Gå til innhold

Frank Løke

123cup456

Anbefalte innlegg

Det beste dere kan gjøre er å slutte å skrive sidevis om Frank her. Dere understøtter hans (store) ego, samtidig som ungene hans må lese masse dritt om faren på nett. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Bra at de kastet ham ut. Oppførselen hans er virkelig ikke bra, spesielt ikke ovenfor partneren sin (Og barna...). 

Men: er det bare jeg som reagerer på at Tone 'måtte ha KRISEHJELP' umiddelbart etter hendelsen? Det er vel en smule overdrevent? 

Hun er profesjonell danser på jobb, som er profesjonelt sett forventet å stå scenen ut.

Så i en setting der de fleste bare hadde stoppet opp og gått, følte hun ett enormt faglig press for å fullføre i lys av fremtidig karriere. 

Krisehjelpen hun fikk var nok i hovedsak av typen hindre at hun gikk i garderoben og forlot programmet  i sending. 

Men jeg håper dette provoserer fram at Frank Løken får den psykiatriske oppfølgingen han trenger; dette var ett rop om hjelp. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lykkelia skrev:

Det beste dere kan gjøre er å slutte å skrive sidevis om Frank her. Dere understøtter hans (store) ego, samtidig som ungene hans må lese masse dritt om faren på nett. 

Ja han leser sikkert dette, enten nå eller senere. Kanskje det gjør at han begynner å forstå litt mer? (#håper)

Når det gjelder barna så er det han som har satt dem i den situasjonen. Er ikke blitt sagt noe om dem her, annet enn at det er synd at de blir utsatt for dette. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, himmeloghav skrev:

Hun hadde sagt på forhånd at hun ikke ville at han skulle ha på seg den drakten. Det er hun som danser som bestemmer koreografien og påkledningen. Han valgte å trosse henne. Hvis en dame blir med en mann hjem og gir uttrykk for at hun ikke vil ha sex og han har sex med henne likevel, er det en voldtekt. 

Det er veldig viktig å lære jenter som vokser opp å sette grenser, men man skal også ha forståelse for rammene rundt og at i visse situasjoner er det vanskelig som i denne. Lytt til kvinnen. Det er viktig. Ikke fordømm den svake part. 

Jeg er enig i alt dette. Og nei, man skal såklart ikke klandre den svakeste part. Igjen så gjentar jeg: (bare sånn at det ikke skal være noe tvil) : Hun har IKKE gjort noe galt. Det har han. 

Med det sagt er ikke Tv2 så uskyldige heller. De filmet «møtet» mellom Løke og danseren etter dette skjedde, og forsøker jo derfor å fortsette å melke underholdningsverdien i dette. 

Løke er en bajas. På sin side har han også et TV selskap han forsøker å bygge karriere gjennom, hvor han åpenlyst lager denne «karakteren»: «actionFrank». Nå har jeg ikke satt meg så mye inn i hverken karakteren actionFrank eller det private mennesket, Frank Løke, men antar at med alle som er underholdningsmennesker, at det sikkert er forskjeller. 

Min oppfattelse er den samme; han forsøker å være humoristisk primært basert på selvironi. Går man rundt i Boratkostyme er det seg selv man driter ut. Skal han ha en karriere i «big buisness» som entertainer må han ha noe å «by på». Det er åpenlyst det å sjokkere, som er hans «Brand». For han er det ikke utenkelig at det ligger en slags felles forståelse mellom han og TV2 at det er rollen som «actionFrank» som bidrar til at han sikrer seg TV tid. At TV2 i det hele tatt filmer møtet mellom dem to, etter dette, om hun virkelig fikk «krisehjelp» like etter dansen, vitner om en kynisme som er (for meg) langt mer uansvarlig og overtramp, enn at han danset med henne i Borstkostyme. 

Når det gjelder metoo kampanjen er min oppfatning at en av kampanjens mest legitime kritikker, er at den har i flere tilfeller mer fungert som en personlig heksejakt mot enkeltmennesker fremfor en kampanje for å belyse bruk av makt for å utøve seksuelle overtramp. 

Å henge noen ut i en offentlig gapestokk, via mobbmentalitet, kan være et like stort overtramp som det vedkommende henges ut for. Kanskje verre. Giske fikk ekstrem hard medfart, og er et eksempel på hvordan kampanjen kan skli ut i heksejaktens «hete».

I det voldsomme forsøket på å stemple en gjerningsmann, risikerer man faktisk selv å bidra til at man skaper et offer.

Løke sitt stunt var et overtramp. Ydmykende, men ikke nødvendigvis av seksuell karakter. Det er også menn på senen som danser med Løke. Hvor er deres krisehjelp og gjelder metoo kampanjen også dem? Hva med programlederen som lener seg mot hans tilnærmet nakne kropp og smiler fra øre til øre når stemmer og resultater leses opp? Er hun også endel av metoo kampanjen? Om det kun er den krenkede sin rett til å si hva som er krenkende, er vi i stor risiko for å skape et samfunn uten noen som helst toleranse for hverandre. Marginene blir så voldsomt små, og konsekvensene så uproporsjonale til handlingen.

Kall gjerne Løke sin adferd for idioti, ydmykende, pinlig, flaut, grenseoverskridende, dumt. Men å tilskrive han rollen som seksuell overgriper i denne seansen, det kan virkelig være mot sin hensikt. 

Med det sagt skal jeg si at «lammekjøtt» kommentaren ER rettet direkte MOT henne. At han er «jeger» og hun er lammekjøtt oppfatter jeg som langt mer seksualisert, enn at han danset i Borat kostyme. Og i DEN kontekst mener jeg han har seksualisert henne, uønsket. Og uprofesjonelt. Å omtale henne slik, er ikke bare de overnevnte ting :» ydmykende, pinlig, flaut, grenseoverskridende». Det er OGSÅ en seksualisering av henne. ETTER den opprinnelige seansen som allerede var åpenlyst ubehagelig for henne. Og DET kan jeg si meg enig i at jeg opplever som typiske  «metoo» eksempler. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Selvsagt. Enig i det.

Hørtes bare voldsomt ut, når jeg samtidig leste en sak om to tenåringer som ble drept i Trondheim og deres venner skulle også få krisehjelp...

Skjønner ☺️ Krisehjelp er et apparat som brukes i veldig mange forskjellige situasjoner, noen mer ekstreme enn andre. Som trer inn der det oppstår plutselige behov for hjelp og støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Moondance skrev:

Er så enig her. Stakkars kvinnemenneske, hun taklet det utrolig bra men hun hadde jo ikke så mange andre valg mtp. at hun måtte fremstå profesjonell. Hun kunne nektet, men hadde da risikert flere kjipe utfall for seg selv i ettertid og i programmet på direkten som du skrev, noe hun muligens så selv også. Applaus for henne som valgte å ta det opp såpass hardt i ettertid. Og konsekvenser fikk det heldigvis for Løken selv! Fantastisk at noen endelig satte han ordentlig på plass. Skulle likt og sett trynet hans da han ble kontaktet med beskjed om at han er disket, oh my :fnise:

Skulle ønske han ble disket fra farmen da han var med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Rosemoren
20 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Ok, trodde 'krise' var mer enn en vanskelig situasjon. 

Veldig fint at de har slike tilbud, jeg tror de (tv-kanalene) begynte med det etter at de fikk kritikk for dårlig oppfølging etter noen av de første realityprogrammene. Mener jeg å huske. 

En krise kan  være både stor og liten, og "vanskelig situasjon" er nok den "mildeste" graden. :)

(Mildeste skriver jeg ikke for å minimere hennes opplevelse av det som skjedde, men for ikke å sammenligne det med større kriser, som drap, store ulykker, naturkatastrofer, krig, ol)

https://snl.no/krise

Sitat

Krise er en vanskelig situasjon, et avgjørende vendepunkt eller en plutselig forandring. Begrepet blir brukt om akutt politisk vanskelighet (regjeringskrise) eller sterk svingning i en persons sinnslikevekt (religiøs krise).

Og jeg tror du har rett i at tv-kanalene begynte med kriseberedskap etter kritikk for dårlig oppfølging.

Endret av Rosemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest mye om Frank Løke her og der opp gjennom årene. Forvokst drittunge har jeg tenkt hver gang. 

Etter lørdag ser jeg kun en desperat singel mann i midtlivskrise. "Actionfrank?" Null anger, null selvkritikk.. Pr pr pr... tipper han ikke har det så bra med seg selv når alt kommer til alt. 

