Gå til innhold

Fjernet silikon - min opplevelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal også ta ut mine. Har time om under 3 uker. Har høy profil - 370cc/gram Gruer meg veldig.. 

Hvor skal du fjerne dine og hvor mange gram/cc har du? 

Anonymkode: ca264...56a

Jeg tenker jeg har ganske lik størrelse som deg. Jeg skal fjerne de på Christiania park klinikk. Noen flere som har erfaring med disse? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, mbjk skrev:

Jeg tenker jeg har ganske lik størrelse som deg. Jeg skal fjerne de på Christiania park klinikk. Noen flere som har erfaring med disse? :)

Jeg skal ta de ut på Akademiklinikken. 

Anonymkode: ca264...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Enitram123 skrev:

IKKE gru deg!! Det er ikke vondt, verken under eller etter!! Jeg vaqr en av dem som brukte egenmelding pga smerte på jobb og tok ut ferie i touker at på til når jeg tok dem - er livredd for smerte - men det gjorde INGNETING vondt å ta dem ut. DET LÅVER JEG!v

Bare vær forberedt på at de ikke ser like ut med en gang, mne at de trekker seg sammen. Det låver jeg også. Snart et år siden jg tok ut mine og nå er de sånn som de var. I etterkant av operasjonen brukte jeg sportsbh så lenge jeg gadd! gjør det så lenge du vil, det gjør dem finere når de er "ferdige". Min var veldig stram, sånn at jeg omtrent ble paddeflat når jeg ikke er det. Men det skal ikke være vondt!! 

Det er veldig godt å høre. Føler jeg trenger litt råd siden det er litt vanskelig å få ordentlig svar. Jeg bruker i dag 75G så er veldig usikker på hvilken  strørrelse i sports-bh jeg skal kjøpe til etter operasjonen!🤔 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mbjk skrev:

Jeg tenker jeg har ganske lik størrelse som deg. Jeg skal fjerne de på Christiania park klinikk. Noen flere som har erfaring med disse? :)

Jeg har ikke erfaring om å fjerne, men fikk lagt inn implantater der for 6 år siden. Fornøyd med resultatet 🙃 

Anonymkode: ca264...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, mbjk skrev:

Det er veldig godt å høre. Føler jeg trenger litt råd siden det er litt vanskelig å få ordentlig svar. Jeg bruker i dag 75G så er veldig usikker på hvilken  strørrelse i sports-bh jeg skal kjøpe til etter operasjonen!🤔 

Regner med at sykepleierne måler deg etter operasjonen 😊 så får du nok en bh der. 

Jeg fikk ihvertfall det. Betalte 500kr

Anonymkode: ca264...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at sykepleierne måler deg etter operasjonen 😊 så får du nok en bh der. 

Jeg fikk ihvertfall det. Betalte 500kr

Anonymkode: ca264...56a

Nei det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, mbjk skrev:

Nei det gjør jeg ikke.

Hm, hvilken klinikk er dette? 

Kjøp lik cup som du hadde før - og en bh med flere hemps så du kan regulere etter hvor stramt du ønsker å ha den 😁 

 

Anonymkode: ca264...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er høy profil en greie egentlig?   Hvem vil ha pupper som står rett ut som baller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peonjenta skrev:

Hvorfor er høy profil en greie egentlig?   Hvem vil ha pupper som står rett ut som baller??

Nettopp derfor jeg vil ta de ut... 18, ung og uviten - hørte jeg på kirurgens anbefaling

Anonymkode: ca264...56a

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser mer naturlig ut ble jeg fortalt og det er jeg så og si enig om. Men mine har rett og slett blitt for store. Nå er det snart 5 år siden jeg la de inn og det har endret seg litt siden jeg var 20 år. Men hvis jeg skal legge inn  på nytt ville jeg valgt runde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
På 18.2.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev:

