Gå til innhold

Ryanair

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen her som har reist til London med Ryanair? Isåfall, hvordan var det? er dere fornøyd?

Var det noe opplegg med transport fra flyplassen (Stanstedt) til sentrum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har gjort det. ALDRI mer!!

For det første var flyet over 5 timer forsinket, men vi fikk hele tiden beskjed om at det skulle bare ta 10-15 minutter. (For hvert kvarter sa de det igjen..) Dermed var vi på Stansted midt på natten, så togene ikke gikk lenger. Bussene var det NULL organisering over, og vi måtte fysisk slåss for å komme med! ( Vi ventet tålmodig og høflig i over en time, men så sa de at det var siste buss på 4 timer, så vi måtte gjøre noe drastisk)

Dessuten var personalet mer opptatt av å flørte med hverandre enn noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flydd med Ryanair flere ganger, og aldri hatt problemer. Det går tog og busser fra flyplassen, og jeg fant lett fram.

Det er klart man kan oppleve problemer uansett hvem man reiser med, men jeg så en oversikt over forsinkelser hos forskjellige flyselskaper, og der kom Ryanair helt klart best ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste med Ryanair til London for noen år siden. Var helt greit - du får det du betaler for. Husker at flypersonalet til London var helt håpløst, men hjem igjen var det mye bedre.Husk at de er strenge på bagasje-vekten.

Skal reise med Ryanair til Glasgow i april - så får vi se om det har skjedd noen endringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er klart man kan oppleve problemer uansett hvem man reiser med, men jeg så en oversikt over forsinkelser hos forskjellige flyselskaper, og der kom Ryanair helt klart best ut.

Jeg er klar over at man kan bli forsinket uansett hvilket selskap, men det som irriterte meg mest var manglende informasjon! (Og ikke minst manglende vilje til å hjelpe!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist med Ryanair til London og Glasgow, har ingen ting å utsette på dem. Eneste ulempen er den lave bagasjekvoten (15 kilo), som de er veldig strenge på. Og at de flyr fra Torp, men det kommer jo an på hvor du bor.

De laveste prisene deres er latterlig lave, og da har jeg ikke så høye krav. Men hadde jeg måttet betale over 1000-1500 kroner for billetten, ville jeg sjekket prisen hos Norwegian eller SAS før jeg bestilte med Ryanair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har reist med RyanAir til London, skulle egentlig til Glasgow men det flyet ble cancellert. Måtte komme tilbake dagen etter. Da var flyet til Glasgow 5 timer forsinka, og jeg booka om på flyet til London som BARE var 2 timer forsinka. Som gjesten over kom jeg også til London midt på natta og overnatta på flyplassen fordi det går ikke noe tog nordover midt på natta.

Et av problemene som gjorde et av flyene forsinka var at de ikke fikk igjen flydøra. RyanAir ville ikke bruke norske flyingeniører til å fikse dette og måtte derfor vente på neste RyanAir fly fra England med ingeniør ombord.

Etter det (2 år siden) har jeg ikke reist med RyanAir. Kommer aldri til å booke RyanAir hvis jeg skal noe viktig og er avhengig av å komme fram. For weekend break etc er det ok. Bortsett fra at alle flyplassene de flyr til ligger midt ute i ødemarka, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist med dem tre ganger og de har vært forsinket hver gang. Jeg har også hørt det samme fra andre.

Også hater jeg Stanstead og Torp, de ligger langt unna og det er mer vrient å komme seg dit.

Enig med en annen over her; må du betale over 1000 for billetten, er det greiere å betale litt mer for en adskillig mer komfortabel reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise med Ryanair for 11. gang nå på fredag - jeg har ALDRI opplevd verken forsinkelser eller noe dårlig med personalet. Tvert i mot: vi har hver eneste gang reist ti minutter før tiden, og opplevd en bedre service enn jeg har pleid å få på SAS. (har flydd noen ganger med dem også).

