Gå til innhold

Fjernet silikon - min opplevelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte jeg skulle dele en hendelse med dere andre damer dere ut som har lagt inn silikon, og som angrer. Der jeg tok silikon sa de at de hadde rundt fem brystoperasjoner hver eneste dag, så jeg vet det sitter hundre tusener jenter der ute - der kanskje flere av dere vil ta dem ut. Så her kommer min erfaring:

Yngre, dummere og veldig usikker tok jeg silikon da jeg var blitt 20 år. Dette etter flere år med komplekser og dritt. I dag er jeg 23 år, og hadde de kun tre små år. Elsket de, formen var helt fantastisk, de så naturlige ut - men jeg klarte ikke sove på magen og de var tunge. Det fantes ikke bher som var store nok (de som var store nok kostet sånn 500-600 osv) og jeg orket rett og slett ikke lengre. Oppi det hele fant jeg meg en kjæreste som jeg ble sammen med rett før jeg la inn silikonen, og han er jeg forøvrig sammen med enda. Han har fått meg til å elske kroppen min som den er. Derfor - komplekser eller ei - de skulle ut.

Klinikken jeg tok de inn på, de tok jeg de også ut på. La de inn i narkose, og tok ut med lokalbedøvelse. Jeg har SKIKKELIG nålskrekk, og var så jækla redd for å ligge vågen, få bedøvelsen og se noen pirke borti meg. MEN DET GIKK SÅ SJUKT BRA.

Jeg hadde time 14:00, kom inn 14:05. Fikk en valium, fikk fire små stikk i hver pupp (der legen forøvrig brukte de tynneste tynneste nålene slik at jeg ikke skulle kjenne noe særlig) og så var selve bedøvelsen i boks. Valiumet kom som et snikende ullteppe, og det var ikke sånn at jeg kjente meg dopa, men jeg "brydde meg mindre" uten å kjenne på kroppen hvorfor. Så fikk jeg noe plastikk-greier rundt halsen slik at jeg ikke skulle se, og så sa legen "kjenner du noe nå?" så sa jeg "nei" der han da svarte "nå har jeg skjært opp det ene arret på den ene siden her. Helt herlig å ikke kjenne noe. Og gud hjelpes, jeg var så nervøs, visste omtrent ikke hvordan jeg skulle overleve dette. Fra jeg ble ropt inn, til jeg var ute tok det 32 minutter. Dette var inkludert virkning av valium og bedøvelse. Helt sinnsykt. Ble henta, kjørte hjem, ingen som helst smerter resten av dagen. Litt ømt i sårene dagen etter, og nå er det en uke siden - og jeg kjenner ingen verdens ting lengre.

Det var altså en så sinnsykt stor lettelse. Jeg merker bare på denne lille uken hvordan de har forandret seg og de trekker seg mer og mer tilbake til hvordan di var. Det føles så deilig å slippe å ha noe inni der. Nå har jeg heller jobbet med meg selv. Og hvis du sitter inne med et ønske om å ta di ut - gjør det. Jeg var så nervøs, ord kan ikke en gang beskrive det. Kastet opp masse i forkant og var så redd. Det gikk lett som en plett, og det er så deilig å være ferdig! 

Anonymkode: fac37...7c7

  • Liker 29
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så herlig å lese. Hvor mye la du inn når du tok silikonen? Jeg vurderer også og fjerne mine. La inn 300 ml i hver i 2003. Var fornøyd i mange år, men nå blir jeg bare mer og mer lei. Jeg klarer fint å ligge på magen, men syns de er i veien likevel og jeg syns ingen bh passer optimalt selv om str er riktig. De er ikke så store, bare en god håndfull siden jeg var nesten flat fra før. De ser naturlige ut og kjæresten min vet ikke en gang at det er silikon. Men jeg er livredd for at de skal begynne å henge eller jeg skal få komplikasjoner. Det verker litt i dem innimellom, men går fort over. Selv om kirurgen sa jeg ville ha de livet ut har jeg ikke råd å bytte de ut om jeg må. Ikke syns jeg store pupper er så fint lenger heller, finere med små. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke la inn mer! Jeg hater kroppen min nå, enda mer enn før silikonen, faktisk. Bruker sportsbh for å skjule dem. Hva betalte du for å få ut djevelskapen? 

Anonymkode: db431...390

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bra! Jeg husker tråden din om at du var redd for bedøvelsen.

Trist å være misfornøyd med noe man har betalt så mye for. Jeg er heldigvis veldig fornøyd med mine men har bare 150 ml i hver. Sikkert mer uvant og vanskelig å tilpasse seg når det blir så stor forskjell.

Anonymkode: 82d98...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott. Skulle ønske flere gjorde dette, eller ikke la inn. De fleste angrer. Bedre med egne pupper enn å fylle de med plastikk. 

Anonymkode: ea273...3b7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så fint at det gikk bra! Jeg husker tråden din om at du var redd for bedøvelsen.