Jeg la inn 375gram i hver, så var veldig tungt for min lave kropp på 160 cm. Selv om de så veldig naturlige ut. Jeg var også fornøyd med mine, og elsket dem til siste stund. Men som du sier, de var også i veien. Jeg gikk også hele tiden i sportsbh for å få dem mindre, det ble på en måte litt vulgært på meg med så store pupper. Og ikke minst at jeg alltid måtte opp en størrelse og to i overdeler for at det skulle passe over bysten. Selv om du er glad i de puppene du har nå, så er det noe med å være 100% seg selv, det kjenner jeg veldig på nå. Det var en lettelse!! Jeg betalte 10 000, men jeg vet at flere klinikker tar dem ut gratis så fremt man tok de hos dem. Men heldigvis ikke like dyrt som å ta dem. Det beste er nå å kunne velge fritt på alle butikker hva angår bher<3<3 

Mine verket også noe av og til forresten. Var superredd kompliksjoner som du sier, men i de fleste tilfeller går det jo bra. Hvis du skulle ha spørsmål eller hva som helst - fyr løst. For meg var det ikke så mye å lese i forkant fordi jeg fant så lite informasjon, så nå kan jeg hvertfall spre det "gode budskap":) 

Ps: Du er nydelig uansett hva du velger å gjøre! 

Anonymkode: fac37...7c7

Så bra! 10.000 var ikke så dyrt da, mange tar 20-25. Hvor fjernet du dem hen? Jeg ble dessverre alvorlig syk og ufør 10 år etter operasjonen, så har ikke råd til å betale 25.000. Vet du hvordan det er med sammentrekning og alder? Jeg er snart 40 og er livredd for å få lange pølser som ikke trekker seg sammen :( samtidig må de ut snart. De verker veldig til tider og jeg mistenker at jeg har fått hard kapsel. Den ene er blitt litt hard oppå selv om de fortsatt ser naturlige ut. Men jeg hater dem, drittlei av at ingen bher passer optimalt og når de verker gjør det ganske vondt. I tillegg er jeg redd jeg har fått breast implant illness, for alle symtomer stemmer. Nå gir sykdommen min også sterk utmattelse, så vanskelig å si om implantatene gjør det verre, men tenk om jeg kunne blitt litt mindre utmattet om jeg fjernet silikonen, det hadde vært fantastisk. Har mye smerter/verking i kroppen også, hjernetåke, svimmelhet og glemsomhet.

Anonymkode: db431...390

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
AnonymBruker skrev (På 26.5.2019 den 2.27):

Så bra! 10.000 var ikke så dyrt da, mange tar 20-25. Hvor fjernet du dem hen? Jeg ble dessverre alvorlig syk og ufør 10 år etter operasjonen, så har ikke råd til å betale 25.000. Vet du hvordan det er med sammentrekning og alder? Jeg er snart 40 og er livredd for å få lange pølser som ikke trekker seg sammen :( samtidig må de ut snart. De verker veldig til tider og jeg mistenker at jeg har fått hard kapsel. Den ene er blitt litt hard oppå selv om de fortsatt ser naturlige ut. Men jeg hater dem, drittlei av at ingen bher passer optimalt og når de verker gjør det ganske vondt. I tillegg er jeg redd jeg har fått breast implant illness, for alle symtomer stemmer. Nå gir sykdommen min også sterk utmattelse, så vanskelig å si om implantatene gjør det verre, men tenk om jeg kunne blitt litt mindre utmattet om jeg fjernet silikonen, det hadde vært fantastisk. Har mye smerter/verking i kroppen også, hjernetåke, svimmelhet og glemsomhet.

Anonymkode: db431...390

Dytter opp denne. Er jeg som har skrevet innlegget jeg siterer. Flere som har fjernet silikon? Hva betalte dere?

Jeg er så redd den ene protesen har sprukket eller «blåst seg opp» Nevøen min klemte meg litt vel hardt for et par år siden (han vet ikke at jeg har silikon), såpass hardt at jeg nesten følte at den ene puppen sprakk og det var vondt en stund etter. Etterpå ble den puppen både rundere og hardere enn den andre. Først håpet jeg det bare var en hevelse, men den gikk aldri ned, så er redd den er sprukket eller at det ble dannet hard kapsel. Er ikke vondt lenger (utenom litt verking av og til, men sånn har det alltid vært), men faen, så lei jeg er de puppene! Bruker for det meste bh-topp, tynne bher og sports-bh for å få de til å se mindre ut.

