AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #21 Skrevet 20. februar 2018 Jeg bor cirka tre timer unna (med buss) fra nærmeste sted hvor det er mulig for meg å gi blod. Så det tar seks timer med buss, for å komme til og fra sykehuset. I tillegg til den tiden det tar ved selve sykehuset. Anonymkode: 3bdab...beb
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2018 #22 Skrevet 20. februar 2018 Jeg skulle veldig gjerne ha gitt blod, men får ikke lov pga. Ritalin-bruk. Jeg bruker det også ganske sjelden, og mer i perioder, slik at det faktisk kan gå 2 mnd mellom noen ganger. Da skulle man tro det gikk greit - jeg er ellers helt frisk(hvis du ser bort i fra ADD, som jeg ikke ser på som noen sykdom) og Ritalin er vel ute av blodet på et døgn eller to. Anonymkode: 72f0c...a92
alli634 Skrevet 20. februar 2018 #23 Skrevet 20. februar 2018 Noen som vet om man kan gi blod om man går på lipitor (kolesterolsenkende medisin)?
emilie123 Skrevet 20. februar 2018 #24 Skrevet 20. februar 2018 Jeg ga blod i noen år, men ble syk og dermed kunne jeg ikke gi mer. Oppfordrer flere til å gi blod. 1
Tvist Skrevet 20. februar 2018 #25 Skrevet 20. februar 2018 Er det ikke vanskelig å få det til utenom arbeidstiden?
Pantoten Skrevet 20. februar 2018 #26 Skrevet 20. februar 2018 7 minutter siden, Tvist skrev: Er det ikke vanskelig å få det til utenom arbeidstiden? Nei, mange blodbanker har åpent på kveldstid
Kragebein Skrevet 20. februar 2018 #27 Skrevet 20. februar 2018 Jeg skulle veldig gjerne gitt blod, men jeg får dessverre ikke lov på grunn av faste medisiner som jeg må gå på resten av livet. Har dog klart å overtale et par stykker til å gi blod som ikke hadde gjort det ellers, så noe har jeg i hvert fall bidratt med 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2018 #28 Skrevet 21. februar 2018 Jeg har for tiden karantene, siden jeg er gravid, og får ikke gi blod igjen før ett år etter fødsel. Men da skal jeg sporenstreks igang med givingen igjen Synes det er en skikkelig god følelse, bedre enn når jeg donerer penger til veldedighet. Jeg har skikkelig sprøyteangst, og er helt klam i hendene og har puls som når jeg trener hver gang, til tross for at jeg vet det ikke er vondt i det hele tatt. Så det er skikkelig adrenalinkick hver gang, og så blir jeg så stolt av meg selv hver gang for at jeg trosser frykten og gjør det likevel Anonymkode: 5259d...043 1
laperla Skrevet 21. februar 2018 #29 Skrevet 21. februar 2018 Har vært og gitt plasma idag. Ifølge blodbanken er det mangel på både blod og plasma, så det er bare å melde seg som givere dere 1
Hanne67 Skrevet 22. februar 2018 Forfatter #30 Skrevet 22. februar 2018 På 20. februar 2018 den 18.21, alli634 skrev: Noen som vet om man kan gi blod om man går på lipitor (kolesterolsenkende medisin)? Siden det er en medisin som har direkte sammenheng med blodet, så vil jeg tro du ikke kan gi blod så lenge du tar de og en stund etterpå. Om man er i tvil kan man ta kontakt med den lokale blodbanken. Noen medisiner blir godtatt, bl.a. allergimedisin.
andy capp Skrevet 22. februar 2018 #31 Skrevet 22. februar 2018 På 20.2.2018 den 19.48, Tvist skrev: Er det ikke vanskelig å få det til utenom arbeidstiden? Vil tro de fleste arbeidsgivere gir deg fri for å gi blod, i alle fall så lenge det ikke påvirker driften alt for mye.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2018 #32 Skrevet 22. februar 2018 På 2/20/2018 den 19.48, Tvist skrev: Er det ikke vanskelig å få det til utenom arbeidstiden? De fleste arbeidsgivere gir fri med lønn, på lik linje som når du skal til lege og tannlege. I tillegg har mange blodbanker langåpent minst en dag i uken, så man kan gi etter arbeidstid om man virkelig ikke kan gå i arbeidstiden. Mange steder er det også blodbusser, som kjører rundt og gjerne har stoppested der det er mange arbeidsplasser. Så da er det veldig lett å gi blod i lunsjen, om man ikke kan ta seg tid midt i jobbtiden, og siden man slipper reise så langt, tar det uansett kort tid. Anonymkode: 5259d...043
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå