Gå til innhold

Samlivsterapi alene? Usikker på forholdet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uff, blir snart gal av denne situasjonen.

Jeg er 25 år og har en kjempesnill samboer. Vi har det koselig og behagelig sammen, men er redd jeg har mer vennefølelser for han. Det er koselig å ligge i armkroken, men har ikke så lyst til å kysse osv. Sånn har det vært i et års tid..

jeg skjønner at man ikke kan være lidenskapelige hele tiden, og at ting går opp og ned.. men jeg har ikke følt ordentlig lyst på han på veldig lenge. :( Samtidig er jeg så glad i han.. er så redd for å gjøre mitt livs tabbe ved å gå fra han. 

Jeg kan ikke gå sånn og gruble for alltid, og være halvveis investert i forholdet. Det fortjener han ikke.. Vurderer å snakke med en samlivsterapeut alene, tror dere det kan ha noe for seg? Noen som evt. har lignende erfaringer, hvordan endte det?

Anonymkode: e5387...972

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 25 år, ingen barn sammen. Gjør det slutt og gå videre, for begges del.

Anonymkode: 66fdb...d71

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er 25 år, ingen barn sammen. Gjør det slutt og gå videre, for begges del.

Men hvordan vet jeg at det er det rette å gjøre? Tenk om jeg innser i ettertid at jeg burde vært glad for å ha en snill kjæreste som jeg var komfortabel med? Jeg bare tenker høyt.. det er disse spørsmålene som holder meg igjen. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenk om jeg innser i ettertid at jeg burde vært glad for å ha en snill kjæreste som jeg var komfortabel med?

Det kommer neppe til å skje.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan vet jeg at det er det rette å gjøre? Tenk om jeg innser i ettertid at jeg burde vært glad for å ha en snill kjæreste som jeg var komfortabel med? Jeg bare tenker høyt.. det er disse spørsmålene som holder meg igjen. 

Det handler ikke om hvorvidt du er utakknemlig eller ei, men at du lurer kjæresten din og deg selv. 

Du er jo ikke forelsket lenger. 

Anonymkode: c1618...b20

Skrevet

Nei det tror jeg ikke vil ha noe for seg. Da burde du heller gå til en psykolog. Samlivsterapi er for par og for å få hjelp til å få samlivet til å fungere igjen.. Her virker det mer som du er usikker på om han er rett for deg og om du har en fremtid med han. Mulig en samlivsterapeut kan hjelp deg til å komme til den konklusjonen, så det skader ikke å prøve. Men det ville nok vært en bedre idé å prate med samboeren din om dette, at du føler forholdet daler litt. Spør han hva han tenker om det, og prøv å finn noen løsninger sammen så dere kan finne tilbake til litt kjærestetid. Ja, etter en stund sammen så kommer hverdagen, men det går å sette av litt spesiell tid også. Uansett synes jeg du bør fortelle det til kjæresten din om du skal gå i terapi for å finne ut av forholdet, synes det er litt stygt gjort å gå bak ryggen hans om noe som involverer han på den måten. PRAT SAMMEN

Anonymkode: f3670...ad1

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om hvorvidt du er utakknemlig eller ei, men at du lurer kjæresten din og deg selv. 

Du er jo ikke forelsket lenger. 

Du har nok rett. Sitter liksom med en følelse av at det jeg føler er feil. At jeg burde hatt følelser jeg ikke har. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det tror jeg ikke vil ha noe for seg. Da burde du heller gå til en psykolog. Samlivsterapi er for par og for å få hjelp til å få samlivet til å fungere igjen.. Her virker det mer som du er usikker på om han er rett for deg og om du har en fremtid med han. Mulig en samlivsterapeut kan hjelp deg til å komme til den konklusjonen, så det skader ikke å prøve. Men det ville nok vært en bedre idé å prate med samboeren din om dette, at du føler forholdet daler litt. Spør han hva han tenker om det, og prøv å finn noen løsninger sammen så dere kan finne tilbake til litt kjærestetid. Ja, etter en stund sammen så kommer hverdagen, men det går å sette av litt spesiell tid også. Uansett synes jeg du bør fortelle det til kjæresten din om du skal gå i terapi for å finne ut av forholdet, synes det er litt stygt gjort å gå bak ryggen hans om noe som involverer han på den måten. PRAT SAMMEN

Anonymkode: f3670...ad1

Det stemmer at jeg ønsker hjelp til å komme til en konklusjon.. føler ikke 100% at dette er riktig, likevel er det noe som holder meg tilbake. Har forsøkt å snakke med han og si at ting ikke føles som før, men han sier at alt kan fikses bare jeg sier hva som er galt. Men det er jo ikke noe konkret som er galt, eller noe han gjør feil.. Det er bare følelsene mine. :( 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer at jeg ønsker hjelp til å komme til en konklusjon.. føler ikke 100% at dette er riktig, likevel er det noe som holder meg tilbake. Har forsøkt å snakke med han og si at ting ikke føles som før, men han sier at alt kan fikses bare jeg sier hva som er galt. Men det er jo ikke noe konkret som er galt, eller noe han gjør feil.. Det er bare følelsene mine. :( 

Har dere kjærestetid?  Gå på date, reis på ferie, opplev noe sammen. Ver romantiske sammen. Når du ser på han skal du finne minst 3 ting du elsker og tenner på med han hver dag. Det vakre smilet som blir frekt og sexy når dere koser dere, vakre øyner som du kan drømme deg bort i, den herlige latteren som du elsker å høre. De smarte samtalene dere kan ha sammen og alt du kan lære av han som han er bedre en deg på. :)

Kjenn hvor godt det er å ha han rundt deg. Tenk hvor heldig du er som har kapret en slik mann. Ingen kvinner får lov til å røre han, for han er bare din :ninuskapus:

Anonymkode: b4d2c...873

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han kan trolig ikke fikse det. Og ikke du heller, høres det ut som. Vær grei og gjør det slutt før det blir verre. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har nok rett. Sitter liksom med en følelse av at det jeg føler er feil. At jeg burde hatt følelser jeg ikke har. 

Følelser er ikke feil. Følelser er informasjon. 

Spørsmålet at hva du skal gjøre mer med den informasjonen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...