Gå til innhold

Vi har et problem med å integrere muslimer

Fremhevede innlegg

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Venstres Abid Raja sier at Europa har et problem med å integrere muslimer, og understreker at streng integreringspolitikk ikke fungerer.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/raja-til-osse-vi-har-et-problem-med-a-integrere-muslimer/3423419432.html

Det må sluttes å sy puter under armene, slutte å gi de alle mulige goder. Det er umulig å  integrere, folk som nekter å følge samfunnets normer og regler, de som ikke klarer det skal sendes ut, vi er jo vantro for muslimer så hvorfor   integrere, seg i vårt vantro samfunn, det skjer ikke.De blir værende på grunn av økonomiske goder.

Må bare legge til dette, grunnet misforståelser: Denne tråden handler ikke om de som allerede er integrert.

Endret av Catalina Culès
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel like gjerne snakk om at mange av dem har problemer med selv å skulle integrere seg.

• Liker 4
Skrevet

Du ser jo hvordan det går i Sverige, hvorfor skal de integrere seg når det ikke får noen konsekvenser når de nekter? De får gjøre som de vil og blir ikke tatt tak i. Sverige endrer seg for å tilpasse innvandrerene sine. 

Anonymkode: 43a8d...6fc

• Liker 8
Skrevet

Men dersom noen etniske nordmenn forsøker å diskutere dette, så blir man som oftest anklaget for "rasisme" og at man viss nok er full av fordommer... 

Men det er jo flott at Abid Raja også har begynt å se alle problemene som horder av immigranter fører med seg...  

Anonymkode: d3612...646

• Liker 12
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser jo hvordan det går i Sverige, hvorfor skal de integrere seg når det ikke får noen konsekvenser når de nekter? De får gjøre som de vil og blir ikke tatt tak i. Sverige endrer seg for å tilpasse innvandrerene sine. 

Anonymkode: 43a8d...6fc

Og vi er på god vei her også, vi bare gir og gir, og er livredde for å støte de, nei vi må jo ikke bli kalt rasister...Jeg spør når ble det å kreve at folk tilpasser seg det samfunnet de bor i rasistisk?

Endret av Catalina Culès
Skrevet (endret)

Går det først opp for pro innvandrer partier nå? Bedre sent en aldri i guess :/

Endret av PaN
Skrevet

De trenger jo ikke å integrere seg, for det er så mange av dem nå at de kan fortsette å leve akkurat som før. Så lenge de har lov til å søke sammen og danne egne bydeler vil vi aldri få integrert dem.

Anonymkode: 2174b...fcb

• Liker 9
Skrevet

Muslimer? Så vidt jeg vet så har muslimer har vært i Norge siden 60-tallet pakistanere, tyrkere osv... Hvorfor har det ikke vært ett problem fram til nå? De er ganske godt etablerte og intregrerte synes jeg? Du ser mange politi leger ministere m.m

Jeg tror at du bruker feil begrep prøver nok å mene heller flyktninger som har rømt fra krig? Kanskje har litt problemer med interegreringen? Siden de flyktet fra hjemmene sine og har en drøm om å reise tilbake en dag.

Alle muslimer i Norge er ikke integrert blir nok ett feil begrep fra din side. Jobb litt for verdensfreden istedet for så skal du se at ting blir bedre.

Anonymkode: fb1c1...17f

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Muslimer? Så vidt jeg vet så har muslimer har vært i Norge siden 60-tallet pakistanere, tyrkere osv... Hvorfor har det ikke vært ett problem fram til nå? De er ganske godt etablerte og intregrerte synes jeg? Du ser mange politi leger ministere m.m

Alle muslimer i Norge er ikke integrert blir nok ett feil begrep fra din side. Jobb litt for verdensfreden istedet for så skal du se at ting blir bedre.

Den eneste som påstår at alle muslimer i Norge ikke er integrert er du, så ikke skyld på TS for at du ikke liker dine egne meninger.

Anonymkode: 00b67...d45

• Liker 11
Skrevet

Ingen hemmelighet at det er store problemer med integrering i Norge. Ønsker du forbedring er det mulig å hjelpe til som frivillig. Leksehjelp eller flytkningvenn er to gode muligheter.

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, Ichiko skrev:

Det er vel like gjerne snakk om at mange av dem har problemer med selv å skulle integrere seg.

Ikke sant!!!Og som 2.generasjons innvandrer født i norge av foreldre som var blandt de første som kom hit i begynnelsen av 70 åra,syns ikke jeg at det er/har vært noe problem å integrere seg akkurat..Mange tar meg for å være etnisk norsk..PROBLEMENE oppstår vel like mye p.ga. folk IKKE VIL integrere seg p.ga. 'norsk kultur/nordmenn er no dritt' og alt det der...Men å bo i norge ER helt greit liksom...:klo:

burqa smiley :ninja::ninja:

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at du bruker feil begrep prøver nok å mene heller flyktninger som har rømt fra krig? Kanskje har litt problemer med interegreringen? Siden de flyktet fra hjemmene sine og har en drøm om å reise tilbake en dag.

For vi vet ikke med 100% sikkerhet at de fleste som kommer er lykkejegere, sant?

Merkelig at folk opprettholder sitt selvbedrag så lenge de kan.