Som jeg skrev i innlegget over mistenker jeg også breast implant illness siden alle symptomer stemmer, men det kan også komme av den kroniske sykdommen min. Jeg håper jeg slipper å ta brystløft i tillegg, for det har jeg egentlig ikke råd til. Jeg har 65B ca i utgangspunktet, så er ikke store naturlig. Nå er de 65E og aaaaltfor store i mine øyne selv om de ikke er giga. Men likevel store nok til at jeg føler at jeg ser kraftigere ut på overkroppen enn jeg er. Jeg er fortsatt slank, veier kanskje 5 kg mer enn jeg gjorde da jeg tok operasjonen i 2003, men da var jeg supertynn. Huden har jo sikkert strukket seg litt på disse 18 årene, men håper den går pent tilbake. Har passert 40, men håper det går bra likevel. 

Anonymkode: 97898...df9

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har store eller små pupper, men jeg har B 85 i bh størrelse. 
synes det er leit at folk har komplekser for små bryst, jeg personlig synes det er finest når det er naturlig. Men skjønner også at noen har komplekser. Jeg har komplekser for fregnene mine, mens andre igjen elsker fregner. Vi får bare gjøre det beste ut av den kroppen vi har fått 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Sofie-L skrev (På 22.2.2018 den 19.02):

Dette er sprøyt. Svært få angrer. Tror du klinikker hadde hatt gratis fjerning ila. 5 år hvis mange angret?????

Hvilken klinikk har gratis fjerning? Jeg har sjekket litt og det koster fra 24.000-50.000 å fjerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fjerne mine. Har hatt silikon i 15 år, tre ulike proteser. Har hatt perioder der jeg har vært fornøyd og de har hele tiden sett bra ut. Men jeg har aldri helt vendt meg til å ha plast i kroppen og det har vært mye smerter.

Jeg har 300cc så det er vel hverken mye eller lite… det pussige er at før jeg opererte, så gikk jeg mye med trange topper men siden jeg opererte har jeg ofte kledd brystene bort i store bluser og skjorter. Jeg føler nok ikke riktig at dette er meg!

Jeg kjenner mange som har operert bryst og som er misfornøyde og noen tar jo da ut. Men det er mye skam knyttet til dette og derfor hører man ikke så mye om det.

Man føler seg så dum!! Og ja, man har jo vært dum men jeg skal iaf forsøke å fikse det og komme meg tilbake til MEG. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 26.5.2019 den 2.27):

Så bra! 10.000 var ikke så dyrt da, mange tar 20-25. Hvor fjernet du dem hen? Jeg ble dessverre alvorlig syk og ufør 10 år etter operasjonen, så har ikke råd til å betale 25.000. Vet du hvordan det er med sammentrekning og alder? Jeg er snart 40 og er livredd for å få lange pølser som ikke trekker seg sammen :( samtidig må de ut snart. De verker veldig til tider og jeg mistenker at jeg har fått hard kapsel. Den ene er blitt litt hard oppå selv om de fortsatt ser naturlige ut. Men jeg hater dem, drittlei av at ingen bher passer optimalt og når de verker gjør det ganske vondt. I tillegg er jeg redd jeg har fått breast implant illness, for alle symtomer stemmer. Nå gir sykdommen min også sterk utmattelse, så vanskelig å si om implantatene gjør det verre, men tenk om jeg kunne blitt litt mindre utmattet om jeg fjernet silikonen, det hadde vært fantastisk. Har mye smerter/verking i kroppen også, hjernetåke, svimmelhet og glemsomhet.

Anonymkode: db431...390

Du kan få fjernet offentlig hvis du har smerter. Det vil da være på såkalt «medisinsk indikasjon». Snakk med fastlegen din.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym433 skrev (3 timer siden):

Du kan få fjernet offentlig hvis du har smerter. Det vil da være på såkalt «medisinsk indikasjon». Snakk med fastlegen din.