Dette kostymestuntet kunne vært morsomt i en annen setting. Men ikke i beste sendetid på direkten der det sitter barn å ser på. All respekt til danseren som evnet å være profesjonell å faktisk gjennomføre showet. Det kalles karakter. 

Fyren trenger en rådgiver. Hele saken er bare trist. At media gir han spalteplass og skjermtid kan jeg ikke fatte.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg tror som deg at intensjonen hans ikke var å ramme henne i den forstand men Løkes evne til å tenke konsekvenser fremstår som ikke eksisterende. Et oppegående menneske bryter ikke instrukser og gjennomfører et slikt stunt. Jeg sitter med inntrykk av at Løkes eksponeringsbehov og ego går utover dømmekraften hans. 

Dette er jeg 100% enig i, og jeg mener det er skadelig for ikke bare omgivelsene men også han selv. At TV2 da velger å vie fyren så mye oppmerksomhet (spesielt at de filmet møtet mellom Løke og danserinnen etter uenigheten) - er jo helt sinnsykt.

De melker jo at han er sånn, for alt det er verdt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, veggteppe skrev:

Dette er jeg 100% enig i, og jeg mener det er skadelig for ikke bare omgivelsene men også han selv. At TV2 da velger å vie fyren så mye oppmerksomhet (spesielt at de filmet møtet mellom Løke og danserinnen etter uenigheten) - er jo helt sinnsykt.

De melker jo at han er sånn, for alt det er verdt. 

Han melker situasjonen ja, uten tvil og synes sikkert at dette er kult. Løke fremstår som veldig umoden og uten evne til refleksjon over egen atferd samt de konsekvensene dette kan medføre. Da tenker jeg ikke bare på dansepartneren men barna hans, familien og ikke minst Løke selv.

Hvilket forbilde er han som bryter instrukser og kjører et smakløst egoløp? Responsen hans på kritikk er enda verre enn selve stuntet da han merkelig nok, klarer å sette seg selv i et dårligere lys. Umoden, frekk, selvopptatt, egoistisk og lite reflektert er mitt inntrykk av Løke etter stuntet og tilbakemeldingen på kritikk fra dommer i skal vi danse.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg var ikke klar over at også hans idrettskarriere var belemret med så mange utenomsportslige skandaler

https://www.dt.no/nyhet/sport/handball/loke-fikk-sparken-etter-julebord-oppforsel/s/5-57-276757

TV2 bør virkelig vurdere om casting-prosessene deres er gode nok. 

Joda, han er kjent for det.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Han kunne tydeligvis ikke ta det at han ble sparket, som en mann, han har nå kommet med beskyldninger om at Tone (dansepartneren hans) visste om stuntet, at de skulle late som de ble uvenner, og så skvære opp. Men så fikk hun kalde føtter etter alle reaksjonene som kom, og valgte å spille ut offerrollen (i følge Frank).

Jeg tviler på det er det som har skjedd, men uansett om det faktisk har det, så er han likevel sparket fra showet. Hvorfor ikke bare ta det som en mann, i steden for å lange ut mot alt og alle? Hold kjeft og la det ligge.

edit: lagt til kilde: https://www.vg.no/rampelys/i/5VgOVm/frank-loeke-etter-dansedramaet-jeg-foeler-meg-dolket-i-ryggen-av-tv-2

Endret av SelinaKyle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Han kunne tydeligvis ikke ta det at han ble sparket, som en mann, han har nå kommet med beskyldninger om at Tone (dansepartneren hans) visste om stuntet, at de skulle late som de ble uvenner, og så skvære opp. Men så fikk hun kalde føtter etter alle reaksjonene som kom, og valgte å spille ut offerrollen (i følge Frank).

Jeg tviler på det er det som har skjedd, men uansett om det faktisk har det, så er han likevel sparket fra showet. Hvorfor ikke bare ta det som en mann, i steden for å lange ut mot alt og alle? Hold kjeft og la det ligge.

For en holdning han har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SelinaKyle skrev:

For en dust!!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, SelinaKyle skrev:

Hvor står dette? 

Endret av veggteppe
Skjemmes over at jeg lar meg suges inn i dramaet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes han ødela hele årets kjendis farmen, Erlend med men mest han. Håper virkelig ikke at han blir å se i flere programmer i fremtiden, jeg takler rett og slett ikke den fyren 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...