Gå til innhold

Hvem har ansvaret for prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt fra til han heg dater om at jeg ikke går på noen prevensjon og at jeg ønsker meg barn. Han sier han ikke vil ha barn,men tar 0 ansvar selv. 

Jeg har til og medmennesker sagt det til han  det under akten at ‘jaja, du er ikke så redd for at jeg skal bli gravid’, for jeg trodde han i det minste ville velge å trekke seg ut, men nei. Virker som han ikke tar meg seriøst i det hele tatt. 

Anonymkode: 500ea...bc4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinnen, i og med at det er hun som kan bli gravid.

Anonymkode: bfc62...7fc

• Liker 3
Skrevet

Det finnes ikke effektiv prevensjon for menn så det må selvsagt kvinnen ta seg av.

• Liker 1
Skrevet

Du har  funnet  en ung gutt som ikke  stiller opp dersom du blir gravid. Blir  du gravid med han blir du alenemor.

Anonymkode: 8f98a...c21

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har  funnet  en ung gutt som ikke  stiller opp dersom du blir gravid. Blir  du gravid med han blir du alenemor.

Helt greit for meg. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er forresten ikke ung i det hele tatt. 

Ts

Skrevet
2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Det finnes ikke effektiv prevensjon for menn så det må selvsagt kvinnen ta seg av.

Men når jeg sier fra at jeg ikke gjør det, så har jo han ansvaret for å bruke kondom? Når han ikke gjør det, selv når jeg minner han på det, så er det dagane ansvar...

ts

• Liker 12
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt fra til han heg dater om at jeg ikke går på noen prevensjon og at jeg ønsker meg barn. Han sier han ikke vil ha barn,men tar 0 ansvar selv. 

Jeg har til og medmennesker sagt det til han  det under akten at ‘jaja, du er ikke så redd for at jeg skal bli gravid’, for jeg trodde han i det minste ville velge å trekke seg ut, men nei. Virker som han ikke tar meg seriøst i det hele tatt. 

Da tar du ansvar og sørger for å IKKE bli gravid med en hjernedød dust, slik at ditt eventuelle barn ikke vokser opp i forhåndsskrevet rævva situasjon. Ærlig talt. 

• Liker 12
Skrevet

Gode gener du velger for ungen din gitt. Tenker du på at ungen vil vokse opp med en idiot av en far? Nei, du tenker på DINE behov. 

Han burde bruke kondom, siden du har advart han, å når han da ikke tar ansvar så må man jo bare tenke at det ikke er så farlig for han. Du lurer han jo ikke.

Anonymkode: c0406...2ba

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gode gener du velger for ungen din gitt. Tenker du på at ungen vil vokse opp med en idiot av en far? Nei, du tenker på DINE behov. 

Han burde bruke kondom, siden du har advart han, å når han da ikke tar ansvar så må man jo bare tenke at det ikke er så farlig for han. Du lurer han jo ikke.

Tenker at han ikke kommer til å stille opp. Trenger jo ikke han, uansett. 

Ts

Skrevet

Tenker at han ikke kommer til å stille opp. Trenger jo ikke han, uansett. 

Ts

Igjen. Du tenker kun på dine egne egoistiske behov. Tenk nå litt på barnet.

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er ikke bekymret for det. Vokste selv opp uten noen far, det gikk veldig fint. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Her er det forsåvidt hans ansvar all den tid du har vært åpen om at du ikke bruker noe og vil beholde om du blir gravid. Om det er en spesielt gunstig, anbefalt og gjennomtenkt handling å bli gravid med som ikke ser ut til å bry seg overhodet er jo en annen sak...

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er nok av egoistiske kjerringer der ute som skal ha barn og håpe på at pappa nav ordner opp økonomisk for dem. ts er meget barnslig og har ekkle holdninger. tenker kun på seg selv

Anonymkode: 81fa3...3a4

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke gidder å bruke prevensjon, og han ikke gidder å bruke prevensjon er dere begge for dumme til å pule. Slutt med en gang!

Anonymkode: 69602...3e1

Skrevet
4 minutter siden, Daria skrev:

Her er det forsåvidt hans ansvar all den tid du har vært åpen om at du ikke bruker noe og vil beholde om du blir gravid. Om det er en spesielt gunstig, anbefalt og gjennomtenkt handling å bli gravid med som ikke ser ut til å bry seg overhodet er jo en annen sak...

Mannen får uavhengig av situasjonen et økonomisk ansvar så lenge han bliroppgitt som far. Mor trenger ikke være åpen om det. Slik er regelverket I Norge. 

Skrevet

Tenker vel ts har laget en trollertråd

Skrevet
Akkurat nå, Peter007 skrev:

Mannen får uavhengig av situasjonen et økonomisk ansvar så lenge han bliroppgitt som far. Mor trenger ikke være åpen om det. Slik er regelverket I Norge. 

Da får han bruke prevensjon da? Jeg gjør jo ikke det, og han er voksen nok til å vite hvordan barn lages. 

Ts

• Liker 3
Skrevet

Den som ikke vil ha barn såklart. Prevensjon kan alltids feile, men om man ikke vil ha barn bruker man prevensjon (kondom eller whatnot). Har han ikke lyst på barn i det hele tatt er det rart at han ikke bare steriliserer seg.

Du vil ha barn, ergo hans ansvar om han ikke vil.

Anonymkode: c956d...96c

• Liker 4
Skrevet

Da får han bruke prevensjon da? Jeg gjør jo ikke det, og han er voksen nok til å vite hvordan barn lages. 

Ts

Ja det må han om han ikke vil betale barnebidrag minst 18 år. Jeg bare bemerket er innlegg som sa mannen hadde ansvar så lenge du var åpen om det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...