Trist å være misfornøyd med noe man har betalt så mye for. Jeg er heldigvis veldig fornøyd med mine men har bare 150 ml i hver. Sikkert mer uvant og vanskelig å tilpasse seg når det blir så stor forskjell.

Anonymkode: 82d98...270

Åh, ja! Det stemmer nok, hehe. Var ikke noe å grue meg til da. Hadde forøvrig 375gram i hver pupp - så tungt ble det! Skulle egentlig bare fikse formen, men nå har jeg fått tilbake mine b-cup-pupper <3

Anonymkode: fac37...7c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott. Skulle ønske flere gjorde dette, eller ikke la inn. De fleste angrer. Bedre med egne pupper enn å fylle de med plastikk. 

Anonymkode: ea273...3b7

Det skal sies at jeg ELSKET puppene jeg hadde da silikonen var i. Det hjalp meg vanvittig på selvfølelsen. Hadde aldri tørt å gå i bikinioverdeler uten tskjorte før nå. Så det hjalp veldig, men ble altfor tungt. Så nå er de heldigvis ute :-) Man skal elske alle kropper :D 

Anonymkode: fac37...7c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så herlig å lese. Hvor mye la du inn når du tok silikonen? Jeg vurderer også og fjerne mine. La inn 300 ml i hver i 2003. Var fornøyd i mange år, men nå blir jeg bare mer og mer lei. Jeg klarer fint å ligge på magen, men syns de er i veien likevel og jeg syns ingen bh passer optimalt selv om str er riktig. De er ikke så store, bare en god håndfull siden jeg var nesten flat fra før. De ser naturlige ut og kjæresten min vet ikke en gang at det er silikon. Men jeg er livredd for at de skal begynne å henge eller jeg skal få komplikasjoner. Det verker litt i dem innimellom, men går fort over. Selv om kirurgen sa jeg ville ha de livet ut har jeg ikke råd å bytte de ut om jeg må. Ikke syns jeg store pupper er så fint lenger heller, finere med små. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke la inn mer! Jeg hater kroppen min nå, enda mer enn før silikonen, faktisk. Bruker sportsbh for å skjule dem. Hva betalte du for å få ut djevelskapen? 

Anonymkode: db431...390

Jeg la inn 375gram i hver, så var veldig tungt for min lave kropp på 160 cm. Selv om de så veldig naturlige ut. Jeg var også fornøyd med mine, og elsket dem til siste stund. Men som du sier, de var også i veien. Jeg gikk også hele tiden i sportsbh for å få dem mindre, det ble på en måte litt vulgært på meg med så store pupper. Og ikke minst at jeg alltid måtte opp en størrelse og to i overdeler for at det skulle passe over bysten. Selv om du er glad i de puppene du har nå, så er det noe med å være 100% seg selv, det kjenner jeg veldig på nå. Det var en lettelse!! Jeg betalte 10 000, men jeg vet at flere klinikker tar dem ut gratis så fremt man tok de hos dem. Men heldigvis ikke like dyrt som å ta dem. Det beste er nå å kunne velge fritt på alle butikker hva angår bher<3<3 

Mine verket også noe av og til forresten. Var superredd kompliksjoner som du sier, men i de fleste tilfeller går det jo bra. Hvis du skulle ha spørsmål eller hva som helst - fyr løst. For meg var det ikke så mye å lese i forkant fordi jeg fant så lite informasjon, så nå kan jeg hvertfall spre det "gode budskap":) 

Ps: Du er nydelig uansett hva du velger å gjøre! 

Anonymkode: fac37...7c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott. Skulle ønske flere gjorde dette, eller ikke la inn. De fleste angrer. Bedre med egne pupper enn å fylle de med plastikk. 

Anonymkode: ea273...3b7

Hvor har du det fra, at de fleste angrer? 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart at kirurgene ikke fraråder en D-E-F cup på en jente på 1,60??     Jeg er 176 og fikk ikke mer enn 225 cc av min kirurg, hvis jeg ville hatt mer måtte jeg gått et annet sted. Det er jeg veldig glad for idag.  Jeg har en full B-cup, det holder i massevis og kommer aldri til å fjerne de.   Til min ramme med litt brede hofter og skuldre kler jeg svært dårlig 0 pupper.  Kommer til å fikse på de snart og evnt. bytte de, hatt de i 12 år nå. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hvor har du det fra, at de fleste angrer? 

 

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Hvor har du det fra, at de fleste angrer? 

Lurer jeg også på. Klinikken jeg fjernet de hos, sa dette var den første de hadde fjernet på to år. Og ettersom de har flere til dagen så tror jeg de fleste liker de veldig godt! 

Anonymkode: fac37...7c7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott. Skulle ønske flere gjorde dette, eller ikke la inn. De fleste angrer. Bedre med egne pupper enn å fylle de med plastikk. 

Anonymkode: ea273...3b7

Det er ikke bedre med "egne pupper" når man ikke fyller en a-cup engang.   Var nesten like flat som en mann etter jeg hadde ammet i 10 mnd og gått ned 20 kg etter fødsel.  Hurra for silikon!!  :laugh:

Endret av Peonjenta
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Så rart at kirurgene ikke fraråder en D-E-F cup på en jente på 1,60??     Jeg er 176 og fikk ikke mer enn 225 cc av min kirurg, hvis jeg ville hatt mer måtte jeg gått et annet sted. Det er jeg veldig glad for idag.  Jeg har en full B-cup, det holder i massevis og kommer aldri til å fjerne de.   Til min ramme med litt brede hofter og skuldre kler jeg svært dårlig 0 pupper.  Kommer til å fikse på de snart og evnt. bytte de, hatt de i 12 år nå. 

Ja, det kan du godt si. Jeg hadde en D/E cup når de var operert. Det skilte bare en drøy størrelse, men mest pga de puppene jeg hadde frafør var veldig spisse, så trengte større størrelse. Men jeg er helt enig med deg, jeg fulgte bare kirurgens råd da jeg ville ha en rundere form. Jeg er dog veldig timeglass i fasongen, og har mye lår og rumper, så de så ikke unaturlige ut på meg, men ble for tungt. 
Veldig glad for å høre at du er fornøyd, tipper de e er superfine! :-D 

Anonymkode: fac37...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

Det er ikke bedre med "egne pupper" når man ikke fyller en a-cup engang.   Var nesten like flat som en mann etter jeg hadde ammet i 10 mnd og gått ned 15 kg etter fødsel.  Hurra for silikon!!  :laugh:

Hurra for alle kropper sier jeg <3 

Anonymkode: fac37...7c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du godt si. Jeg hadde en D/E cup når de var operert. Det skilte bare en drøy størrelse, men mest pga de puppene jeg hadde frafør var veldig spisse, så trengte større størrelse. Men jeg er helt enig med deg, jeg fulgte bare kirurgens råd da jeg ville ha en rundere form. Jeg er dog veldig timeglass i fasongen, og har mye lår og rumper, så de så ikke unaturlige ut på meg, men ble for tungt. 
Veldig glad for å høre at du er fornøyd, tipper de e er superfine! :-D 

Anonymkode: fac37...7c7

Jeg har også timeglassfigur,  er 2,5 cm for stor rundt midjen, og puppeomkretsen er 2 cm forliten bare.  Jeg kunne nok tålt større en b-c cup men glad de ser naturlige ut. Hvis jeg vil dytte de opp og fram er det bare å ta på seg en wonderbra så er det problemet løst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg har også timeglassfigur,  er 2,5 cm for stor rundt midjen, og puppeomkretsen er 2 cm forliten bare.  Jeg kunne nok tålt større en b-c cup men glad de ser naturlige ut. Hvis jeg vil dytte de opp og fram er det bare å ta på seg en wonderbra så er det problemet løst.

Ikke sant! Du er heldig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også paddeflat før operasjon og de er ikke akkurat noe store med 150 ml i hver. Jeg har smal overkropp da, så jeg vet ikke om jeg hadde hatt plass til noe mer  :fnise: Men det var kanskje det som skjedde med dine, at de måtte "bygges fremover" og at det var derfor det var vondt å ligge på magen? Bare spekulerer her nå.

Anonymkode: 82d98...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjekt med flere sånne historier. Jeg tok ut mine for over et år siden, da hadde jeg hatt silikon i 15 år. 

Elsker de naturlige puppene mine nå. Trengte ikke å ta brystløft, de har trukket seg pent inn. Av og til tenker jeg at de er ganske små, men så lenge de er myke å ta på gjør det ingenting. 

Skjønner fortsatt at folk ønsker silikon, men ville personlig aldri gjort det igjen:)

Anonymkode: e266d...b5b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var også paddeflat før operasjon og de er ikke akkurat noe store med 150 ml i hver. Jeg har smal overkropp da, så jeg vet ikke om jeg hadde hatt plass til noe mer  :fnise: Men det var kanskje det som skjedde med dine, at de måtte "bygges fremover" og at det var derfor det var vondt å ligge på magen? Bare spekulerer her nå.

Anonymkode: 82d98...270

Ja, det kan godt være! Ingen dum spekulasjon det. Følte jeg lå på to baller på en måte, hehe!.... Kjekt du er fornøyd :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjekt med flere sånne historier. Jeg tok ut mine for over et år siden, da hadde jeg hatt silikon i 15 år. 

Elsker de naturlige puppene mine nå. Trengte ikke å ta brystløft, de har trukket seg pent inn. Av og til tenker jeg at de er ganske små, men så lenge de er myke å ta på gjør det ingenting. 

Skjønner fortsatt at folk ønsker silikon, men ville personlig aldri gjort det igjen:)

Anonymkode: e266d...b5b

Ja, jeg liker også sånne historier! Hvor lang tid tok det før det kom tilbake til sin nåværende fasong? Er de noen lunde like som de var? 

Anonymkode: fac37...7c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...