Anonymkode: 8d16e...239

• Liker 1
Skrevet

Når foreldrenes største frykt er at barna blir "for norske" så har har integreringen mislyktes.

Og så vidt jeg vet er dette bare et fenomen blant muslimer. 

Anonymkode: db103...5cb

• Liker 7
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når foreldrenes største frykt er at barna blir "for norske" så har har integreringen mislyktes.

Nettopp, har hørt flere tilfeller hvor muslimske barn ikke får lov å leke med norske barn.

Skrevet

Jeg fikk vite i helga av en psykologstudent som skal skrive masker om innvandrere og krigstraumer at f.eks somailere nekter å motta behandling for psykiske traumer. Der de kommer fra er slikt veldig tabubelagt, mye slik det var i Norge for få år tilbake. Hvordan skal de integreres hvis de ikke vil ha hjelp selv?

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder selvsagt  både jenter og gutter, men særlig jenter.

En datter som er "blitt for norsk" er en families store skrekk og katastrofe. Resten av miljøet de er en del av vil se på familien som mislykket og uten ære hvis de har en datter som er blitt "for norsk".

Tenk litt på det.

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder selvsagt  både jenter og gutter, men særlig jenter.

En datter som er "blitt for norsk" er en families store skrekk og katastrofe. Resten av miljøet de er en del av vil se på familien som mislykket og uten ære hvis de har en datter som er blitt "for norsk".

Tenk litt på det.

Ja...det er derfor æresdrap eksisterer!

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Catalina Culès said:

Nettopp, har hørt flere tilfeller hvor muslimske barn ikke får lov å leke med norske barn.

Har hørt mange tilfeller på det motsatte også: Nemlig at mange norske foreldre ikke vil la barna sine leke med muslimske barn. Samtalene rundt middagsbordet hos disse handler ofte om innvandrere, hvor fæle de er, hvor mye de får, osv., og faktasjekk er ikke et tema.

Dere får det til å høres ut som integrering er noe en kan gjøre helt på egen hånd. Bare slenge på skoene og stikke ut en tur og integrere seg liksom...Fort gjort... Så kan man ta seg en skive med brunost etterpå. Integrering krever noe av oss nordmenn også! Er vi åpne, vennlige og inkluderende, så går integreringen mye bedre enn om vi er lukkede, frekke og ugjestmilde!

Når jeg ser hva enkelte nordmenn spyr ut av stygge kommentarer, både i diverse fora på nett og på gata, ja da forstår jeg at noen innvandrere ikke ønsker at barna deres skal bli sånn! Jeg er norsk, og ønsker ikke heller at mitt barn skal bli sånn.

Selv er jeg norsk, og jeg er så heldig at min omgangskrets består av like mange innvandrere som etniske nordmenn. Både kvinner og menn. Jeg har aldri opplevd noe av det som beskrives i tråden her, eller andre fremmedfientlige fora rundt om på nettet. Mellommenneskelige relasjoner handler ikke handler ikke om ett menneske alene, men om hvordan vi behandler hverandre!

Hadde svensker (for eksempel) møtt de samme holdningene i Norge som mange flyktninger gjør, så hadde ikke de "integrert seg" med særlig suksess heller. 

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Jolijojo said:

Har hørt mange tilfeller på det motsatte også: Nemlig at mange norske foreldre ikke vil la barna sine leke med muslimske barn. Samtalene rundt middagsbordet hos disse handler ofte om innvandrere, hvor fæle de er, hvor mye de får, osv., og faktasjekk er ikke et tema.

Dere får det til å høres ut som integrering er noe en kan gjøre helt på egen hånd. Bare slenge på skoene og stikke ut en tur og integrere seg liksom...Fort gjort... Så kan man ta seg en skive med brunost etterpå. Integrering krever noe av oss nordmenn også! Er vi åpne, vennlige og inkluderende, så går integreringen mye bedre enn om vi er lukkede, frekke og ugjestmilde!

Når jeg ser hva enkelte nordmenn spyr ut av stygge kommentarer, både i diverse fora på nett og på gata, ja da forstår jeg at noen innvandrere ikke ønsker at barna deres skal bli sånn! Jeg er norsk, og ønsker ikke heller at mitt barn skal bli sånn.

Selv er jeg norsk, og jeg er så heldig at min omgangskrets består av like mange innvandrere som etniske nordmenn. Både kvinner og menn. Jeg har aldri opplevd noe av det som beskrives i tråden her, eller andre fremmedfientlige fora rundt om på nettet. Mellommenneskelige relasjoner handler ikke handler ikke om ett menneske alene, men om hvordan vi behandler hverandre!

Hadde svensker (for eksempel) møtt de samme holdningene i Norge som mange flyktninger gjør, så hadde ikke de "integrert seg" med særlig suksess heller. 

Men nå snakker du om folk som er integrert. De finnes de også...

Synes nordmenn er veldig rause, interesserte og villige til å lære. Personlig tror jeg begeret har blitt for fullt for mange nå de siste årene og da er det ikke så rart at man blir skeptisk, på samme måte som det ikke er rart at innvandrere blir skeptiske hvis nordmenn oppfører seg dårlig mot dem.

Anonymkode: 595c9...8b0

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet
1 minutt siden, Jolijojo skrev:

Denne tråden handler om de som lukker seg inn i sin egen verden, nekter å integrere seg, ikke de som allerede er integrert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...