Takk for tips! Ja, har ofte smerter. Intense "sprengende" smerter og verking som kommer og går. Brystvortene er også ekstremt ømme, gjør vondt bare å vaske dem. Og så er det jo alle symptomene jeg har på breast implant illness da. Ble nesten skremt av å lese om symptomene, var jo som å lese om meg selv.

Skal ta opp dette med fastlegen. Eneste jeg er litt redd for er å få lange pølser av noen pupper, for brystløft i tillegg dekkes jo neppe. Jeg har ikke store pupper naturlig, brukte 65/70 B før operasjonen. Nå bruker jeg 65E og brukte det etter operasjonen og. Føler jeg har lagt på meg litt på puppene de siste årene, men mulig det bare er innbilning siden jeg hater dem sånn. Syns jeg ser eldre ut med såpass store pupper også og føler at jeg ser fremtung og større ut enn jeg er selv om jeg er slank. Men det verste er selvfølgelig smertene, utmattelsen og de andre symptomene på breast implant illness. 

Anonymkode: 97898...df9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for tips! Ja, har ofte smerter. Intense "sprengende" smerter og verking som kommer og går. Brystvortene er også ekstremt ømme, gjør vondt bare å vaske dem. Og så er det jo alle symptomene jeg har på breast implant illness da. Ble nesten skremt av å lese om symptomene, var jo som å lese om meg selv.

Skal ta opp dette med fastlegen. Eneste jeg er litt redd for er å få lange pølser av noen pupper, for brystløft i tillegg dekkes jo neppe. Jeg har ikke store pupper naturlig, brukte 65/70 B før operasjonen. Nå bruker jeg 65E og brukte det etter operasjonen og. Føler jeg har lagt på meg litt på puppene de siste årene, men mulig det bare er innbilning siden jeg hater dem sånn. Syns jeg ser eldre ut med såpass store pupper også og føler at jeg ser fremtung og større ut enn jeg er selv om jeg er slank. Men det verste er selvfølgelig smertene, utmattelsen og de andre symptomene på breast implant illness. 

Anonymkode: 97898...df9

Hva er poenget med å ta det med fastlegen?  Er jo bare å bestille operasjon for å ta de ut. 

Anonymkode: 40b56...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er poenget med å ta det med fastlegen?  Er jo bare å bestille operasjon for å ta de ut. 

Anonymkode: 40b56...df2

Hvis man skal ha det dekket av det offentlige, må det gå via fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Takk for tips! Ja, har ofte smerter. Intense "sprengende" smerter og verking som kommer og går. Brystvortene er også ekstremt ømme, gjør vondt bare å vaske dem. Og så er det jo alle symptomene jeg har på breast implant illness da. Ble nesten skremt av å lese om symptomene, var jo som å lese om meg selv.

Skal ta opp dette med fastlegen. Eneste jeg er litt redd for er å få lange pølser av noen pupper, for brystløft i tillegg dekkes jo neppe. Jeg har ikke store pupper naturlig, brukte 65/70 B før operasjonen. Nå bruker jeg 65E og brukte det etter operasjonen og. Føler jeg har lagt på meg litt på puppene de siste årene, men mulig det bare er innbilning siden jeg hater dem sånn. Syns jeg ser eldre ut med såpass store pupper også og føler at jeg ser fremtung og større ut enn jeg er selv om jeg er slank. Men det verste er selvfølgelig smertene, utmattelsen og de andre symptomene på breast implant illness. 

Anonymkode: 97898...df9

Hvis du fjerner medisinsk er det nettopp helsen som er fokus og ikke hvordan du vil se ut etterpå. Det blir din vurdering hva som er viktigst. Synes for øvrig mange blir veldig finere og nesten finere uten. Sjekk ut Realself, der finnes før og etter bilder.

Husk at BII ikke er en godkjent diagnose. Jeg ville derfor fokusert på de fysiske smertene du har i brystet. Det vil legene i større grad anerkjenne. Smerter kan i verste fall komme av at protesen er sprukket og da vil det offentlige hjelpe det. Regn med ventetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...