For all del: det skjer helt sikkert ting med RyanAir også altså, og det høres jo ikke bra ut det dere har opplevd! Men jeg er som sagt veldig fornøyd, særlig med en sånn service for en latterlig billig penge. Nå på fredag betaler vi 1100 kroner for to pers tur-retur til Glasgow, det er den dyreste billetten vi har kjøpt hos dem noengang...

Vi bruker 40 minutter med toget fra Prestwick inn til Glasgow, det er vel omtrent det samme som det tar med toget fra Gardermoen og inn til Oslo? (med vanlig tog, altså. Skjønner at flytoget ikke kan sammenlignes med det...)

Vi er i hvert fall veldig fornøyde med RyanAir!

ringblomst: Gled deg til Glasgow, det er en kjempesjarmerende og hyggelig by med masse shopping og lite turister!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også reist med RyanAir til Glasgow tre ganger, aldri noen problemer.

Første gangen vi skulle reise gorde de om rutetidene så flyene gikk fem timer tidligere enn hva vi hadde bestilt. Vi fikk mail om dette, og ville da ikke reise de dagene vi hadde bestemt pga så stor forandring i tiden. Da fikk vi tilbake pengene uten problemer, og bestilte nye biletter til andre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har reist med Ryanair til London og Glasgow, har ingen ting å utsette på dem. Eneste ulempen er den lave bagasjekvoten (15 kilo), som de er veldig strenge på. Og at de flyr fra Torp, men det kommer jo an på hvor du bor.

De laveste prisene deres er latterlig lave, og da har jeg ikke så høye krav. Men hadde jeg måttet betale over 1000-1500 kroner for billetten, ville jeg sjekket prisen hos Norwegian eller SAS før jeg bestilte med Ryanair.

15 kg? Jeg leste 35 kg på sidene deres...

Nå har vi bestillt, blir 1500 for meg og sambo tur/retur. Så er det bare å krysse fingrene og håpe at alt går i boks!!!!

Skal bo på Prince William hotel, noen som har bodd der noen gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har flydd 3 ganger med Ryanair - uten problemer. Faktisk 2 av gangene gikk flyet før tiden :o

Og for meg som bor 15 min. kjøretur fra Torp er det heeelt ideelt :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesol i.i

Jeg har reist med Ryanair to ganger, til Glasgow og til London. Vært fornøyd begge gangene. Er ikke superservice ombord på flyet, men for 600kr tur/retur for to pers. til Glasgow forventer jeg heller ikke mer.

Jeg anbefaler de til andre ihvertfall, aldri opplevd forsinkelser e.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryanair tillater 15 kg innsjekket bagasje per passasjer og et lite kolli håndbagasje, som ikke må veie mer enn 10 kg og være mindre enn 20x14x9 tommer. Av hensyn til sikkerheten og bekvemmeligheten til alle passasjerer må håndbagasjen plasseres under setet eller på bagasjehyllen.

Bagasjevekt over 15 kg blir pålagt et gebyr på £Stg4.50/€7 (eller tilsvarende i lokal valuta) per kilo på alle ruter. Ryanair tillater ikke at agentene eller personalet unnlater å innkreve avgift for overvekt på bagasjen. Med tanke på de lave prisene og det brede tilbudet av lavprisreiser, har vi ikke råd til å unnlate å innkreve rettmessige avgifter. Personalet og agentene våre må derfor innkreve avgifter for bagasjeovervekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringblomst: Gled deg til Glasgow' date=' det er en kjempesjarmerende og hyggelig by med masse shopping og lite turister!![/quote']

Takk, gleder meg allerede - skal tilbringe et par netter i Edinburgh først - så dette kan ikke bli annet enn bra :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bjørnsdatter

Anbefaler Ryanair jeg - innsjekkinga gikk glatt, flyet var presis, ikke noe fiksfakseri og dilldall (bare sjekk inn, gå på flyet, fly og gå av igjen). Toget gikk enkelt og greit fra Stanstead til sentrum. Ikkeno problem noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...