare pulveriserte og dementerte som ble sittende på tiltalebenken var hun som sto alene yar ikke stilling til mors skyldsspørsmål her altså! Men hva med de som faktisk skulle være profesjonelle? Hva med fagpersonene? Anonymkode: 37999...62f 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #12 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg er enig i at det hele er tragisk og at det må få konsekvenser. Likevel syns jeg det nesten høres ut som noen av dere her inne får det til å virke som om moren med overlegg har gjort dette mot sin datter. Anonymkode: 15f24...780 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #13 Del Skrevet 26. februar 2018 https://www.dagbladet.no/nyheter/sju-bekymringsmeldinger-ble-sendt-for-angelica-13-dode-av-avmagring-den-siste-ble-mottatt-fire-dager-for-seint/67498988 Mange har vært involvert, og ingen har tatt det hele og fulle ansvaret. Byråkrati og feilvurderinger preger hele denne prosessen. Anonymkode: 1c8ce...74f 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 Populært innlegg #14 Del Skrevet 26. februar 2018 Å nei, nå fikk jeg forferdelig vondt av datteren. Morens adferd nå gjør at jeg endrer oppfatning totalt av hva som har skjedd. Mht mobbing, isolasjonen og alt. Hun har sikkert blitt verre nå pga omstendighetene, men den dramatiserende personlighetsforstyrrelsen må jo da nødvendigvis ha vært der i hele oppveksten til datteren, den er ikke en konsekvens av stresset nå. Denne moren har mye å svare for, og jeg kan forstå at hun vil ungå det. Anonymkode: f8804...2c2 69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #15 Del Skrevet 26. februar 2018 Jeg tviler ikke på at denne mora er syk på den ene eller andre måten, men det interessante her er ikke bare hva hun har gjort eller ikke gjort feil, men hvorfor ingen andre har gjort jobben sin heller. For det er det rett og slett ingen som har gjort. Jeg har sett journal fra både fastlege og skolehelsesøster på en tenåringsjente som hadde enda lavere BMI enn Angelica hadde - og vekta er kun notert ned og ellers ikke kommentert med et ord. Ingen oppfølgingssamtaler, ingen henvisninger videre, ingen videre helsesjekk og ingen bekymringsmeldinger til barnevernet. Heller ikke skolen reagerte og jenta var fullstendig overlatt til seg selv. Det er rett og slett ikke gitt at helsevesen eller andre etater gjør jobben sin i det hele tatt - og jeg mistenker at akkurat det spiller en stor rolle i Angelicas sykdomshistorie og senere dødsfall. Anonymkode: 7cbcd...319 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #16 Del Skrevet 26. februar 2018 Er det noen som vet om denne artikkelen kan leses uten å betale? https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661 Anonymkode: aa08e...cab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 26. februar 2018 #17 Del Skrevet 26. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tviler ikke på at denne mora er syk på den ene eller andre måten, men det interessante her er ikke bare hva hun har gjort eller ikke gjort feil, men hvorfor ingen andre har gjort jobben sin heller. For det er det rett og slett ingen som har gjort. Jeg har sett journal fra både fastlege og skolehelsesøster på en tenåringsjente som hadde enda lavere BMI enn Angelica hadde - og vekta er kun notert ned og ellers ikke kommentert med et ord. Ingen oppfølgingssamtaler, ingen henvisninger videre, ingen videre helsesjekk og ingen bekymringsmeldinger til barnevernet. Heller ikke skolen reagerte og jenta var fullstendig overlatt til seg selv. Det er rett og slett ikke gitt at helsevesen eller andre etater gjør jobben sin i det hele tatt - og jeg mistenker at akkurat det spiller en stor rolle i Angelicas sykdomshistorie og senere dødsfall. Anonymkode: 7cbcd...319 Du har rett - ALLE sviktet. Endret 26. februar 2018 av Ichiko 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #18 Del Skrevet 26. februar 2018 Sett at diagnosen var en annen. Sett atvdet bar snakk om somatisk sykdom og at fagpersoner i helsevesenet med viten og vilje gjorde en medisinsk feil som førte til barnets død. Ala han gutten som fikk injisert feil cytostatika i hjernen. Skulle da også foreldrene være de som hadde størst kompetanse på dette fagfeltet? for meg skurrer det voldsomt. Jeg ser et helsevesen, skole og barnevern som ikke har vært istand til å hjelpe hverken barn eller foreldre. Og hvis barnet ble borte og ikke stilte til undersøkelser og oppfølging burde jo alle bjeller ha ringt! det blir feil å kun skyte på mor her. Jeg syns det er direkte hjerterått ... Anonymkode: 37999...62f 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2018 #19 Del Skrevet 26. februar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett at diagnosen var en annen. Sett atvdet bar snakk om somatisk sykdom og at fagpersoner i helsevesenet med viten og vilje gjorde en medisinsk feil som førte til barnets død. Ala han gutten som fikk injisert feil cytostatika i hjernen. Skulle da også foreldrene være de som hadde størst kompetanse på dette fagfeltet? for meg skurrer det voldsomt. Jeg ser et helsevesen, skole og barnevern som ikke har vært istand til å hjelpe hverken barn eller foreldre. Og hvis barnet ble borte og ikke stilte til undersøkelser og oppfølging burde jo alle bjeller ha ringt! det blir feil å kun skyte på mor her. Jeg syns det er direkte hjerterått ... Anonymkode: 37999...62f Det eksempelet der kan jo ikke sammenlignes. Anonymkode: 15f24...780 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ichiko Skrevet 26. februar 2018 #20 Del Skrevet 26. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Sett at diagnosen var en annen. Sett atvdet bar snakk om somatisk sykdom og at fagpersoner i helsevesenet med viten og vilje gjorde en medisinsk feil som førte til barnets død. Ala han gutten som fikk injisert feil cytostatika i hjernen. Skulle da også foreldrene være de som hadde størst kompetanse på dette fagfeltet? for meg skurrer det voldsomt. Jeg ser et helsevesen, skole og barnevern som ikke har vært istand til å hjelpe hverken barn eller foreldre. Og hvis barnet ble borte og ikke stilte til undersøkelser og oppfølging burde jo alle bjeller ha ringt! det blir feil å kun skyte på mor her. Jeg syns det er direkte hjerterått ... Anonymkode: 37999...62f Må man ha spesialkompetanse for å gi et barn mat? 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå