applestories Skrevet 17. februar 2018 #22 Skrevet 17. februar 2018 Jeg savner løk, ananas, chili, jalapeno og purre. Santa Maria har en saus med ananas som er god. Nå ble jeg sulten! 1
gohege Skrevet 17. februar 2018 #23 Skrevet 17. februar 2018 Erstatt kjøttdeigen med pulled chicken eller pork. Kan kjøpes ferdig fra Tulip i butikken hvis dere ikke har tid til å lage fra bunnen. Eller hva med skalldyr? Hjemmelaget tortillas eller tomatsalsa? Hva med feltsalat/ baby leafs i stedet for isbergsalaten? Ellers synes jeg at mangosalat eller granateple er godt til. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #24 Skrevet 17. februar 2018 Hjertesalat i stedet for skjell/lefse. Med karbonadedeig, tomat+koriandersalat, chilibønner, jalapenos og rømme. Torsketacos er en stor favoritt. Eller laksetacos med mangosalat. Sjekk ut oppskrifter på godt.no, eller trines. Jeg lager også tortillalefser selv, og steker gjerne opp en indrefilet av svin som skjæres i tynne skiver. Med hjemmelaget guacemole, ruccola og cherrytomater. Nachos er også en stor favoritt. Spre chipsen på et stort bakebrett, så karbonadedeig stekt med krydder, purreløk, rødløk, cherrytomater og osteblanding. Spises med en frisk salat, limerømme og guacemole. Og lag krydderet selv, det smaker så mye bedre. Anonymkode: 948e6...823 1
venus_ Skrevet 17. februar 2018 #25 Skrevet 17. februar 2018 Sist jeg lagde taco hadde jeg pulled beef (av høyrygg) med tacokrydder og spiste det sammen med guacamole, mangosalsa, syltet rødløk og revet ost, i de små tortillalefsene (mye bedre!). Ikke noe man kan hive sammen kjapt på en fredagskveld, men virkelig verdt å sette av tid til å lage en lørdag i blant 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #26 Skrevet 17. februar 2018 Dere har kommet med mange gode tips til oss i dag! Har fått en del ideer. Tusen takk folkens! I kveld skal vi kose oss med lørdagstaco 😋😜😋 Anonymkode: f7f5e...9e4
Arkana Skrevet 17. februar 2018 #27 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Vi bruker pulled pork eller pulled chicken i stedet for tacokrydret kjøttdeig. Jeg lager kjøttet i crockpot først, drar det fra hverandre og blander med hjemmelaget grønn salsa (grønne paprika grillet i ovnen, ta av skinnet og kjør i blender sammen med jalapeño, hvitløk, koriander, salt, pepper og sitronsaft) og brunt sukker. Lager massevis om gangen og fryser ned i porsjoner. Som tilbehør bruker vi guacamole samt enten hjemmelaget salsa (tomater, løk, chili og hele hvitløk bakes i ovn, 200 grader i 40 min, og kjøres til saus i blender sammen med salt, pepper og frisk koriander. Du kommer aldri til å kjøpe ferdig salsa eller tacosaus igjen.) eller pico de gallo. Endret 17. februar 2018 av Arkana 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #28 Skrevet 17. februar 2018 2 timer siden, applestories skrev: Jeg savner løk, ananas, chili, jalapeno og purre. Santa Maria har en saus med ananas som er god. Nå ble jeg sulten! Tror jeg glemte å skrive løk. Det har vi alltid. Samboer liker å ha ananas til. Chili og Jalapeño er for sterkt for meg. Vi har gjerne litt chili i avokadoen som vi lager, men det holder. I dag har vi kjøpt purre. Det er vi ikke vant med. Vi har bl a kjøpt mango, lime og rødløk. Får planlegge bedre til neste taco, men har fått mange tips som vi skal prøve ut. 😊 Anonymkode: f7f5e...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #29 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, Arkana skrev: Vi bruker pulled pork eller pulled chicken i stedet for tacokrydret kjøttdeig. Jeg lager kjøttet i crockpot først, drar det fra hverandre og blander med hjemmelaget grønn salsa (grønne paprika grillet i ovnen, ta av skinnet og kjør i blender sammen med jalapeño, hvitløk, koriander, salt, pepper og sitronsaft) og brunt sukker. Lager massevis om gangen og fryser ned i porsjoner. Som tilbehør bruker vi guacamole samt enten hjemmelaget salsa (tomater, løk, chili og hele hvitløk bakes i ovn, 200 grader i 40 min, og kjøres til saus i blender sammen med salt, pepper og frisk koriander. Du kommer aldri til å kjøpe ferdig salsa eller tacosaus igjen.) eller pico de gallo. Nå spør jeg sikkert fryktelig dumt, men hva er crockpot? Anonymkode: f7f5e...9e4
Arkana Skrevet 17. februar 2018 #30 Skrevet 17. februar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå spør jeg sikkert fryktelig dumt, men hva er crockpot? Anonymkode: f7f5e...9e4 Det er en sånn. Det er rett og slett en slags elektrisk gryte som lager mat på veldig svak varme over lang tid. Du kan fint lage den samme maten på annet vis ved å ha det i en gryte eller ildfast form med lokk eller dekket med folie og så tilberede i stekovn på svak varme i mange timer.
Freesia97 Skrevet 17. februar 2018 #31 Skrevet 17. februar 2018 Vegetartaco er veldig godt hvis man vil spise noe annet enn kjøtt i taco. Stek sammen kikerter, bønner, parika, tomat, løk, hvitløk, salt, pepper, spiskummen, paprika, kajennepepper i en stekepanne og dryss over litt persille til slutt. Liker beste å spise det i varm tortillalefse med litt yoghurt/rømme/creme fraiche. 2
TulleJenny Skrevet 17. februar 2018 #32 Skrevet 17. februar 2018 Salat med rødløk og mango i og syltet rødløk er kjempegodt i taco. Syltet rødløk er jo så enkelt å lage Ellers er også hjemmelaget salsa mye bedre enn de du får kjøpt på glass. 1
TulleJenny Skrevet 17. februar 2018 #33 Skrevet 17. februar 2018 Kylling med fajita krydder er også veldig godt. Ikke den smokey typen 1
blåtimen Skrevet 17. februar 2018 #34 Skrevet 17. februar 2018 Beklager om det allerede er nevnt, men jeg er fan av vannmelon i taco! Høres rart ut, men er veldig godt og gjør tacoen mye friskere, syns jeg. Jeg bytter ut kjøttet med soyafarse, linser eller sopp stekt med tacokrydder. Har veganske alternativer av ost og rømme, ellers er det ganske standard. Må ha agurk, salat, mais og ananas for å være fornøyd. Her har du oppskrift på tacoboller. Har ikke prøvd de selv, men ser for meg at de er knallgode og veldig fin variasjon fra vanlig taco.
Gjest Overrasket Skrevet 17. februar 2018 #35 Skrevet 17. februar 2018 Jeg ser at fisketaco ikke er nevnt. Det er mest amerikansk, ikke meksikansk, men den typiske norske tex-meksen har jo ikke så mye å gjøre med meksikansk mat uansett. Fisketaco er standardretter på restauranter på vestkysten i USA. Det består i hovedsak av marinert hvit fisk, avocado i en eller annen form, salatblader og lime/sitronsaft. Selv pleier jeg og avslutte det hele med aioli.
Snadder Skrevet 17. februar 2018 #36 Skrevet 17. februar 2018 Bifftaco er også nydelig, scampitaco/reketaco. En annen variasjon er jo å lage enchiladas med en salat på siden
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #37 Skrevet 17. februar 2018 Sprøstekt løk Tofu Linsefyll Anonymkode: b59f7...d57
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2018 #38 Skrevet 17. februar 2018 Det er kjempegodt med bearnaissaus på! (Ikke tull) Anonymkode: 94148...061
strawberry Skrevet 17. februar 2018 #39 Skrevet 17. februar 2018 (endret) Laks med tacokrydder på. Avocado oppskjært i biter. Ananas. Isbergsalat. Cherrytomater. Endret 17. februar 2018 av strawberry
Tvist Skrevet 17. februar 2018 #40 Skrevet 17. februar 2018 Vi lager ofte pitabrød, salat, jalapeños, tomat, mais, paprika, rømme, guacamole. Salsa og fetaost.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå