Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jeg er gravid i uke 23, er på hyttetur og har fått uvi :( er kjempe plagsomt og jeg er langt fra legekontor... har hytte i Hemsedal og bor i Bergen, så ganske langt. Er det grunn til å ringe legevakt? Eller er det noe jeg selv kan gjøre?? Er så sykt vondt..😢 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, så irriterende for deg når du er på hyttetur og alt. Det du kan gjøre selv er å drikke så mye du klarer og prøve å tisse uvi ut. Det har fungert for meg,men spørs jo hvor ille det er og det tar jo litt tid. Det skader uansett ikke å ringe legevakt å bare høre hva de sier, siden du er gravid. Det ville jeg ha gjort.  God bedring!

Anonymkode: 19694...95b

Skrevet

Jeg ville ha ringt legevakt siden du er gravid. Det har lettere for å bli gå oppover og bli nyrebekkenbetennelse hos gravide, så det skal alltid behandles. Å drikke mye er også lurt. Hvis du har sitron eller sitronvann tilgjengelig, kan det hjelpe å ha det i vannet du drikker så det blir surt. Men kontakt lege uansett :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg måtte komme på legevakt med én gang da jeg vsr gravid og fikk UVI. Det tok dry veldig alvorlig.  Fikk til og med første tablett på antibiotikakuren der da de ikke ville  at jeg skulle vente til apoteket åpnet 1 time seinere.

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med legevakt ja.

• Liker 1
Skrevet

Ta kontakt med legevakt med en gang. Nyrebekkenbetennelse vil du ikke ha, tro meg!!! 

Anonymkode: 263f2...a27

• Liker 1
Skrevet

Liten oppdatering! Uvien gikk over etter 2-3 dager. Gikk på jobb etter ferien på mandag og har etter dette hatt vondt i magen og rosa utflod til tider. Jeg trodde dette skyldes uvien som sikkert var på vei tilbake.. den holdt seg borte men ikke den rosa utfloden så i dag ringte jeg føden og fikk komme inn på kontroll. De sjekket for uvi og det var det ikke??? Syns det er sinnsykt rart, med tanke på det jeg hadde i helgen...... de kunne ikke finne noe galt. Blir bare mer og mer bekymret...:( 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være sopp? Det kan gi svie (Og kan ifølge legen min mistolkes som UVI). Dessuten gir det vel annerledes utflod?

Anonymkode: 0b8ed...c3a

AnonymBruker
Skrevet

De burde sendt urinprøva til dyrking. Ikke alltid det vises på vanlig urinprøve. Dette må følges opp. Farlig for fosteret. 

Anonymkode: 1aa37...080

Skrevet

har ikke hatt noe rar utflod.. bortsett fra litt småblødninger.. Jeg har slitt med uvi hele livet, men har ikke hatt det på over ett år nå. Jeg vet hvordan uvi kjennes ut, og dette er nesten garantert det. syns bare det er så rart at de ikke fant det i urinen :(  for jeg pleier alltid å drikke det bort de første dagene, så er det opphold i en uke kanskje så begynner det igjen.. leser til og med at i svangerskapet så er det ikke alltid like sterke symptomer på det heller, derfor man skal sjekke seg ofte for det i svangerskapet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...