Gjest Anonymous Skrevet 14. februar 2005 #41 Skrevet 14. februar 2005 Er det ikke rart' date= i dette innlegget om melk er det ikke måte på hvor fælt det er å drikke melk. Mer enn et par glass om dagen er nærmest livsfarlig. Men i innlegg hvor folk skriver at de drikker 1-2 liter Pepsi om dagen er det ingen som løfter et øyelokk. Det er vel fordi at alle vet at Pepsi er usunt, men at melk kan være det, er det ikke alle som vet?... Jeg drikker aldri søtmelk, blir kvalm av det. Syrnet melk/yoghurt går an i små mengder.
hecuba Skrevet 14. februar 2005 #42 Skrevet 14. februar 2005 Det er noen som sier at melk ikke er bra for en pga konsentrasjonen av kalsium og at kroppen egentlig ikke bryter ned proteinene eller noe slikt.. :-? Er også de som argumenterer med at mennesket er den eneste rasen som fortsetter med å drikke melk etter "spedbarnstida".. Jeg prøver å ikke drikke så mye melk for tiden.. gjør jeg det, så går det i skummet melk.. Fettet i melk er absolutt IKKE bra! (men jeg spiser gjerne kald melkesjokolade sammen med melken, så det blir da nok fett )
LilleBille Skrevet 14. februar 2005 #43 Skrevet 14. februar 2005 Kumelk er for kalver og menneskemelk er for spebarn. Jeg drikker ikke melk - for det første byr det meg i mot .. og i tillegg reagerer jeg om jeg får for mye gjennom mat også. Ble "tvunget" til å drikke melk i oppveksten - men har aldri likt det. Spiser deriomot mye ost.
hecuba Skrevet 14. februar 2005 #44 Skrevet 14. februar 2005 Stol på instinktet ditt du, LilleBille... Er flere og flere ting som tyder på at melk ikke er så sunt som det man skal ha det til..
Gjest Emera Skrevet 14. februar 2005 #45 Skrevet 14. februar 2005 Stol på instinktet ditt du, LilleBille... Er flere og flere ting som tyder på at melk ikke er så sunt som det man skal ha det til.. Ah, musikk i mine ører...
nessi Skrevet 14. februar 2005 #46 Skrevet 14. februar 2005 Må ha det - bare må ha det!! Drikker melk til frokost hver dag, til pannekaker, og kan ta et glass bare fordi jeg er tørst eller har lyst på. Synes skummet melk er kjempe godt. Jeg og mannen min ferierer som regel en uke sammen med foreldrene mine om sommeren (sommerhus) og da kaller pappa oss bare for "kalvene". De kjøper inn 1 - 2 liter i uka - vi omtrent 1 liter pr dag.
Gjest Mrs. Potter Skrevet 16. februar 2005 #48 Skrevet 16. februar 2005 Jeg drikker melk til brødmat,panneker og grøt fordi jeg synes det er godt.
Gjest KATTAstrofe Skrevet 16. februar 2005 #49 Skrevet 16. februar 2005 Melk er fra naturens side næring til nyfødte. Kumelk er for kalver. Jeg drikker sjeldent melk, får vondt i magen av det. Jeg drikker heller ikke brus, og lite juice. Nesten bare vann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå